A kis méregzsák pimaszul maga mögé utasította a teljes F2-es mezőnyt. A kétkerékhajtású,. 1600 ccm-es, 207 LE-s autó, a Citroen legújabb fejlesztése. Portugáliában még az a Phillip Bugalski taposta benne a gázt, aki a Spanyol VB futamon oly remekül szerepelt, igaz ott már a WRC nyergében
![]() |
|
![]() |
![]() |
A pénteki prológon végre megcsodálhattuk a
szuper masinákat. Erről nincs is mit mondani. A
százezres tömeg - aki a Strázsahegyen őrjöngött a
versenyzőknek - által keltett hangulatot szavakkal úgysem lehet
leírni, átérezni csak személyes jelenléttel lehet. Aki nem volt,
sajnálhatja, és jövőre nagybetűkkel jelölje be a naptárába, ha nem
szeretne újból lemaradni róla. Sajnos a rendezők nem gondoltak
mindenkire, ugyanis a méltatlanul, szinte mindig háttérbe szorított
másodosztály néhány tagjával most is kibabráltak. Nekik ugyanis
akkor volt a gépátvétel, mikor az első osztály a prológon
száguldott. Vagy ők nem érdemlik meg ennek megtekintését?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a prológ nem számít a verseny értékelésébe,
de teljesíteni kötelező. Mondani sem kell, hogy az
Ifj.Tóth János-Tóth Imre-Peugeot 206 WRC trió volt a
leggyorsabb. A második helyre, azonos idővel az
Érdi-Varga, és nem kis meglepetésre a
Benik-Somogyi kettősök érkeztek. Az első osztály újonca, a
22 éves
Benik Balázs, aki mindjárt Toyota Corolla WRC-vel száll
harcba, minden tiszteletét félretéve
a verseny egész hosszán az öregeket riogatta, mivel mindig
az első ötben végzett a gyorsaságikon. Meghozta gyümölcsét a több
éves gokart, forma autó, majd a rally iskola. Ilyen nagyszerű
teljesítményre igazán kevesen számítottak.
Hasonló meglepetést okozott Aschenbrenner György is, aki a tavalyi Suzukit lecserélte a Mitsubishi Lancer Evo V.-re és fergetegesen terelve a kissé nagyobb vasat nem csak az N csoportban, de az abszolút értékelésben is az elsők között autózott. Egészen a második gyorsaságiig, ahol szétcsúszott az egyik kábelköteg, és 9 percnyi műtét után tudtak csak továbbhaladni. A tetemes hátrány leküzdésével foglalkozott mind a két nap, végül az abszolút 13. helyig tornázta vissza magát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A verseny egyik - mert szerencsére nagyon sok
volt - szenzációja, a
Bútor Róbert-Tóth Vilmos által hajtott Citroen Saxo Kit-Car
előtt mindenki fejet hajtott. Ez a kis méregzsák pimaszul maga mögé
utasította a teljes F2-es mezőnyt. A kétkerékhajtású,. 1600 ccm-es,
állítólag 207 LE-s autó, a Citroen legújabb fejlesztése.
Portugáliában még az a Phillip Bugalski taposta benne a gázt, aki a
Spanyol VB futamon oly remekül szerepelt, igaz ott már a WRC
nyergében. A kis autó nemcsak a kétkerékhajtásúak között nyert
fölényesen, de a turbós-négykerékhajtásúak között is jelentősen
átrendezte a felállást. Ezeken a murvás pályákon -ami ugye nem
kedvez a kétkerékhajtásnak - nem tudtak a 10. helynél rosszabat
autózni. Az F2-ben a több perces előnyük azonban nem tartott ki a
célig. Sajnos vasárnap a strázsahegyi szakaszon eltört a
féltengely, és az ellenfeleket leszámítva, mindenki bánatára fel
kellett adják.
Ilyen hiba még nem volt a Citroen történetében, a gyári
vezetőség, hallva a történteket, azonnal berendelte a törött
alkatrészeket vizsgálatra.
Az egyik nagy visszatérő, a többszörös bajnok Kiss Ferenc új csapatnál, új navigátorral, egy kicsit régebbi autóval indult. Nem látszott rajta az egy év kihagyás, és a jócskán tornyosuló technikai gondok ellenére remekül tartotta magát a 3. hely környékén. Az autónak mindjárt az elején elment a hátsó meghajtása, és egész szombaton ezzel küzdöttek, Hol ment a négykerék-, hol csak elsőkerék hajtásuk volt, ráadásul a váltó is eresztette az olajat. A gondokat leküzdve a 3. helyen zárták a futamot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Érdi Tiborék számára küzdelmes volt a hétvége. A csapat új
autójával, ami végre WRC, a második helyen tartották magukat, de
nem igazán találták a megfelelő beállításokat. Tibor
elmondta, hogy az előző, még csak WRX autójukhoz képest, sokkal
nagyobb a különbség, mint amire számítottak. A direkt keskeny
futóművel rendelt WRC nem úgy viselkedett, mint ahogy elvárták.
