Kis csúszás mindjárt az elején, mert a díszvendég, a Subaru Impreza WRC szinte percre pontosan érkezett a Cilti Sport franciországi telephelyéről. Az autót Érdi Tibor, mint mindig, megvásárolta, nem bérli. Így mindig a rendelkezésére fog állni az év folyamán, nem csak a versenyek idejére ülhet a volán mögé. Bár sokat nem furikázhat majd vele, hiszen az autó élettartama kilométerekben van megadva, és nem sokáig tudja a maximális teljesítményt nyújtani.
hű...ez csúszik |
Az Érdi csapattól megszoktuk a fényes
külsőségek között megtartott szokásos év eleji autó bemutatót.
Szinte már hiányzott is, így az első verseny közeledtével,
de érdemes volt várni rá. A felhajtásra a városligeti műjégpályán
került sor, jég nélkül, felrázva, nem keverve.
remélem beindul |
Ez a járgány a Subaru 98-as fejlesztése.
Ennél fiatalabbat csak valamilyen horrorisztikus összegért (ez
sem volt piskóta, de a pontos árát senki sem árulta el), vagy
egyáltalán nem tudtak volna vásárolni. A gyártók ugyanis csak
másfél-két év késéssel adják el a tuti technikát. Amit a
szabályok előírnak, a szokásos 300 LE (már aki elhiszi), és
aktív négykerék hajtás. A motor, és a váltó is teljesen új.
Ennyit sikerült megtudnunk az autóról.
minden nagyon szép, minden nagyon jó... |
Meg még annyit, hogy 18 centiméterrel szélesebb
a csapat előző autójánál, a Subaru WRX-nél. Varga István, a
navigátor elmondta, hogy a WRX volt
a tavalyi mezőny legkeskenyebb autója, még a Felicia Kit-Car
is szélesebb nála.
kényelmes, mííí? |
Az autó bevonulása valami döbbenet. A
fények kialusznak, mindenki a jégpálya közepén felállított
sátor felé néz, várja a csodát. Közben halkan beúszik az 1492
filmzenéje, és még mindig semmit sem látni. Kolombusz már rég
felfedezte az új világot, mikor szép csendben, jobbról
megérkezik
a világbajnok Lázár lovak vontatta hófehér autó. A zene
a tetőfokára ér, és ekkor kezdik a tűzijátékot. Néhány percig
élvezhetjük a pukkanásokat, közben a lovakat eloldozzák, és
azok elvonulnak. Fények vissza.
mi ez a sok lámpa? |
A tömeg egy emberként rohan az autó felé.
Minek? Innen is látni, kipróbálni meg úgysem lehet. A motort
beindítja a szakember, majd hosszas tanácskozásba kezd a Cilti
Sport főnökével, mert egy lámpa világít a műszerfalon, és nem tudni
ez most jó, vagy rossz. Valószínűleg nem jelent hibát, mert pilóta
és a navigátor bátran beülnek, hogy végre szaladhassanak egyet
vele. Arcukon a gyermeki öröm,
mint amikor az első karácsonyra kapott kisautót a kezükbe
fogják. Aztán az öröm elszántsággá változik, ahogy Tibor a gázra
lép.
a műszer |
A rögtönzött szlalompályán megy néhány kört, egyre
jobban taposva a pedált. A nagy ívű kanyarokban látványosan
magasra veri a pocsolyákból a vizet. Aztán bevált navigátorát
lecseréli a csapat névadó cégének vezetőjére, hogy ígéretéhez
híven megautóztassa őt is. Majd sajnos le kell állni, mert nem
szabad feleslegesen autózgatni vele.
a tréning vas |
De nincs semmi gond, mert itt az edzőautó. Azzal is csapatnak néhány kört. Közben az ifjabb Érdi sem bír a lábával. Természetesen az ő versenyautója (Lada 2105 Gr.A5) is itt van, így ő is tesz néhány kört vele. Aztán már csak a Subaru Forester várat magára, de azt azért mégsem illik letesztelni itt.