A legújabb Bútorszállító

2005.08.15. 13:11

Egy nappal a Budapest Rali után Bútor Róbert és Tóth Vilmos bevágódtak a Citroën C2-es Szuper-1600-as változatába és jól kiróbálták, hogy esetleg megfelelne-e nekik egy ilyen a későbbiekben.


Az autót felkészítő P. H. Sport színeiben Rautenbach indult a Budapest Rali Ek-futamon ezzel az autóval. A verseny után a csapat még Magyarországon maradt egy kicsit, hogy a Mecsek Rali előtt ismerkedő tesztet biztosítson a Bútor-Tóth párosnak, akik a Rali Országos Bajnokság soron következő futamán már egy ilyen C2-vel állnak rajthoz. Régi álmuk, és régi igérgetések válnak ezzel valóra.

Robi így beszélt a tesztről: "Nagyon pozitívak voltak az első benyomásaim a C2-ről. Úgy érzem, hogy minden tekintetben sokkal jobb autó, mint a Saxo volt. Amikor először beleültünk, rögtön feltűnt, hogy sokkal nagyobb benne a hely, nagyobb a fejtér, és a kezelőegységek is nagyon kézre állnak. A leglényegesebb eltérést mégis a motorerőben és a fék terén éreztem. Alacsony és magas fordulaton is jobban húz, rugalmasabb a motorja, nagyobb és sokkal hatékonyabb fékei vannak."


"Amikor a Michelin-Budapest Rali előtt teszteltünk, rögtön azt éreztem a Saxón, hogy a motorja nem túl erős, és főleg a lassú kanyarokból történő kigyorsításoknál elég nehezen gyorsult fel. A C2-vel ilyen probléma nincsen. Nagyon finoman lehet kormányozni," - folytatta - "a váltókart feltették a kormány mellé, így két ujjal lehet váltani anélkül, hogy a kormányt el kellene engedni, ami nagyobb biztonságot nyújt a versenyzőnek. Sokkal finomabban működik a váltó is, mint a Saxón. Sajnos csak rövid ideig tudtuk tesztelni az autót, mert a felújítás előtt álló motor meghibásodott, és a szervizzel közösen úgy döntöttünk, hogy nem kockáztatunk egy komolyabb hibát, így befejeztük a tesztet.


"A Mecsek Ralira egy hasonló autót kapunk, de nem ezt. Most készült el egy új autó, amivel Rautenbach a Deutschland Ralin indul majd, és azt hozzák el nekünk is Pécsre. Úgy gondolom, hogy a futómű beállítással még lesz dolgunk, legalább 50-60 km-es tesztet szeretnénk tartani, a P. H. Sport mérnökével. A szerelők megkérdezték, hogy van-e valami, amit az autón szeretnénk változtatni. Nekem két kérésem volt.

Jó lesz ez nekik?

Az indítógombot kértem magasabbra, mert az ülésemből nem látszik, illetve az emelő az ülésem mögött volt, amit átrakattam hátra, mert elég félős vagyok, és nem szeretnék egy emelővel az ülésem mögött versenyezni. Vili egy tároló hálót kért, illetve az ülését tetette hátrább. Nagyon várjuk már a Mecsek Ralit, mert ez a rövid ismerkedés is mély benyomásokat tett ránk. Már most nagyon szeretjük az új autót."