Vasárnap az utolsó gyorsaságit sikerült megnyerniük (az összes
többit Janikáék nyerték), saját idejükön is javítva.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A legnagyobb harc most is az N csoportban
zajlott. A legnépesebb kategóriába visszatért
Ifj Angyalfi Károly, Hideg Krisztián, Elek István, és persze
a tavalyi bajnok
Tagai testvérpár is az újabb bajnoki címért küzd. A régi
bútordaraboknak számító
Oroszlán duó, Vizin Laci bácsi, és Gerencsér Tibor mellet
sok fiatal tehetséges pilóta tört a babérokra. Fergeteges viadal
alakult ki köztük
![]() |
|
![]() |
![]() |
Angyalfi még az elején
bemutatott egy tetőn átfordulást, de visszahuppanva a
kerekekre, némi lakatosmunkát és üvegcserét igényelve tovább
porzott. Próbált felzárkózni az elejéhez, és már a harmadik helyen
állt -
Hideg és Elek mögött - vasárnap, mikor Elek borult föl, de ő
is tovább tudott menni. A következőn viszont visszaadta az
elvesztegetett másodperceket
Angyalfinak, így
Hideg mögött ő lett a második.
Oroszlánék és Tagaiék kiestek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szintén techniaki zűr miatt kellet kiállnia a
Tobak-Vinoczai kettősnek a Skoda Octavia Kit-Car-val. Az
első gyorson még
Takácsy Palit szidták, amiért az a borulása után feltartotta
őket, de mikor a következőn Pali maga elé engedte őket, kissé
megnyugodtak. Aztán eltört a kormánymű a féltengellyel együtt. Ezen
már sajnos nem segít a sporttársi előzékenység. Az F2 így
meglehetősen nyitott marad továbbra is, hiszen
Szabó Gergő is kiesett. Golfjában szétrobbant a motor, és ez
a nem várt fordulat veszélyezteti a miskolci indulásukat is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másodosztályban is hatalmas harcot vívtak a
versenyzők.
Itt indul a TotalCar csapata, a
Balogh-Mihalik-Honda Civic trió személyében. Az
ismeretlenből érkezett fiúk remekül autózták végig a 7 gyorsaságit.
Stabilan tartották mind abszolútban, mind a kategóriában az 5.
helyet. Az utolsó szakaszon - ami murvás volt, az előző, csak
aszfaltosokhoz képest - azonban a kicsit álmosan kezdő, majd egyre
jobban felzárkózó
Perge-Kirnbauer kettős jelentősen gyorsabbnak bizonyult, így
átvette az ötödik helyet. A TotalCar-os csapat így a hatodik helyen
zárta a versenyt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A villámgyors aszfaltos pályákon meggyült a
bajuk a nem Hondával versenyzőknek. Ezekkel a nagyon gyors, N-es
Civic-ekkel csak nyélen autózva lehet felvenni a versenyt a nem túl
technikás pályákon. A Hondák
nemegyszer elérték a 200 km/h-s sebességet is, amivel
jócskán meghaladják az ízig-vérig versenyautó Favoritok, Samarák,
Suzukik végsebességét. A nagy sietségben mindjárt az első lábatlani
gyorson a
Kovács-Istovics kettős nekilökte a Favoritot a
szalagkorlátnak, ezután a tetőn állt meg a pörgés. A nézők
visszalökték a kerekeire az autót, de a hátrány nem tudták teljesen
ledolgozni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezen a lábatlani szakaszon többen is
elköszöntek a versenytől. Az egyik komolyabb bukásnál mentőt
kellett hívni a
Balogh-Szekeres duó pilótájához, de
komolyabb sérülés nem történt, csak némi eszméletvesztés. A
tudatlan állapot
Boroznaki Tibornál a verseny teljes ideje alatt fenáll.
Eszméletlen iramban taposta a Samarát, és bár az A6 kategóriában
indult, ha jól tudjuk az autóban egyelőre csak 1300-as motor van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ennek ellenére a 4. szakaszon abszolút időt
autózott, egálban a
Pálinkás -Kakuszi kettős Hondájával. Lehet, hogy ehhez
kellett
a harmadikon történt malőr, ahol egy balos, nagyon lejtős,
tempós kanyarban Tibor nekicsapódott az út jobb szélét övező
partoldalnak, otthagyva több mint egy percet. Ezután azonban
visszatornázta magát a kategória 3. helyére.
Ezzel a 3. hellyel meg lett volna elégedve az
A5-ben induló
Janzer-Pálinkás kettős is, akiknek
Suzukijában nem volt sper, nem készült el a váltó sem, így
tulajdonképpen N-es autóval indultak. El is érték a 3. helyet, de a
kuplung hibája miatt el kellett köszönniük a pontoktól. A Magyart
Suzuki kupában induló, a TV2-ből ismert
Gajdos Tamás is kiesett. Viszont szépen autózott
Ifj.Ranga László, újonc létére előkelő a 10. helyezés.
A képeket köszi DuEn, Gabee
