Még szerencse, hogy két szemünk van. Így a hétvégén az egyikkel leshettük a rali OB szombathelyi futamát, míg a másikkal a nem kevésbé izgalmas VB, görögországi fellépését tanulmányozhattuk.
Mindkét futam pénteken vette kezdetét, de míg a magyar
versenyzőkre csak egy 5,7 kilométeres prológ jellegű szakasz (mert
most kivételesen ez is beleszámított az értékelésbe) várt késő
délután, addig a nagymenők keményen belecsaptak a húrokba. Már
reggel 9 órától gyűrték a napi előírt 6 gyorsaságijukat. Nekik
muszáj is volt korán kezdeni, hiszen a magyarok 425,2 km (Rali 1),
és 219,3 km (Rali 2) távja mellett az ő penzumuk 1197,85 km volt.
Az Akropolisznál az első gyorson a kivételesen privát
Forddal versenyző, egyébként gyári csapattag, Markko Martin ugrott
az élre. Hajmeresztő tempóval, nem törődve azzal, hogy alig lát
valamit az előtte haladó porában megnyert még két gyorsot a napi
adagból, így nem kis meglepetésre az élen zárta a napot. Mögötte
kemény harc folyt, amiben szintén leesett állakat okozva a Hyundai
csapat is kimagaslóan eredményes volt. A második helyre Loix futott
be az Accent WRC-vel, míg csapattársa, Schwarz sem adta a nyolcadik
helynél alább.
A Ford csapat sem bánkódhatott, hogy kiengedte szárnyai alól
Martint erre a futamra, mert Colin McRae, és Carlos Sainz is gond
nélkül szaladt, a harmadik és az ötödik helyre érkeztek, maguk közé
engedve a leggyorsabb Peugeot-st, Rovanperát. Burns és Grönholm
csak poroszkáltak, így be kellett érniük a 6. és a 7. hellyel.
"Borzasztó csúszós az út. Az élen menőknek nem lehet egyszerű a
feladata, ha nekünk itt hátrébb is ilyen rossz." -mondta Burns.
A Subarunál viszont állt a bál. Az 5. gyorson Makinen
elvesztette a kormányszervó segítségét, majd az utolsó gyorson
leszakította egyik kerekét, így nem volt más választása, ismét fel
kellett adnia a versenyt. Rájár a rúd idén a négyszeres világbajnok
BigMak-re. Solberg pedig a kezében maradt kormánykerék javításával
húzta el az időt.
Ezen eredmények ismeretében a hazai pályákon
nyugodt légkörben vágtak neki a prológnak a fiúk. A rajt előtt
azért volt némi zaklatás. Kiderült ugyanis, hogy
Turi Tamásnak nem biztosított megfelelő versenyautót a cég,
akivel idén szerződött. A tutti verdát véletlenül összetörték egy
teszt során, így csak egy tartalék Corollát hoztak, meg rengeteg
alkatrészt.
Amikor Turi meglátta a kezét-lábát lógató
WRC-t,
úgy gondolta, ezzel nem égeti magát, és el sem indul a
versenyen. Tagaiék viszont az utolsó pillanatokban rendezték
sarukat az FIA felé, így megkapták a rajtengedélyt, és a 90-es
rajtszámot. És persze Tóth Imi, Janika navigátora is (meglepően)
gyorsan felépült a hátfájásból, így ők is teljes erőbedobással
vágtak a Laktanya nevű gyorsaságinak.
Ezt -
nehogy valami baj legyen - meg is nyerték. Mögöttük a
győzelemre éhes Érdiék végeztek, majd Szabó Gergő bizonyította
ismét rátermettségét a WRC-re, most már csak az autónak kellene
kibírnia alatta egy teljes versenyhosszt. A Benik-Somogyi kettős,
akik jelenleg vezetik az összesített pontversenyt, az autó
beállításait nyugtázták, és a következő napokra hagyták a támadást.
Az N csoportban Asi ismét bitang gyorsnak igérkezett Evo V.-ös
Lancerjával, ahogy Bútorék is hozták a formájukat a Saxo
Kit-Carral.
Szombat reggel aztán beindult az élet. A 30 °C körüli
hőmérséklet a görögöknél ismét próbára tette a csapatok minden
tagját. Szombathelyen eközben az esőtervvel készültek, hiszen a
péntek délutáni vihar kissé szétmosta a pályákat. Az esőtervben
szereplő útvonal aztán rendesen megtévesztette az N2-es Hondával,
a TotalCar szineiben versenyző Balogh-Mihalik kettőst. A nem
túl ismerős kanyarokban a kelleténél kicsit gyorsabban haladtak,
míg be nem estek egy árokba, alaposan összetörve az autót. Az N2
pontversenyében második helyen álló pilóta saját bevallása szerint
az N3-asokkal szerette volna tartani a lépést (mivel kevés induló
volt az N2-ben, ezért hozzácsapták őket az N3-asokhoz), hogy ha
valaki hibázik közülük, el tudjon csípni néhány pontot. Nem
sikerült.
A VB-n közben
Solberg kezdett magára találni, és az első napi
szerencsétlenkedés után az első gyorsot megnyerte, bár még mindig
csak a 14. helyen állt. Közben Martin tovább szárnyalt, mögötte
pedig C.McRae lépett fel a második helyre, akit Burns követett a
harmadikon. A rossz nyelvek már azon tanakodtak, vajon hogyan fogja
rávenni Martint a Ford csapat, hogy engedje maga elé McRae-t (nem
lett volna túl nehéz_), mikor is a 9. gyorson Martin egy
huszárvágással elintézte a dolgot. Befigyelt egy árokba, ahonnan
csak bő 3 perces huzavona árán sikerült kiszabadulnia, így máris
lecsúszott a 8. helyre, McRae pedig átvette a vezetést.
