WRC a jégpályán

2001.03.23. 10:02

Kis csúszás mindjárt az elején, mert a díszvendég, a Subaru Impreza WRC szinte percre pontosan érkezett a Cilti Sport franciországi telephelyéről. Az autót Érdi Tibor, mint mindig, megvásárolta, nem bérli. Így mindig a rendelkezésére fog állni az év folyamán, nem csak a versenyek idejére ülhet a volán mögé. Bár sokat nem furikázhat majd vele, hiszen az autó élettartama kilométerekben van megadva, és nem sokáig tudja a maximális teljesítményt nyújtani.

 
   
    hű...ez csúszik

Az Érdi csapattól megszoktuk a fényes külsőségek között megtartott szokásos év eleji autó bemutatót. Szinte már hiányzott is, így az első verseny közeledtével, de érdemes volt várni rá. A felhajtásra a városligeti műjégpályán került sor, jég nélkül, felrázva, nem keverve.



 
   
  remélem beindul

Ez a járgány a Subaru 98-as fejlesztése. Ennél fiatalabbat csak valamilyen horrorisztikus összegért (ez sem volt piskóta, de a pontos árát senki sem árulta el), vagy egyáltalán nem tudtak volna vásárolni. A gyártók ugyanis csak másfél-két év késéssel adják el a tuti technikát. Amit a szabályok előírnak, a szokásos 300 LE (már aki elhiszi), és aktív négykerék hajtás. A motor, és a váltó is teljesen új. Ennyit sikerült megtudnunk az autóról.

 
   
    minden nagyon szép, minden nagyon jó...

Meg még annyit, hogy 18 centiméterrel szélesebb a csapat előző autójánál, a Subaru WRX-nél. Varga István, a navigátor elmondta, hogy a WRX volt a tavalyi mezőny legkeskenyebb autója, még a Felicia Kit-Car is szélesebb nála.





 
   
  kényelmes, mííí?

Az autó bevonulása valami döbbenet. A fények kialusznak, mindenki a jégpálya közepén felállított sátor felé néz, várja a csodát. Közben halkan beúszik az 1492 filmzenéje, és még mindig semmit sem látni. Kolombusz már rég felfedezte az új világot, mikor szép csendben, jobbról megérkezik a világbajnok Lázár lovak vontatta hófehér autó. A zene a tetőfokára ér, és ekkor kezdik a tűzijátékot. Néhány percig élvezhetjük a pukkanásokat, közben a lovakat eloldozzák, és azok elvonulnak. Fények vissza.

 
   
    mi ez a sok lámpa?

A tömeg egy emberként rohan az autó felé. Minek? Innen is látni, kipróbálni meg úgysem lehet. A motort beindítja a szakember, majd hosszas tanácskozásba kezd a Cilti Sport főnökével, mert egy lámpa világít a műszerfalon, és nem tudni ez most jó, vagy rossz. Valószínűleg nem jelent hibát, mert pilóta és a navigátor bátran beülnek, hogy végre szaladhassanak egyet vele. Arcukon a gyermeki öröm, mint amikor az első karácsonyra kapott kisautót a kezükbe fogják. Aztán az öröm elszántsággá változik, ahogy Tibor a gázra lép.

 
   
  a műszer

A rögtönzött szlalompályán megy néhány kört, egyre jobban taposva a pedált. A nagy ívű kanyarokban látványosan magasra veri a pocsolyákból a vizet. Aztán bevált navigátorát lecseréli a csapat névadó cégének vezetőjére, hogy ígéretéhez híven megautóztassa őt is. Majd sajnos le kell állni, mert nem szabad feleslegesen autózgatni vele.

 
   
    a tréning vas

De nincs semmi gond, mert itt az edzőautó. Azzal is csapatnak néhány kört. Közben az ifjabb Érdi sem bír a lábával. Természetesen az ő versenyautója (Lada 2105 Gr.A5) is itt van, így ő is tesz néhány kört vele. Aztán már csak a Subaru Forester várat magára, de azt azért mégsem illik letesztelni itt.