A TotalCar színeiben versenyző Hondás párosra az egyik időbeírónál igencsak szigorú szemekkel néztek a bírók. Az autóban ülők nem tudták mire vélni a dolgot, hiszen ők nem látták a bal hátsó kerékre csavarodott pulóvert.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tavalyi év legjobb versények kijáró díj után idén is remek
futamra számíthattak az indulók. A versenykiírás kézhezvétele után
azonban kettéosztódott a mezőny. A rali elsőosztály számára
általában (mondhatni mindig) kétnaposak a futamok. Az idei
fehérvári versenyen is így volt ez, a második napra viszont
mindössze egyetlen gyorsasági szakaszt iktattak be a rendezők. Az
ismert autógyilkos pályák mellett ez a csonka nap több versenyzőt
is arra a döntésre ösztökélt, hogy inkább kihagyják életükből az
idei Fehérvár ralit.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A megfontoltan távolmaradók mellett voltak bőven vis major
esetek is. Szeleczkyékhez nem érkezett meg az új autó, a régit
pedig nem tudták gatyába rázni, így nem indultak. Tagaiék
versenyzői licencét az MNASZ bevonta a tavalyi óvósdi során
felmerült, és eddig még befizetésre nem került óvási díj miatt, így
ők is hiányoztak. Aztán péntek délben robbant a Bomba! Tóth Imre,
Janika navigátora egész héten fájlalta a hátát, és a pénteki teszt
után vált biztossá, hogy a két összecsúszott csigolyával nem tud
részt venni a versenyen. Janika a nézők miatt vállalta, hogy a
délutáni prológon előfutóként megvillantja a Peugeot-t, de a
versenyt ők is kénytelenek voltak kihagyni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ilyenformán csonkolt mezőny
a péntek délutáni, dunaújvárosi (igen, a Fehérvár raliról van
szó) prológgal kezdte meg az autógyilkos versengést, melyet az
Érdi-Varga-Subaru trió teljesített a leggyorsabban. A Vasmű
parkolójában előadott forgolódás után nem kis meglepetésre a WRC-k
és N4-es autók közé befurakodva a Zagyva-Balogh kettős N3-as
Mégane-ja bukkant fel az abszolút hetedik helyen, tizedre egálban
Gáspárék N2-es Hondájával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A szombatra kitűzött hat gyorsasági - mely három pálya
kétszeri teljesítéséből állt össze - négy 20 km-nél is hosszabb
szakaszt tartalmazott. Ezek a pályák murvás felületű, néhol
igencsak tempós egyeneseket, néhol meg hatalmas gödröket
tartalmazó, igazán autógyilkos pályák. A hat gyors alatt a mezőny
szinte megfeleződött. Az élre rögtön a Benik-Somogyi kettős állt a
Ford Focussal, melynek beállításait most sikerült jól eltalálniuk,
és ezt a pozicíót tartva a verseny végéig, tulajdonképpen rajt-cél
győzelmet arattak, mellyel átvették a vezetést az éves
bajnokságban. De ne szaladjunk ennyire előre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első gyors után Benikék álltak az élen, mögöttük Szabó
Gergőék Toyotája végzett. Ők viszont a következő szakaszig már nem
jutottak el, mert eltört a Corolla WRC nyelestengelye. Így a
miskolci verseny után itt is idő előtt távoztak. Angyalfiék mögött
Érdiék a negyedik helyen nyitottak, de egész nap küzdöttek a rossz
gumiválasztás miatt. Az N4-ben Asi kezdett a leggyorsabban, de Kiss
Feri a nyomában volt. Az F2-ben Bútorék Saxója szárnyalt, közel 10
másodperccel Herczighék Feliciája előtt. A TotalCar csapata, a
Balogh-Mihalik kettős pedig az N2 éléről vágott neki a második
gyorsaságinak, 5 másodperccel utasítva maguk mögé Radót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A következő néhány órában aztán megcsappant a létszám. Az
éles kövek szaggatták a gumikat, a dobálós részeken röpködtek az
autók, a szervizeken fejvesztve rohangáltak a szerelők. A verseny
szedte áldozatait, a kieséseket Szabóék kezdték, utánuk a teljesség
igénye nélkül következtek: Kesjár-Subaru, Herczigh-Skoda,
Vizin-Subaru, Kiss Feri-Mitsubishi (az N csoport éléről),
Turán-Toyota (az A8 éléről), és még rengetegen. Reggel 79 páros
kezdte a napot, este 38-an voltak célban. Benik előnye ekkor már 1
perc fölött volt Érdiékkel szemben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mögöttük a Corolla gyengécske motorjával küszködő Turiék
álltak a harmadik helyen, majd Asi következett az N csoport élén.
