Prológnak a rettegett Strázsahegyi szakaszt jelölték ki a rendezők. Ezen a látványos, nézőcsalogató autófelvonuláson már tisztán látszott, hogy a versenyből nem fog látszani semmi. Akkora port kavartak a versenyautók, hogy a nézők az orrukig sem láttak, és könnybe lábadt szemmel próbálták kiköhögni a homokszemcséket.
A hazai rali szezont
mindig megelőző híresztelések a csütörtökön kezdődött
évadnyitó (10.) Esztergom Ralin nyerték el méltó helyüket.
Bekerültek a marhaság-kitalációk kosarába, mely minden évben
csordultig telítődik, vagy a valóságos alapokat tartalmazó
jéé-tényleg kategóriába. Általában ebben van kevesebb hír, hiszen
sokszor még maguk a versenyzők sem tudják előre, milyen autóval
indulnak majd, így inkább nem is terjesztik a lehetőségeiket.
A csütörtöki prológon azonban lehullt a lepel,
kiderültek a titkok. A bajnoki címvédő, Ifj.
Tóth János maradt a 206 WRC-nél. Benik Balázs azonban átült
egy Ford Focus WRC-be, de ezt már a néhány héttel ezelőtti OMV
ralin is láthatta a közönség. Érdi Tibor pedig egy, a tavalyinál
újabb fejlesztésű Subaru WRC-vel próbálkozik, hogy végre győzelemre
vigye. A visszatérő Turi Tamást a már megszokott Corolla WRC-vel
üdvözölhettük. Reméljük a teljes szezonban részt vesz majd..
A legnagyobb durranások azonban a tavaly oly
rossz hírű N csoport körül dörögtek. A bajnok, Aschenbrenner maradt
ugyan, az autó is ugyanaz (bár ezt sose lehet tudni), a Tagai
testvérek azonban Subaru WRC-vel nyomulnak idén. A N4-ben a
szokásos Oroszlán testvérek és Vizin mellett olyan pilóták is
felbukkantak, akik eddig a kisebb (de nem biztos, hogy lassabb)
géposztályokból jöttek. Pénzes Zsolt a Szamarát cserélte le
Oroszlánék régebbi Mitsubishijére, a Lada király, Szajky pedig Elek
István Micuját vásárolta meg, és alakított vele most is
egetrengetőt. A mezőnyből továbbra is hiányzott Kiss Feri, Szabó
Gergő biztosítási problémái miatt inkább nem állt rajthoz, és a
Forddal nevező Molnár DoDo váltója sem készült el időben.
A TotalCar számára a legnagyobb örömet a Balogh-Mihalik
kettős jelentette, akik a tavalyi sikeres másodosztályú szereplés
után már az első osztályban riogatják az N2 kategóriát, egyelőre
még mindig a Hondával.
A rettegett Strázsahegyi szakaszt jelölték ki a
szokásos prológnak. Ezen a látványos, nézőcsalogató
autófelvonuláson már tisztán látszott, hogy a versenyből nem fog
látszani semmi. Akkora port kavartak a versenyautók, hogy a nézők
szinte az orrukig sem láttak, és könnybe lábadt szemmel próbálták
kiköhögni torkukból a homokszemcséket. Ez a por a versenyzőknek sem
túl jó, hiszen ők meg az utat nem látják, és ezen a különösen rossz
minőségű gyorsaságin ez életveszélyes is lehet. A 91-es rajtszámú
Pethő VFTS-ében a féltengely is eltört, jelezve,
ez nem autónak való terep, inkább menjünk haza. A
versenyzőket azonban nem olyan fából faragták, hogy ilyen hamar
feladják. Féltengely csere, és uccu tovább. Valami ilyesmi történt
Radóék Hondájával is. Ők ugyanis nem fejezték be a prológot - így
nem folytathatták volna a versenyt - másnap reggel azonban ott
virított a rajtnál a sárga autó, és már volt előző napi eredményük
is. Igaz, hogy több, mint fél óra alatt gurultak át a murvás
pályán, de ez úgysem számít bele az értékelésbe, csak a teljesítés
fontos. A prológot egyébként Benik Balázs nyerte, szorongatós
csatát ígérve Ifj.Tóth Jánosnak.
A pénteki szakaszokon aztán beigazolódott, hogy
a "Strázsa" idén is megszedi áldozatait. Rengeteg alkatrész maradt
a pályán, és rengeteg autó dobta fel a papucsot. A TotalCar csapata
az első körben elvesztette a kettest a váltóból, és kettétört az
autó alatt a kartervédő. Ifj.Tóth és Benik valóban vívott, de nem
volt olyan szoros a küzdelem.
A murvás szakaszokat rendszerint Benik nyerte, de Janika a
többin nagyobb fölénnyel győzött, így a nap végére 26 másodperces
előnyre tett szert. Érdi Tibor hamar elköszönt, miután
meghempergette a Subarut, nem volt képes továbbmenni. A Tagai
testvérek pedig még csak ismerkedtek a WRC-vel. Turi azonban
fenomenálisan taposta a Corollát, vezetésén nem is látszott a
hosszú kihagyás, de ezt már megszokhattuk tőle. Az F2 királya,
Bútor Róbert Vb-szintű vezetéstechnikát mutatott be a Citroën
Saxo-val. Úgy tűnik nem lesz nehéz megszereznie év végén az első
helyet.
