Az öreg duplázott

2006.04.30. 18:02

Változó időjárás és a Mercedes dominanciája jellemezte a DTM második futamát. Nagyobb baleset nélkül, de nem izgalommentesen zajlott le a lausitzringi verseny.


A kvalifikáció

Száraz, de hűvös időben kezdték meg a pilóták az időmérő edzést. A slick gumiknak esélyük sem volt bemelegedni, mert Olivier Tielemans, az Audi fiatal holland pilótája rögtön az edzés elején elfékezte magát a célegyenesben, kicsúszott a pályáról, majd a füvön megpördült, és visszacsúszott a pályára egyenesen Christian Abt autója felé. A német gyors reflexekkel és egy kis szerencsével ki tudta kerülni a felé sodródó versenyautót, az edzést azonban félbe kellet szakítani, mert az A4 DTM nagyon rossz helyen akadt el.

Ezek után a kvalifikáció első két szakaszát összevonták, és adtak 20 percet a pilótáknak, hogy bebizonyosodjon, kik a leggyorsabbak. Az első felvonás után meglepetésre két 2006-os fejlesztésű versenyautó is kimaradt az első nyolcból, Frentzen a 10., Tomczyk a 12. helyen zárta az időmérő edzést, Alesi és Margaritis viszont beverekedte magát a legjobbak közé egy-egy tavalyi fejlesztésű AMG-Mercedesszel.


Az utolsó szakasz megkezdése előtt eleredt az eső. Nem nagyon, de épp eléggé ahhoz, hogy slick gumival már ne lehessen kimenni a pályára. Mivel az aszfaltcsík ez alatt a rövid, hétperces szekció alatt is sokat száradt, a köridők folyamatosan javultak, és végül az a pilóta nyert, aki amellett, hogy gyors volt, a legtovább kint bírt maradni a pályán. Jamie Green az utolsó pillanatban előzte meg Häkkinent, a harmadik rajtpozíciót a leggyorsabb audis, Mattias Ekström csípte meg.

Nyilatkozatok a kvalifikáció után

Jamie Green, Salzgitter AMG-Mercedes: A kvalifikáció utolsó szakasza trükkös volt. Az volt a célunk, hogy minél több kört autózzunk, és ezt rendben véghez is vittük. Mindenkinek köszönöm a közreműködést. Nagyon örülök negyedik DTM-es pólpozíciómnak, mindent meg fogok tenni holnap, hogy jó eredményt érjek el.


Mika Häkkinen, AMG-Mercedes: Elégedett vagyok a második rajtpozícióval. Az edzés utolsó szakaszában nem volt könnyű gyorsan autózni a csúszós pályán. Köszönettel tartozom a csapatnak, jó gumikat kaptam, jókor, még a hőmérsékletük is megfelelő volt. Kemény verseny lesz holnap, de nagyon várom.

Mattias Ekström, Audi Sport Team Abt Sportsline: Izgalmas kvalifikáció volt; előbb a piros zászló, később az állandóan változó tapadási viszonyok. Az edzés alatt a csapat változtatott a versenyautó beállításain, és szerencsére jó irányba mentünk el. A legvégén sajnos pont nem maradt már időm egy utolsó gyors körre. Ennek nem örülök, de a harmadik rajtpozíció ennek ellenére nem rossz eredmény. Már most a rajtra koncentrálok, ez az egyik erősségem, és egy jó rajt tökéletesen megváltoztathatja a verseny kimenetelét.

A kvalifikáció eredménye

1. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 1:19,390
2. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
3. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
4. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
6. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
7. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
8. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
9. Christian Abt, Audi A4 DTM
10. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
11. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
12. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
13. Timo Scheider, Audi A4 DTM
14. Frank Stippler, Audi A4 DTM
15. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
16. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
17. Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
18. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
19. Olivier Tielemans, Audi A4 DTM
20. Vanina Ickx, Audi A4 DTM

A DTM második futama


Úgy látszik, Jamie Green nehezen birkózik meg a DTM és az első rajtkocka okozta nyomással. Ahogy Hockenheimben, ezúttal sem sikerült élnie a lehetőséggel. Häkkinen jobban kapta el a rajtot, beszúrt a brit pilóta mellé, aki erre gyorsan elfékezte magát, és az első kanyarból kifelé már csak a negyedik pozíciót tudhatta magáénak. Az első kör végén Häkkinen, Ekström, Schneider, Green, Spengler, Kristensen, Alesi, Margaritis, Scheider, Tomczyk volt a sorrend, és nyugodt, csöndes autókázás vette kezdetét.

