A franciák ötlete volt, a németek áttervezték, aztán segített győzni a belga Jacky Ickx és a francia Claude Brasseur párosának.
A 2023-as Dakart Nasser Al-Attiyah és a Toyota nyerte, gratulálunk nekik! Negyven éve viszont Jacky Ickx és Claude Brasseur munkájának köszönhetően a gyárihoz sokkal közelebbi Mercedes-Benz 280 GE húzta be a versenyt.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
Az ötödik futam Párizstól Dakarig durván tizenkétezer kilométeres megmérettetést jelentett 1983-ban, a G-osztályt pedig a Mercedes-Benz francia divíziója nevezte be.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
Az anyacégnél egy Georg Berkmann nevű mérnök dolgozott az M 110-es motoron, mely a 280 SL vezérműtengelyével 197 lóerős lett. Eközben az ötsebességes váltó hűtését a W123 kombi futóművének hidraulikus pumpjával oldották meg.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
A gyújtáselosztón piros és sárga vonalak jelezték, hogy mi a teendő rossz üzemanyag esetén. Mellette az imbuszkulcs, nehogy időt veszítsen a csapat.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
Jacky Ickx 1969 és 1982 között hatszor nyert Le Mans-ban. Társa, Claude Brasseur pedig hiába volt híres színész, navigátorként is legalább olyan jól teljesített.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
Az aerodinamikai optimalizálás feladata Rüdiger Faul asztalán landolt, aki korábban a C 111-IV rekordautón is dolgozott. A meghosszabbított tető és oldalpanelek miatt hamar jött a buszmegálló becenév.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
Ami biztos, hogy Faul munkája az untertürkheimi szélcsatornában odáig vezetett, hogy a versenyterepjáró légellenállási együtthatója 0.52-ről 0.41-re csökkent. Így a végsebesség majdnem 20 km/h-val nőtt, miközben a fogyasztás öt literrel szerényebb lett százon.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
A motorcsere engedélyezett volt, így a győztes Mercedes egy csapattárs motorjával folytathatta Nigéria után.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
Egyéb G-osztályok bezsebelték az ötödik, hatodik és nyolcadik helyeket is, Georges Groine, Thierry de Saulieu és Bernard Malfériol triója pedig a teherautós kupát vihette haza.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG
Ők egy 4x4-es Mercedes-Benz 1936 AK versenyteherautóval vágtak be 355 lóerővel a kettős győzelemért.
Fotó: Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz / Daimler AG