Nem kis részben a rosszul kiagyalt szabályrendszer miatt is, idén nem sokat remélhet a hazai közönség Michelisz Norbitól a Hungaroringen, de a törzsdrukkerek ettől még a pályán töltik a hétvégét. Mentünk egy nagy kört a boxtól a szalagkorlátig és lefotóztuk, amit érdemes – így telt a WTCR szombatja a magyar fordulón.
Ismét birtokba vették a túraautók a Hungaroringet, a gyorsasági OB szezonnyitó futama után a világkupáé a főszerep. Így néz ki egy finomhangolás WTCR-módra. Az utolsó simítások és beállítások a boxokban történnek az autókon, itt éppen az egyik megemelt Audi hajtásláncát tesztelik a mérnökök az időmérő edzés előtt
A mi Norbink a szokásosnál kissé gondterheltebben tekint a rá és a Hyundaira váró megpróbáltatások elé a hungaroringi versenyhétvége előtt, amiben jelentős szerepe van a mezőny kiegyenlítésére szolgáló, nem túl igazságosan működő rendszernek
Nyerni vagy nem nyerni? Ez itt a kérdés. Három felvonásos darab, főszereplő: Michelisz Norbert
Szegény hostesslányok ismét kifogták az egyik időjárási szélsőséget, nem volt melegük. A Hungaroringen jellemzően rekkenő hőségben, vagy nagyon kellemetlen, hűvös időben rendeznek futamot, ezúttal az utóbbit sikerült kifogni. Ennél bolondabb áprilisi időjárást nehéz lenne elképzelni, talán az eső hiányzott egyedül (dehogy hiányzott)
Tökmindegy, milyen az idő, az igazi Norbi drukker tűzön-vizen, Norbis kupicából és Norbis szomjoltó készülékből töltött tüzes vízzel felszerelkezve torka szakadtáig buzdítja kedvencét
Kreatívitás kimaxolva. A képen két ősrégi főszurkoló, Golyó és Pranti. Utóbbi 221 km-es, Balaton körüli futására felkészülése miatt ezúttal kihagyta a hétvégét, ám ezt a barátai nem hagyták annyiban, így egy életnagyságú bábut hoztak a futamra, hogy ne csak lélekben tudjon szorítani Norbinak
A legtöbben az új gyártó, a Lynk & Co. autóira kíváncsiak. Meg kell hagyni, dögös lett a vas, ennél jobb reklám nem kell az európai piacra betörni vágyó gyártónak. Yvan Müllerék némi FIA támogatással hajtanak a minél jobb eredményekért, a félig családivá alakított vállalkozás sikerre vitelében unokaöccse, Ehrlacher is segédkezik
Hyundaiok libasorban. Hiába a fejlesztések, hiába a világklasszis pilóták, hiába talán a legjobb csomaggal rendelkező csapat, a koreaiakat az idén mindennél jobban elcseszett BOP rendszer eddig alaposan kiherélte. Felmerül a kérdés, mekkora öntökönlövés a sorozatnak, hogy a legjobb gyártót mesterségesen visszafogják és ellehetetlenítik. Ezzel a szervezők gyaníthatóan a hagyományosan egyik legerősebb nézőszámmal rendelkező magyar futamon szembesülnek, az eddig tömött lelátók helyett szinte lézengenek a fizető nézők
Tom Coronel, a WTRC örökös címzetes bohóca lovát ugratja
Norbi mellett idén Tassi Attila is a mezőnyt erősíti egy Honda Civiccel és ha ebben az ütemben folytatja, gyorsan üde színfolttá válhat, szemtelenül fiatal kora ellenére
A Mansell kanyar rázóköveit kóstolgatja a Comtoyou Audi holland újonca, Nils Langeveld
Indulás a csatába. Szombaton reggel még mindenki az éjszakai eső után lassan felszáradó pályával volt elfoglalva, ami nyilván kritikus volt gumiválasztás szempontjából, ám kora délutánra kegyessé vált az idő, néha a nap is előbukkant
Egy kissé átgondolatlan autogramosztás. Minden évben az egyik legnépszerűbb program, ám véleményem szerint idén nem túl jól sült el a dolog. Újításként a boxutca látogatással egybekötve tartották az eseményt, ám rögtön meg is kellett szakítani, hiszen az autókat be kellett tolni az üresen tátongó boxokba a verseny előtti felkészítésre. Emiatt aztán ki-be pakoltak az irgalmatlan tömegnyomorban, hiszen a lelátóról majdnem mindenki egyszerre tömörült a boxutcában a szűk félórásra szabott aláírásosztás alatt
Családi kötelékek. A hétvégén Michelisz Norbi anyukája látja el a babysitteri feladatokat, a nagyobbik lány Mira már most fülvédő tokban szívja magába az üzemszagot
A bestia eddig nem nagyon tudta megvillantani oroszlánkörmeit, hiszen a nemzetközi szövetség már az első verseny előtt gondosan lereszelte azokat, az idióta módon túlszigorított BOP rendszernek köszönhetően. Kíváncsi vagyok, meddig tolja a Hyundai a súlyos pénzeket a fejlesztésbe, ha a technológiai előnyüket a hasmagasság emelésének és a büntetősúlyok aránytalan alkalmazásának köszönhetően elveszítik a gyengébb csapatokkal szemben
A Zengő Motorsport szabadkártyás versenyzője, Tenke Tamás érezhetően nem ehhez a kávéházhoz van szokva, ám legalább bemutatkozhatott a hazai közönség előtt. A szimulátoros tehetséget Zengő Zoli a TCR Európa-kupába nevezte az idei szezonra, ám bolond lett volna nem élni a Világkupa adta lehetőséggel
Tassi Attika stratégiai megbeszélést folytat csapatával, közvetlenül az első futam rajtja előtt
Itiner Yann Ehrlacher módra. A kormányra ragasztott térkép segítségével találnak el a pályán a pilóták, ami akkor is jól jön, ha már százszor végighajtottak rajta, hiszen a legprofibbaknak is jöhet olyan rövidzárlat, amikor jól jön az oldschool segítség
Rajt utáni tolongás. Sűrű volt a mezőny, javarészt a futam végéig így is maradt, bár a körmünket nem rágtuk le az izgalmaktól, az első három sorrendje a futam leintéséig nem is változott
Tassi Attila alaposan összeakaszotta a bajszát Nicky Catsburggal, rögtön a kettes kanyarban, spoiler nem maradt egy darabban. Mellettük Ceccont az Alfával szintén nem kellett félteni, ha rallycrossos full kontakt küzdelemre terelődött a szó
Tuti befutó. Bár Girolami, Müller és Guerrieri olykor egymás lökhárítóján autóztak, annyit azonban egyikőjük nem mert kockáztatni, hogy a vasárnapi két futamnak egy rommal kelljen nekifutnia, így maradt a rajt utáni sorrend az első futam végéig
Attika mindannyiunk kedvenc marokkóijának, Mehdi Bennaninak is kiosztott egy nevelő célzatú pofont a célegyenes előtti ráfordítónál, a boxutca bejáratánál. Rendesen kemény tököket növesztett a fiatalember, nnna!
Michelisz Norbinak meg kellett elégednie a 10. hellyel, ami a 13. rajthelyet tekintve így is előrelépés. Nyugodtan bevonatozott csapattársa, Farfus mögött, előbbre lépniük esélyük sem volt
A showman. Coronel a leintés után kipattant az autójából és kamerát ragadva vidáman ámokfutotta végig a riválisok boxait
Nestor Girolami féktelen öröme. Első WTCR-győzelmét a magyar futamon ünnepelhette az argentin pilóta