A Budapest Rali kétségtelenül a magyar autósport legrangosabb eseménye, leszámítva a Hungaroringen zajló vendégjátékokat. Itt végre hazai pilótáknak szurkolhat a közönség, ám a magyar bajnokság mellett a Rali EB., és a Mitropa Kupa értékelésébe is beszámítják a futam eredményeit, így a szokottnál több külföldi résztvevő próbálja keseríteni a hazaiak életét.
![]() |
|
![]() |
|
Idei, 14. Symhonia Budapest Ralit ráadásul még izgalmasabbá teszi, hogy a Tóth-Tóth páros már ezen a versenyen eldöntheti az abszolút bajnoki cím sorsát. Mindenki Janikája eddig mindent megnyert, amit lehetett. Akár Toyota, akár Peugeot, neki mindegy volt. Persze mindez nem meglepő, hisz a MOL csapat látványos kiherélése után - kevesebb pénzből, versenyképes autó nélkül, új versenyzővel próbálnak helyt állni, az eredmény eddig egyetlen befejezett verseny - egyetlen ellenfele maradt, WRC gépekkel még csak ismerkedő Túri Tamás, aki eddig rendre a 2. helyen végzett. Ha Tóth-ék itt is győzni tudnak, akkor a további futamokon már csak a közönség és a szponzorok miatt kell elindulniuk.
A futam előtt még óvatosan nyilatkozgattak a versenyzők.
Ifj. Tóth János - Tóth Imre: "Nem akarunk arra gondolni, hogy
esetleg már szombaton este bajnokok lehetünk. Annyi minden történhet,
és csak elvonná a figyelmünket a versenyről."
Ifj. Angyalfi Károly - Büki Erno: "Összesen nem mentünk annyit az idén, mint ennek a versenynek a teljes távja. Elég pechesek voltunk eddig a szezonban, hiszen, amikor végre el tudtunk indulni, akkor jött az a baleset, majd lefújták a verseny második napját. Sajnos nagyon hiányzik a kilométer. Az igazat megvallva, jó lenne végre gyorsulni is egy kicsit, mert a sebességgel sem vagyunk túl elégedettek."
Túri Tamás - Papp György "Szerintem az első Kerepestarcsa biztos, hogy jó lesz, ott már sok minden el is dőlhet, az aztán a rendezőkön múlik, hogy a második alkalommal milyen állapotban lesz a pálya. Abban bízom, hogy miután hármas rajtszámmal indulunk, nem lesz nagy por előttem."
![]() |
|
|
![]() |
Az első napon aztán minden a papírformát igazolta. Az első, kistarcsai gyorsasági eredményét akár a bajnoki ponttáblázatról is másolhatták volna, az élen a Tóth-Tóth-Peugeot 206 trió végzett, utánuk - alig négy másodperccel lemaradva - a Túri-Papp páros, majd az Érdi-Varga duó következett. Ezen a szakaszon Janikáék leszakadt lökhárítója bizonyította, hogy a Peugeot már most is igazi sztár, a nézők egyszerűen darabokra szedték a jobb sorsra érdemes alkatrészt, melyet csak a nap végére tudott pótolni a csapat. Sokkal szerencsétlenebbül járt az Ifj. Angyalfi - Büki Ernő páros, számukra már a rajt után közvetlenül eldőlt a verseny: a Subaru motorja 3200-as maximális fordulatszámra volt csak hajlandó, és mivel a szakasz végén a szerelők sem tudtak mit kezdeni a hibával, a MOL csapat ismét csak a pálya széléről nézheti a folytatást.
![]() |
|
![]() |
|
Domony, a második gyorsasági Túriék győzelmét hozta, igaz, 6:56-os időeredményük egyetlen másodperccel volt jobb Janikáék idejénél. A harmadik helyet újra Érdiék kaparintották meg. Kisebb izgalomra adott okot, hogy az élen álló Peugeot váltójából szivárogni kezdett az olaj, ám egy kis utántöltést követően minden simán ment tovább.
![]() |
|
|
![]() |
Az újabb kistarcsai gyorson finnyet hányva a szivárgó olajnak, megint Tóthék brillíroztak, ezúttal három másodpercet verve Túriékra. Érdi nem eresztette a bérelt 3. helyet, a 4.-ek pedig - ahogy a nap folyamán végig - az N csoport listavezetői, a Mitsubishivel versenyző Tagai testvérek lettek. A másik N-es, Mitsubishis testvérpár, Oroszlánék az 5. helyet csípték el, míg a leggyorsabb Kit Car-t a 6. helyre hozta a Bútor-Táborszki kettős.
![]() |
|
![]() |
|
A nap utolsó gyorsaságija, a Pólus Center parkolójában rendezett prológ inkább csak a közönség szórakoztatására volt hivatott. A néhány száz méteres szakaszon jelentős időkülönbségek nem születtek, viszont a látvány feledhetetlen élményt nyújtott a több ezer nézőnek. A legjobbak ötvennégy másodpercen belül autóztak, ám nem csak az élmezőny produkált csodálatosat. Volt olyan páros, akik - a részvétel a fontos alapon - törött féltengellyel gurultak végig a nyúlfarknyi pályán (a közönség vastapssal jutalmazta a produkciót), és akadt olyan is, aki - miután az elején rontott - minden kanyarban megpörgette az autót. A legnagyobb sikert a roppant látványosan autózó hátsókerekes Ladák aratták, melyeket a nagyokhoz hasonló ujjongással fogadott a nézősereg.
A verseny hivatalos honlapja:
www.osc.sote.hu
