Használt autók a DTM-ben

2006.04.04. 19:43
Minden sorozatban vannak, akik a bajnoki címért, és vannak, akik a túlélésért küzdenek. A kis csapatok mindent megtesznek, hogy csökkentsék a költségvetést, de versenyben tudjanak maradni. Nyerési esélyeik nem túl nagyok, de ne becsüljük le őket. Legalább olyan fontos szerepük van, mint a nagyoknak, hiszen ők is színesítik a versenyt.

Mattias Ekström tavalyi autója sokszoros futamgyőztes

Az autóversenyzés veszélyes, de legfőképpen drága mulatság. Ahogy a Formula-1-ben is csak néhány csapat képes olyan technikát felvonultatni, amivel futamot lehet nyerni, a DTM-ben is hasonló a helyzet. Itt ugyan sokkal kisebb az autók között a különbség, de kiélezett helyzetben minden ezredmásodperc fontos lehet.

Így tehát a versenysportban vannak, akik élet-halál harcot folytatnak az értékes koncokért, de vannak olyanok is, akik azért versenyeznek, hogy segítsenek a nagyoknak tesztelni, sőt, olyanok is akadnak, akik azért húznak tűzálló overallt, hogy kipróbálják magukat, vagy csak egyszerűen szórakoztató módon töltsék el az időt.

Egy olyan rajtrács, melyen 6-8 autó sorakozik fel, senkit sem érdekelne, így a nagy csapatoknak is szükségük van a kicsikre, hogy a sorozat minél látványosabb, minél könnyebben eladható legyen. A versenysorozatokban bevett szokás a DTM-ben is működik: a kis csapatok megvásárolhatják a nagyok autóit, de persze csak a korábbi modelleket. Azt senki sem szeretné, hogy egy fiatal tehetség beleköpjön a levesébe.


Christian Abt idei autójával tavaly Martin Tomczyk ment

Hétvégén Hockenheimben megkezdődik a DTM idei szezonja. A mezőnyben a sok 2006-os versenyautó mellett sok tavalyi, tavalyelőtti modellt is láthatunk. Timo Schneider Allan McNish autóját örökölte, Christian Abt átadta hűséges Audiját, mellyel két évig versenyzett, az egyik női versenyzőnek, Vanina Ickxnek, és átült Martin Tomczyk 2005-ös gépébe. A holland újonc, Olivier Tielemans is két éves autóval vág neki az évnek, az A4 DTM-et 2004-ben Tomczyk, 2005-ben Kaffer vezette.

A tavalyi év két legsikeresebb Audiját is láthatjuk majd. A bajnokságban második helyen végzett Ekström autójával Pierre Kaffer, a Le Mans-i legenda, Tom Kristensen autójával pedig Frank Stippler utasíthatja maga mögé a többieket.


Tom Kristensen tavalyi autója

Az autóverseny nem mindig igazságos, de jobb helyeken a szervezők megpróbálnak olyan szabályokat alkotni, melyek kiegyenlítik az erőviszonyokat, ha szemmel láthatóan túl nagy az autók között a különbség. A DTM-ben a 2004-es autóknak 50, a 2005-ös modelleknek 10 kilogrammal lesz kevesebb a tömege, mint az idei gépeknek, hogy szorosabb legyen a mezőny. Az évadnyitó verseny április 9-én lesz a Hockenheimringen. Ott majd elválik, mit számít 10 kiló.