Borulások, talpra állások, kiesések

2001.04.02. 10:18

A kis méregzsák pimaszul maga mögé utasította a teljes F2-es mezőnyt. A kétkerékhajtású,. 1600 ccm-es, 207 LE-s autó, a Citroen legújabb fejlesztése. Portugáliában még az a Phillip Bugalski taposta benne a gázt, aki a Spanyol VB futamon oly remekül szerepelt, igaz ott már a WRC nyergében

 
   
   

A pénteki prológon végre megcsodálhattuk a szuper masinákat. Erről nincs is mit mondani. A százezres tömeg - aki a Strázsahegyen őrjöngött a versenyzőknek - által keltett hangulatot szavakkal úgysem lehet leírni, átérezni csak személyes jelenléttel lehet. Aki nem volt, sajnálhatja, és jövőre nagybetűkkel jelölje be a naptárába, ha nem szeretne újból lemaradni róla. Sajnos a rendezők nem gondoltak mindenkire, ugyanis a méltatlanul, szinte mindig háttérbe szorított másodosztály néhány tagjával most is kibabráltak. Nekik ugyanis akkor volt a gépátvétel, mikor az első osztály a prológon száguldott. Vagy ők nem érdemlik meg ennek megtekintését?

 
   
 

Ez a prológ nem számít a verseny értékelésébe, de teljesíteni kötelező. Mondani sem kell, hogy az Ifj.Tóth János-Tóth Imre-Peugeot 206 WRC trió volt a leggyorsabb. A második helyre, azonos idővel az Érdi-Varga, és nem kis meglepetésre a Benik-Somogyi kettősök érkeztek. Az első osztály újonca, a 22 éves Benik Balázs, aki mindjárt Toyota Corolla WRC-vel száll harcba, minden tiszteletét félretéve a verseny egész hosszán az öregeket riogatta, mivel mindig az első ötben végzett a gyorsaságikon. Meghozta gyümölcsét a több éves gokart, forma autó, majd a rally iskola. Ilyen nagyszerű teljesítményre igazán kevesen számítottak.

Hasonló meglepetést okozott Aschenbrenner György is, aki a tavalyi Suzukit lecserélte a Mitsubishi Lancer Evo V.-re és fergetegesen terelve a kissé nagyobb vasat nem csak az N csoportban, de az abszolút értékelésben is az elsők között autózott. Egészen a második gyorsaságiig, ahol szétcsúszott az egyik kábelköteg, és 9 percnyi műtét után tudtak csak továbbhaladni. A tetemes hátrány leküzdésével foglalkozott mind a két nap, végül az abszolút 13. helyig tornázta vissza magát.

 
   
   

A verseny egyik - mert szerencsére nagyon sok volt - szenzációja, a Bútor Róbert-Tóth Vilmos által hajtott Citroen Saxo Kit-Car előtt mindenki fejet hajtott. Ez a kis méregzsák pimaszul maga mögé utasította a teljes F2-es mezőnyt. A kétkerékhajtású,. 1600 ccm-es, állítólag 207 LE-s autó, a Citroen legújabb fejlesztése. Portugáliában még az a Phillip Bugalski taposta benne a gázt, aki a Spanyol VB futamon oly remekül szerepelt, igaz ott már a WRC nyergében. A kis autó nemcsak a kétkerékhajtásúak között nyert fölényesen, de a turbós-négykerékhajtásúak között is jelentősen átrendezte a felállást. Ezeken a murvás pályákon -ami ugye nem kedvez a kétkerékhajtásnak - nem tudtak a 10. helynél rosszabat autózni. Az F2-ben a több perces előnyük azonban nem tartott ki a célig. Sajnos vasárnap a strázsahegyi szakaszon eltört a féltengely, és az ellenfeleket leszámítva, mindenki bánatára fel kellett adják. Ilyen hiba még nem volt a Citroen történetében, a gyári vezetőség, hallva a történteket, azonnal berendelte a törött alkatrészeket vizsgálatra.

Az egyik nagy visszatérő, a többszörös bajnok Kiss Ferenc új csapatnál, új navigátorral, egy kicsit régebbi autóval indult. Nem látszott rajta az egy év kihagyás, és a jócskán tornyosuló technikai gondok ellenére remekül tartotta magát a 3. hely környékén. Az autónak mindjárt az elején elment a hátsó meghajtása, és egész szombaton ezzel küzdöttek, Hol ment a négykerék-, hol csak elsőkerék hajtásuk volt, ráadásul a váltó is eresztette az olajat. A gondokat leküzdve a 3. helyen zárták a futamot.

 
   
 

Érdi Tiborék számára küzdelmes volt a hétvége. A csapat új autójával, ami végre WRC, a második helyen tartották magukat, de nem igazán találták a megfelelő beállításokat. Tibor elmondta, hogy az előző, még csak WRX autójukhoz képest, sokkal nagyobb a különbség, mint amire számítottak. A direkt keskeny futóművel rendelt WRC nem úgy viselkedett, mint ahogy elvárták. Vasárnap az utolsó gyorsaságit sikerült megnyerniük (az összes többit Janikáék nyerték), saját idejükön is javítva.