Eközben
Magyarországon szép lassan fogyatkozott a mezőny. A kisebb
kategóriákból ugyanúgy el-eltűntek, mint a nagyok közül. Szabó
Gergő épp hogy átvette a 3. helyet a rövid végáttétel miatt lassú
Érdiéktől (jócskán mentek 200 fölött az autók, már amelyik tudott)
a nyolcadik gyorson, ahol abszolút első időt futott, mikor ismét
megadta magát a Corolla WRC váltója, és kiestek. Ezen a gyorson
egyébként a második leggyorsabb Asi volt, N-es autója mögé utasítva
Janikát, Beniket és az egész WRC, és A csoportot (kivéve persze
Szabót) Ezzel azonban már csak az egyébként is fölényes előnyét
növelgette, ugyanis elérhetetlen távolban volt már ekkor is az N
csoport másodikjától, a Kiss-Tábori kettőstől.
Eközben
a VB-n törölni kellett a 10. gyorsaságit a rengeteg néző
miatt. Így bő három órás lazítás várt a mezőnyre. Nagyjából
ezidőtájt kezdte meg versenyét a magyar másodosztály. A rendezők
szépen gondoskodtak a hanyagul kezelt utánpótlásról, hiszen nekik
is kétnapos erőpróbát írtak elő. A szombat délutánra három
gyorsasági került, ahol minden remekül indult. Steindl-ék Corsája
nagyszerűen kezdett. 2 tized másodperccel előzték meg a fehérvári
győztes Kiss szintén N2-es Hondáját. Kiss egyébként a következő
gyorson jócskán elszámította magát. Nyomott egy tök utolsó időt, és
ezzel a közel 3 perces hátránnyal elszállt minden reménye a dobogós
helyektől. Helyette Perge és Molnár virított szépet az N2-ben, míg
Boroznaki ismét felejthetetlen volt az A6-os Szamarával.
A vasárnap reggel mindkét országban nyugalomban
kezdődött. Legalábbis a résztvevők szerették volna megtartani
addigi pozíciójukat. A görögöknél ez Burnsnek nem sikerült, mivel
mindjárt az első szakaszon a törött felfüggesztés miatt
elbúcsúzott, és mindezt a második helyről tette.
Örült viszont Grönholm a másik 206 WRC-ben, hiszen a nehezen
megszerzett harmadik helyét így a másodikra cserélhette, McRae
mögött. A harmadik helyet pedig Sainz vette át. Ez az eredmény
maradt a futam végéig is, így a tavalyi után McRae ismét a dobogó
legtetejére álhatott az Akropolisznál. Mögöttük Rovanpera, Solberg,
Martin lett a sorrend. A remekül kezdő Hyundai-okból csak Schwarz
maradt meg a 9. helyen, maga elé engedve két Citroënt, Rädström-öt,
és Loeb-et, akik nagyon jól vizsgáztatták a Xsara WRC-ket az
autógyilkos murvás pályákon. Ezzel készítve fel az ellenfeleket a
jövő szezonra, amikor is a teljes VB sorozatban részt fognak venni.
Nálunk nem indult ennyire izgalmasan a befejező
nap. Nagyjából már kialakult a sorrend.
Janika, Benik, Érdi, az első három helyen már
utolérhetetlenek voltak, és ők sem támadták egymást szánt
szándékkal. Így Benik és Janika egálban állnak a futam után az
összesítésben. Ilyen nyitott nagyon régen volt a bajnokság az évad
közepén. A negyedik helyen Asi is még a megközelíthetetlen
kategóriába tartozott, mögöttük azonban nagyon is folyt még a harc.
A Tagai testvérek és Ifj.Angyalfi Subarui még igenis küzdöttek. Az
utolsó előtti gyors (a 12.) döntötte el a viadalt. Tagaiék
felborultak, közben találkoztak egy betonoszloppal is, így
Angyalfiék vették át az 5. helyet. Mögöttük már megintcsak
egyperces különbségekkel következtek a többiek. Az F2-ben végig a
szokásos őrült tempóval autózva Bútorék vezettek, míg reggel egy
féltengelytörés kicsit hátrébb vetette őket. Az A6-ban a szintén
Saxóval versenyző Herczighék mögé szorultak -akik egyébként
megnyerték az F2-t - 9,9 másodperccel, és még Pálinkásék is
megelőzték őket az F2-ben a VW Golf Kit-Carral.
A másodosztály vasárnapi négy gyorsaságiján Steindlék
visszavettek a tempóból. Első helyüket rögtön az első gyorson
átadták Molnáréknak, sőt, Sarlósék Hondája is elébük vágott. Az
A6-ban Boroznaki a negyedik helyen állt ekkor, és Kronome-ék
kiesésével kicsit meg is nyugodhatott volna. De a következőn ő is
kiesett, és ekkor már senki nem állhatott a Suzuki kupás, Vincze,
és Krózser elé, hogy az abszolútban is eredményesek legyenek.
A kalandtúrának is megfelelő két hétvégi
verseny statisztikája: Rajtolók száma: VB: 84, OB1: 66, OB2: 43
Célba érkezők száma: VB: 44, OB1:48 OB2: 34
|