Az N3-ban Szilágyiék vezettek - a féltengelytörés miatt kiesett
Zagyváék híjján - Lukács előtt több mint három perccel. Az N2-ben
pedig a TotalCaros Honda állt az élen Radóék előtt közel 2 perccel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Balgoh János nem alhatott nyugodtan az éjszaka, még a 2
perces előny tudatában sem. Minden egyes villámlásra felébredt, és
azon járt az agya, vasárnap mit csináljon, ha sárban dagonyázásra
kerül sor. Az autó ugyanis szinte teljesen elfogyott alatta. A
futóműben minden legalább háromszor cserélődött, a végén már az
utcai autójukat kezdték lebontani, mert nem volt több alkatrész. A
tankvédő lemezt az első gyorson elvesztették, ráadásul úgy szakadt
le, hogy másikat sem tudtak feltenni helyette, így mentek egész
nap. A kartervédő is szinte rögtön kettétört, a váltó viszont most
tartotta magát. A miskolci futamon ugyan teljesen szétesett, de
csak a foltozásra volt lehetőség, az első három fokozat lett
kicserélve, a többi még várat magára. Az éjjel leesett eső komoly
fejtörést okozott nemcsak nekik, hanem egész mezőnynek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Benikék nem kísértették a sorsot, magas előnyük megengedte,
hogy vasárnap csak poroszkáljanak a sártócsák között, így óvva a
Focus WRC elektronikáját a beázástól. Az utolsó szakaszon csak a
negyedik időt érték el, de a futamot megnyerték. Ezt a szakaszt
Turiék nyerték, maguk sem tudják hogyan, tény azonban, hogy ezzel
csak a harmadik helyüket tudták még biztosabbra venni, hiszen
Érdiéket nem érték utol. Asiék az N csopor élén zártak, ahogy
Bútorék is - szokás szerint - nyerték az F2-t, és az A6-ot.
Baloghék TotalCar-os Hondája is megőrizte vezető pozícióját az
N2-es csoportban, valamint az F2-ben a harmadik helyet csípték el.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másodosztály számára is rendhagyó volt a Fehérvár rali,
hiszen az ő egy napos versengésük vasárnapra tevődött. A pályák
őket is ritkították, de arányaiban az utánpótlás jobban bírta a
kiképzést. 55 indulóból 42 látta meg a célt. Az első szakasz után
nem látszott a Hondák szokásos fölénye, hiszen jópár Magyar Suzuki
is az élbolyban tanyázott, ahogy voltak A5-ös Skodák és Ladák is
rendesen. Persze az első gyorsot megnyerő Sarlósék Hondával mentek.
A második gyors után felzárkózott mögéjük a Kiss-Kovács kettős
ismerősnek tűnő Hondája, sőt később a vezetést is átvették, és ezt
sikerült is tartaniuk a futam végéig, így ők nyerték a
másodosztályt. Boroznaki is hozta a formáját, szépen, és persze
gyorsan haladt a Szamarával, a hatodik gyorson azonban nem jött be
a számítása és az A6 második helyéről hirtelen a nyolcadikon
találta magát. Ezt a kategóriát a Kronome fivérek 2107-es Ladája
nyerte - az abszolút második hellyel együtt - Gál Barna Ladája
előtt (absz.5.). Így a sokak által lenézett hátsókerék hajtású
autók ismét bizonyítottak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A verseny utáni nyilatkozatok is felemás hangvételűek. Van,
aki bosszankodik a százezrekre-milliókra rúgó károk miatt, melyek
az autóban keletkeztek, és vannak, akik gond nélkül boldogok, hogy
a célban lehetnek. Ezek alapján kissé furcsa Ferjáncz Attila
nyilatkozata:
"Bízom benne, hogy az itt látottak alapján az MNASZ megkapja azt
a minősítést a nemzetközi szövetségtől, aminek alapján jövőre
Székesfehérváron is Európa-bajnoki futamot rendezhetünk. Úgy
gondolom, ezzel a véleményemmel mindent elárultam az idei, a IV.
Fehérvár-raliról."
Szerintem semmit nem árult ezzel az idei IV.
Fehérvár-raliról, maximum annyit, hogy jövőre is lesz. Esetleg
akkor már vasárnap is.
|
