Michelisz Norbi Szlovákia után újra az élmezőnyben
A borzalmas időtervet és undorító időjárást hozó szlovákiai WTCR hétvége sem szegte kedvét Michelisz Norbinak, aki a BOP rendszert kihasználva rengeteg pontot zsákmányolt mindhárom futamon, ezzel jelezve vetélytársainak: újra a ringben van. Íme nagy képeken, mi történt.
A szlovákiai WTCR hétvége időjárás szempontjából rendesen megszívatta a mezőnyt. Esett, fújt, picit kisütött a nap, majd jellemzően a futamok kezdetére újra esni kezdett, nem könnyítve meg a stratégiát egyik csapat számára sem. A Hondás Néstor Girolami az esernyője alatt addig okoskodott, míg a fordított rajtrácsos második vasárnapi futamot be nem húzta. Csapattársát, Guerrierit a második helyig repítette a tavaszi szél
Minden centi számít, ami növeli az aszfalton a száraz felületet a rajtnál és segíti a tapadást, ezért amit lehetett, be is vetettek a csapatok. Ha lett volna kéznél néhány hajszárító, szerintem azzal is a pályán térdeltek volna a szerelők
Hyundaiok a darálóban. Izgalmas és kemény összecsapásokkal tarkított versenyeket láthattunk, Catsburg és Michelisz Norbi itt éppen a második, fordított rajtrácsos futam rajtja után próbál meg túlélni a mezőny sűrűjében. A taktika ezúttal remekül sikerült, hiszen Norbi okosan versenyezve a kilencedik rajthelyről a hatodikig küzdötte fel magát és nem egy romhalmazzal kellett nekivágnia a főfutamnak
Dombokon-hegyeken. A kalandos vonalvezetésű Slovakiaringen a frissen kiadott kompenzációs súlyokkal rendesen borultak az erőviszonyok, így például a korábbi világbajnok Rob Huffnak sem sok esélye volt a dobogó közelébe kerülni
A svéd Daniel Haglöf nem ezt a hétvégét fogja büszkén mesélni az unokáknak. Szegény Cupra az első verseny Vernaytől és Catsbugtól kapott olyan pofont az első futóműve, hogy egy lehetséges ötödik helyet kellett eldobnia, majd a hátralevő két versenyen a futottak még kategóriát erősítette
Az első futam vicces dobogója. Az Audis Vervisch mögött Ma és Norbi végzett, a szimpatikus kis kínai a nagy örömködésben némi segítséggel majdnem le is esett a pódiumról
Michelisz Norbi és a világkupa aktuális uralkodója, Gabriele Tarquini boldogan állja a rajongók rohamozó tömegével szemben a sarat. Kettőjük közül ezúttal végre Norbinak volt sokkal több oka száznegyvennyolc foggal vigyorogni, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtva jött fel az összetett rangsor harmadik helyére
Az immár hagyományos légibemutatót ezúttal Bessenyei Péter tartotta, így is próbálta feledtetni a kilátogató, mindenre elszánt nézőkkel, hogy lassan minden beléjük fagyott szurkolás közben
Legalább a rajtrácson voltak, akik forrósítsák a hangulatot. Az ismert futóműves cég hagyományosan erős párost állított ki az idei futamra is
Ha nincsenek a hazánkból kilátogató rajongók, bizony nagyon siralmasan alakult volna a hétvégi nézőszám Szlovákiában – is. A hungaroringi hétvége után itt is csupán lézengtek a nézők, az elmúlt években megszokott tömegnyomornak sajnos nyoma sem volt. Lehet ezt persze az időjárásra fogni, ám a tendencia aggasztó, különösen úgy, hogy idén minden eddiginél erősebb mezőny gyűlt össze
A szuperigazságos (ja, nem) BOP rendszernek köszönhetően az eddig sajnálgatott Alfa Romeo hirtelen ütőképessé és veszélyessé vált. Ennyit számít a 90 kg súlykülönbség, a rajtoknál szinte állva hagyták a mezőnyt, vitték is haza a pontokat rendesen
Rendes túraautós küzdelemből sem volt hiány. A képen Guerrieri próbál hátulról örömöt szerezni Norbi csapattársának, Catsburgnak, aki valószínűleg nem ilyen eredményekre számított, miután remekül szerepelt a pénteki időmérőn, megnyerve azt. Ehhez képest egy negyedik hely a hétvégi legjobb eredménye
Intim pillanatok rajt előtt. Csattant a szerencsepuszi Norbi sisakján, feleségén nem múlt, minden támogatást megadott, ami lehetséges
Hyundaiok a benzinkúton. A második és harmadik futam között a szerencsétlen lebonyolítás miatt mindössze egy óra állt rendelkezésre, ezért a tankolás és szervizidő megkezdése előtt az egész boxutca vigyázzban állt, hogy a stopper indulásakor egy másodperc se menjen veszendőbe
Tudta Ön? A mezőny minden autójában üzemanyagellátó rendszerében az immár magyar érdekeltségű olasz Panta versenybenzinje csörgedezik
A vonalak vonzzák a tekintetet
Norbi mindenre elszántan készült a főfutamra, csakis a győzelem lebegett a szeme előtt. A jó rajttal ezúttal is adós maradt, ám csapattársa, Catsburg sem tudott meglépni, az Alfák súlyelőnyükből fakadóan erőből lenyomták az egész mezőnyt
Jellemző kép a főfutamról, Norbi a sonka az olasz szendvicsben. A sajtótájékoztatón széles mosollyal mindhárman megerősítették, mennyire élvezetes volt ilyen szoros, kemény, ám fair csatát vívni. Norbi szerint, ha az egész nap remeklő Ceccon nem játszik ilyen jól össze Mával, akkor lett volna esélye megelőzni a kínait
Ilyen az igazi túraautós meccs, ezúttal másik szemszögből hármójuk küzdelme
Epizódszereplők. Coronel, Panis és a közutálatnak örvendő Yan Müller ezúttal nem sok vizet zavartak, különösen meglepő volt a Lynk and Co. egész hétvégén tartó vesszőfutása, kompenzációs rendszer ide vagy oda. Sejteni lehet, hogy van ebben szándékosság bőven, mivel így a következő büntetősúly osztásnál kedvező helyzetbe kerülhet a kínai gárda
Látkép a szervizalagútból
A pillanat, amikor majdnem kisütött a nap, ám hamar meggondolta magát
Coronel atya a főfutamon az utolsó néhány körben füstölőt lóbálva ért célba, nagy kínlódások árán
Szolid és visszafogott ünneplés a díjkiosztón
Ma Csing-Hua rendesen meghatottan hallgatta a himnuszt, miután élete első futamgyőzelmét aratta a WTCR-ben