Az első rajtig minden simán ment, az autó mint zsírozott villám, de befejezni már nem tudta az első kört. Valószínűleg a kormányösszekötő rudazat fáradt el, mert az első kerekek úgy néztek ki, mint Pistike lábai a napköziben, mikor mágneseket tettek a cipője orrába.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Frici Rallye Team ismét belecsapott a
közepébe. Megint rendeztek egy jó kis hétvégi, benzingőzös,
csapatós hangulatú gyorskocsiversenyt. Persze a
szinkronpálya nevét még csak kiejteni sem merik a szájukon, nehogy
hatalmas esőzés köszöntsön a résztvevőkre, ezért újra a reptéren
találta magát, aki a versenyre ellátogatott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ilyen rallyrajongók pedig megint csak akadtak
szépszámmal. A hivatalos idő tervek szerint 7-től kezdődött a
nevezés, és a 10 órakor kezdődő első futam végéig tartott volna.
Csakhogy
közben elfogytak a rajtszámok_ 94-ig nem is volt gond, meg
maradt még pár 1-es is az újrakezdéshez, de ennyi lelkes
versenyezni szándékozó amatőrt és profit sajnos nem tudtak fogadni
a szervezők. A 4 futamosra hirdetett versenyt így is le kellett
csökkenteni 3 futamra, mert még ma reggel is ott csikorognának az
aszfalton a megszállottak gumijai.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ilyen versenyek töretlen szépszerűségét
többek közt az szolgáltatja, hogy
sehol máshol nem engednek pályára matuzsálem korú, kezét-lábát
lógató, autónak is csak hatalmas jóindulattal nevezhető izéket.
A biztonság itt is az első: csak olyan autó indulhat, aminek fékje,
biztonsági övei megfelelőek, és a versenyzőknek is kötelező a
bunkósisak használata.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha ez oké egy autón, vezetője már esélyes, az
immár 13. alkalommal megrendezett verseny végén a dobogóra
pattanni.
Nem kell hetekig sufni-tuningolt Lada, Skoda, vagy
négykerékhajtású lóerőgyár. Ezeken a pályákon nagyon sokat számít a
pilóta keze is. A technikás, kanyargós, rengeteg visszafordítóval
tarkított, és a helyes féktáv begyakorlásához néhány lassítóval is
megspékelt, teljesen aszfaltos pályán minden megtörtént, ami
autóversenyen csak előfordulhat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kicsúszás, pörgés, forgás, borulás, utolérés és
még sorolhatnám. A lacházi reptér kifutóján áttekinthetően zajlott
minden. Sőt, ha valaki vette a fáradtságot és
felcaplatott az egyik hangár tetejére, akár az egész 3.5 km
hosszú pályát beláthatta.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mint mindig, most is akadt autó, melyen több
rajtszám virított. Ez azt jelenti, hogy az autóval többen is
neveztek. Ilyen volt például a POL-007 rendszámú Lada, amelyik a
helyszínre érkezvén meglátta a pályát, ráadásul azt is meghallotta,
hogy három pilóta mérné össze a tudását, az ő egyetlen üléséből, és
rögtön leállította 2 hengerét. Abban reménykedett, hogy a
maradék kettőt csak nem gyilkolják szét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Azzal azonban nem számolt, hogy a helyszínen
tartózkodik a Lada ügyekben kisujjból dolgozó Protechnik brigád.
Villámgyors autózás Pestre szerszámokért, és alkatrészekért, néhány
perces műtét, és az autó megszelídített vadócként duruzsolt gazdái
lába alatt. A nagy kapkodásban előállt a cipész-cipő helyzet,
ugyanis a versenyben szintén részt vevő Protechnik csapat autóján
elfelejtődött a kerékcsere. Így az első körben nem is volt olyan
kanyar, ahol ne tettek volna legalább egy kört, de sebaj, legalább
a nézők örültek. Persze ideológia is készült egyből ehhez a
malőrhöz: "Nehogy má' a 4000 Ft.-os nevezési díjért csak 3 km
legyen a pálya, legyen legalább 5!"
![]() |
|
![]() |
![]() |
A muzeális értékeket képviselő autók azonban
helytálltak. Végigmentek, beértek a célba. Időeredményüket nincs
értelme alaposabban szemügyre venni, mert náluk már a puszta
mozgásképesség is jelentős erény. Na jó, azért akadtak igazán szép
autók is, sőt olyan is volt a szépek között, melyet nem kímélt a
vezetője. De ez a sport
nem is az autó kíméléséről szól.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A következő Frici RT. megmozdulás sem fog kímélni senkit. Könyörtelenül a szinkronpályára rángatják azokat, kiknek az ereiben is benzin folyik. Legalább 104-es...