Az első pár kör monotóniáját a boxkiállások törték meg. Volt, aki már a hatodik körben kijött, az élmezőny azonban várt még, egyedül Greent hívták ki a hetedik körben. A 12. körben láthattuk Vanina Ickx első látványos megmozdulását. A lányzó egy kanyarkombinációban egyszerűen nekiment Tielemansnak. Mint később kiderült, az egész egy félreértésből adódott, de egy kis körültekintéssel és odafigyeléssel könnyedén elkerülhető lett volna ez az ostoba baleset. A holland fiú szerencsésen megúszta az ütközést, Vanina pedig egy szép piruett után folytatta a versenyt.

A 13. körben állt ki Schneider, egy körrel később pedig Kristensen látogatott a boxba. A Mercedes német pilótája Green mögé jött vissza, és azonnal támadni kezdte, majd a 17. körben meg is előzte. Ekkor már csak Ekström nem volt kerékcserén az élmezőnyből, és szerencséje volt, mert a boxból visszatérvén Häkkinen beragadt egy Audi mögé, és így nem tudott jó időket autózni. Ez a kis segítség nagyon jól jött Ekströmnek, aki a 18. körben kiállt, és közvetlenül a finn világbajnok mögé jöhetett vissza, sőt, támadni is tudott, pedig a kiállás előtt már jócskán leszakadt.


Häkkinen kiállása hosszabb volt a kelleténél

A támadás nem vezetett eredményre, Häkkinen könnyű szerrel akadályozott meg minden próbálkozást. A 25. körben Kristensen, Green és Spengler másodjára jött ki a boxba, egy körrel később pedig Schneidert is kihívták. Häkkinen a 30. körben állt ki, ami rossz taktikának bizonyult, ráadásul a kerékcserét is elszúrták, így a finn további értékes másodperceket vesztett. Mika vezető helyről a kiállás után csak a negyedik helyre tudott visszajönni Schneider, Ekström és Kristensen mögé.

Nem sokkal később végignézhettük Vanina Ickx második alakítását, mikor is a vadul lengő kék zászlók ellenére jó fél körön keresztül akadályozta a versenyben akkor épp vezető Margaritist. Igaz, a görög csak késői kiállása miatt volt az élen, de az elvesztegetett idő jól jött volna neki a verseny végén. Margaritis végül nagy harcban megelőzte, vagyis lekörözte a belga leányzót, majd kiállt a boxba, és a hetedik helyen jött vissza a pályára.


Schneider, Kristensen, Häkkinen volt a végső sorrend

Miközben Häkkinen már azt nézte, hol tudná megelőzni Kristensent, Green erőszakosan bement mellé, és még egy picit meg is lökdöste a rivális Mercedest miközben megelőzte. Ekströmnek a 47. körben elfogyott a benzinje, és a 2004-es bajnok Hockenheim után az Eurospeedwayen is a verseny feladására kényszerült. Schneider simán megnyerte a futamot, Kristensen jött be másodiknak, Green pedig az utolsó kanyarban vélhetően Norbert Haug utasítását követve illedelmesen elengedte Häkkinent, így a finn lett a harmadik.

A DTM következő futamát május 21-én rendezik Oscherslebenben.

A DTM második futamának végeredménye

1. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse
2. Tom Kristensen, Audi A4 DTM
3. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
4. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
5. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse
6. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
7. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse
8. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM
9. Timo Scheider, Audi A4 DTM
10. Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
11. Frank Stippler, Audi A4 DTM
12. Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Klasse
13. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM
14. Mathias Lauda, AMG-Mercedes C-Klasse
15. Susie Stoddart, AMG-Mercedes C-Klasse
16. Vanina Ickx, Audi A4 DTM
17. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
18. Olivier Tielemans, Audi A4 DTM
- Daniel laRosa, AMG-Mercedes C-Klasse
- Christian Abt, Audi A4 DTM

A bajnokság állása

1. Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Klasse: 20 pont
2. Tom Kristensen, Audi A4 DTM: 16 pont
3. Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse: 11 pont
4. Alexandros Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse: 7 pont
5. Heinz-Harald Frentzen, Audi A4 DTM: 6 pont
6. Jean Alesi, AMG-Mercedes C-Klasse: 5 pont
6. Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse: 5 pont
8. Bruno Spengler, AMG-Mercedes C-Klasse: 4 pont
9. Martin Tomczyk, Audi A4 DTM: 3 pont
10. Timo Scheider, Audi A4 DTM: 1 pont