A versenyt követő technikai ellenőrzésen (melyen a győztes autót minden esetben átvizsgálják), némi problémát találtak ,,BIG MAK" autójának turbóján. Hiányzott a homologizációs nyilvántartási szám. Ezzel az adattal minden apró alkatrésznek rendelkeznie kell ahhoz, hogy a szabályoknak megfeleljen.
Tommi Makinen Mitsubishi Lancerje azonban
teljesen új motort kapott a futam előtt, s a szállító tuningcég
időközben végzett néhány módosítást a gépen. Így fordulhatott elő,
hogy a
teljesen új fejlesztésű turbófeltötőt még nem
homologizáltatták. Ez az aprónak tűnő hiány azonban komoly
szankciókat vont maga után. A hétfő délelőtti értekezleten
született döntés értelmében Makinen eredményét elvették, ezzel
együtt a szerzett pontok is elszálltak mind egyéniben mind a
csapatversenyben. Mivel a szándékosság legapróbb szikráját sem
látták az ellenőrök, valamint a csapatvezető szerint még csak
előnyt sem jelentett (persze, hogy
szerinte nem jelentett előnyt), további büntetést nem róttak
ki a piros csapatra.
Emlékszünk még pár évvel ezelőtt a Toyota csapatánál derült ki hasonló turbós csalafintaság. Ott azonban teljesen más volt a helyzet, szándékos volt az átalakítás, és valóban jelentős előnyhöz jutatta az autókat. El is tiltották a csapatot egy teljes évre a VB-n való szerepléstől.
Ebben a helyzetben azonban a Peugeot 206 WRC
kormányát fergetegesen forgató Marcus Grönholm végzett az élen. Így
a csapatának szerzett pontokkal be is biztosította a gyártók
versenyében
a Peugeot első helyezését.
Egyéniben is megnőtt az előnye Richard Burnse-el szemben, így Angliában fel kötnie a gatyót a Subarus fiúnak, ha világbajnok szeretne lenni.
A VB állása, pilóták:
1. Grönholm 59 pont
2. Burns 50 p.
3. C. McRae 43 p.
4. Sainz 43 p.
5. Delecour 23 p.
Csapatok:
1. PEUGEOT 104 pont
2. Ford 88 p.
3. Subaru 76 p.
4. Mitsubishi 39 p.
Az évad utolsó futama a Network-Q Rally , a verseny hivatalos honlapja : http://www.network-q.co.uk/