A jelentősen megfogyatkozott mezőny második napja is
tartogatott meglepetést. A harmadik helyen álló Turi az utolsó
előtti szakaszon defektet kapott, amivel 4 perces hátrányt szákolt
be. Rutinos versenyző létére pontosan tudta, hogy ezt egyetlen
szakaszon nem lehet ledolgozni, így az idegesség és a bosszankodás
számlájára írható, hogy az utolsón felborította az autóját.
Sikerült visszabillenteni négy kerékre, és be is ért végül a célba,
szerencsére "csak" a negyedik helyig csúszott hátra. A murvás
szakaszokon ismét Benikék voltak a gyorsabbak, de a higgadt,
autóval ismerkedős taktikát választva - nem is próbálkozva Janika
megszorításával - a második helyen fejezték be a versenyt. A
győzelmet ezúttal is Ifj. Tóth János számlájára írhatjuk, de az
biztos, hogy a korábbi években megszokottól eltérően idén neki is
van félnivalója az ellenfelektől.
Turiék lecsúszásával Tagaiék léptek a dobogó
harmadik fokára, miközben egyre jobban ráéreztek a WRC ízére. Ezt
az időeredmények is mutatják.
Távollétükben ismét vihar kerekedett az N csoportban. A
győztes Asit ugyanis a felügyelő testület a célba érkezés után
kizárta. Az indokok: szándékos lassító kikerülés, útvonal elhagyás
és a műanyag doblemez takaró hiánya. A kategória végeredménye így
érdekesen alakult: a már említett Szajky lett az első, maga mögé
utasítva a rutinos Oroszlánékat. Mögöttük Pandur, Németh és a
szintén N4-el ismerkedő Kesjár végzett. Az A8-ban a régi formáját
mutató Vojcsik Golyó Subaruja melengette a nézők dobhártyáját, és
az A8 második helye (WRC-ket leszámítva) némi önbizalmat is adott
Golyónak. Az abszolút lista jól megérdemelt hatodik helyén Bútor
Róbert Citroënje áll, mely nem meglepő, még akkor sem, ha tudjuk,
hogy az F2-es autók aszfaltos pályákon jók igazán.
De nem csak a nagyoknál, hanem a kisebb
kategóriákban is derekasan küzdött mindenki. A Szilágyi-Domonkos
kettős jópárszor beékelte magát az abszolút lista elejébe, így
könnyedén nyerték az N3-at Peugeot 306-tal. Zagyva Lali Renault
Megane-jában eltört a féltengely, így ők nem szólhattak bele az N3
kimenetelébe. Ahogy az N2-be sem szólhattak bele sokan. Radó
rettenetesbe kapcsolva magát fölényesen nyert. A kiesők között
Szabó Árpi pókos Peugeot-ját kell megemlíteni sajnos, aki a
Strázsahegy áldozatává vált. A TotalCar csapata örült, hogy célba
ért. A ketteshiányos váltóból később eltűnt a négyes is, majd az
összes maradék fokozat összekuszálódott, közben darabokra hullott a
már korábban eltört kartervédő, és a benzintank védő is megadta
magát. Az autónak lógott keze lába,
véres volt a torka, de végül is az ötödik helyen gurult be a
célba, ami pontszerző hely.
A másodosztályban sem volt kisebb küzdelem.
Spindlerék derekasan küzdöttek, nagy csatát vívtak Sarlósék
Hondájával, de végül 6 másodperces hátránnyal alul maradtak.
Boroznaki hozta a formáját, és a piros-fekete Szamarával ott volt
végig az élbolyban, és tekintve, hogy most nem mutatott be semmi
különleges piruettet, így a célba is beért, méghozzá az abszolút
negyedik helyen.
mondom, hogy Barna gyors... |
A fergetegesen szereplő
Gál Barna abszolút harmadik időket is villantott az A6-os
Ladával, de a második nap felénél valami hiba csúszott a
számításba, és sajnos kiestek. A későbbiekben azonban érdemes lesz
figyelni rá. A kiesettek közé került Melisek A6-os Ladája is,
akinek - Turihoz hasonlóan - a legutolsó gyorsasági döntötte el a
sorsát. Melisekéknél ez kiesést jelentett, ugyanis az eltört
váltóból kifolyt az olaj, és mindössze néhány kilométerrel a cél
előtt úgy összeszorultak a belső alkatrészek, hogy megmozdítani sem
tudták az autót. A kardánt lebontva tudták csak kivontatni.
Ennyi eseményt, és izgalmat régen nyújtott hazai rali futam,
úgy hogy ne balesetről, vagy a versenyzők egymás elleni intrikáiról
legyen szó. Reméljük, marad ez a tendencia. Következő futam három
hét múlva Miskolcon.
|