 
   
   

A legnagyobb harc most is az N csoportban zajlott. A legnépesebb kategóriába visszatért Ifj Angyalfi Károly, Hideg Krisztián, Elek István, és persze a tavalyi bajnok Tagai testvérpár is az újabb bajnoki címért küzd. A régi bútordaraboknak számító Oroszlán duó, Vizin Laci bácsi, és Gerencsér Tibor mellet sok fiatal tehetséges pilóta tört a babérokra. Fergeteges viadal alakult ki köztük

 
   
 

Angyalfi még az elején bemutatott egy tetőn átfordulást, de visszahuppanva a kerekekre, némi lakatosmunkát és üvegcserét igényelve tovább porzott. Próbált felzárkózni az elejéhez, és már a harmadik helyen állt - Hideg és Elek mögött - vasárnap, mikor Elek borult föl, de ő is tovább tudott menni. A következőn viszont visszaadta az elvesztegetett másodperceket Angyalfinak, így Hideg mögött ő lett a második. Oroszlánék és Tagaiék kiestek.

 
   
   

Szintén techniaki zűr miatt kellet kiállnia a Tobak-Vinoczai kettősnek a Skoda Octavia Kit-Car-val. Az első gyorson még Takácsy Palit szidták, amiért az a borulása után feltartotta őket, de mikor a következőn Pali maga elé engedte őket, kissé megnyugodtak. Aztán eltört a kormánymű a féltengellyel együtt. Ezen már sajnos nem segít a sporttársi előzékenység. Az F2 így meglehetősen nyitott marad továbbra is, hiszen Szabó Gergő is kiesett. Golfjában szétrobbant a motor, és ez a nem várt fordulat veszélyezteti a miskolci indulásukat is.

 
   
 

A másodosztályban is hatalmas harcot vívtak a versenyzők. Itt indul a TotalCar csapata, a Balogh-Mihalik-Honda Civic trió személyében. Az ismeretlenből érkezett fiúk remekül autózták végig a 7 gyorsaságit. Stabilan tartották mind abszolútban, mind a kategóriában az 5. helyet. Az utolsó szakaszon - ami murvás volt, az előző, csak aszfaltosokhoz képest - azonban a kicsit álmosan kezdő, majd egyre jobban felzárkózó Perge-Kirnbauer kettős jelentősen gyorsabbnak bizonyult, így átvette az ötödik helyet. A TotalCar-os csapat így a hatodik helyen zárta a versenyt.

 
   
   

A villámgyors aszfaltos pályákon meggyült a bajuk a nem Hondával versenyzőknek. Ezekkel a nagyon gyors, N-es Civic-ekkel csak nyélen autózva lehet felvenni a versenyt a nem túl technikás pályákon. A Hondák nemegyszer elérték a 200 km/h-s sebességet is, amivel jócskán meghaladják az ízig-vérig versenyautó Favoritok, Samarák, Suzukik végsebességét. A nagy sietségben mindjárt az első lábatlani gyorson a Kovács-Istovics kettős nekilökte a Favoritot a szalagkorlátnak, ezután a tetőn állt meg a pörgés. A nézők visszalökték a kerekeire az autót, de a hátrány nem tudták teljesen ledolgozni.

 
   
 

Ezen a lábatlani szakaszon többen is elköszöntek a versenytől. Az egyik komolyabb bukásnál mentőt kellett hívni a Balogh-Szekeres duó pilótájához, de komolyabb sérülés nem történt, csak némi eszméletvesztés. A tudatlan állapot Boroznaki Tibornál a verseny teljes ideje alatt fenáll. Eszméletlen iramban taposta a Samarát, és bár az A6 kategóriában indult, ha jól tudjuk az autóban egyelőre csak 1300-as motor van.

 
   
   

Ennek ellenére a 4. szakaszon abszolút időt autózott, egálban a Pálinkás -Kakuszi kettős Hondájával. Lehet, hogy ehhez kellett a harmadikon történt malőr, ahol egy balos, nagyon lejtős, tempós kanyarban Tibor nekicsapódott az út jobb szélét övező partoldalnak, otthagyva több mint egy percet. Ezután azonban visszatornázta magát a kategória 3. helyére.

Ezzel a 3. hellyel meg lett volna elégedve az A5-ben induló Janzer-Pálinkás kettős is, akiknek Suzukijában nem volt sper, nem készült el a váltó sem, így tulajdonképpen N-es autóval indultak. El is érték a 3. helyet, de a kuplung hibája miatt el kellett köszönniük a pontoktól. A Magyart Suzuki kupában induló, a TV2-ből ismert Gajdos Tamás is kiesett. Viszont szépen autózott Ifj.Ranga László, újonc létére előkelő a 10. helyezés.

A képeket köszi DuEn, Gabee