Idei utolsó fordulójához érkezett a gyorsasági szakág versenysorozata a hétvégén. A Hungaroringen rendezett futamot megelőzően még több kategóriában voltak kiosztásra váró bajnoki címek. Az izgalmas futamok tehát biztosítottnak látszottak, de hogy a családok is együtt marajanak a hétvégére, a Zengő MS színes programokkal gazdagította a szokásos versenyhétvégék menetrendjét.
Bőséggel volt lufivár, Smart-próba, Opel és streetfighter bemutató, boxbejárás, valamint tolongás a PS2-k körül a depókban. Ugyan a szombati számításokat keresztülhúzta az idő, de a másnapi napsütés hatására mintegy 20 000-en látogattak ki a mogyoródi pályára. Felvonult az autósport szakma krémje is, egykori és jelenlegi sztárokat bőséggel lehetett látni a boxok környékén kolbászolgatni.
A nagy túraautók mezőnyében a Porsche GT3-at kormányzó Rácz István volt esélyes a bajnoki címre, a mercis Zengő Zoltánnak az abszolút második helyhez kellett néhány pontot szereznie, míg az 1600 cm 3 alatti kategóriában a régóta jól ismert és gyönyörű I-es Mazda RX7-et vezető Kincses István és a BMW-s Tóth László közötti csata volt igazán érdekes. Az Astra kupában az egymással egész évben vívó Krecz Zsolt és Jánosi Sándor között lehetett késhegyig menő csatára számítani a bajnoki serlegért.
Többen is voltak akik a bajnokságtól függetlenül álltak rajthoz. Indult Oroszlán László a fehér EVO VII-essel, akinek Formula Easteres korából ismerős a ring, de az esős pályán több kanyart is ralisan keresztben teljesített. A formaautók között az izraeli Chanoch Nissany volt a vendég, aki szombaton életében először autózott nedves pályán. Ez meg is látszott teljesítményén, hiszen a futam hat pörgéséből öt az ő nevéhez fűződik. Másnap aztán kiköszörülte a csorbát, és a mezőny legerősebb autójához méltó vezetéssel több mint másfél percet vert a második helyezettre, miközben le is körözte őt.
A legnagyobb érdeklődés azonban ismét azt az Aschenbrenner Györgyöt és új EVO VI-os Mitsuját övezte, aki nyáron a Rábaringen is tarolt . Az új fekete-pirosra festett autó már látványra is rettenetesen festett, a boxok körül keringő hírek szerint, a 105-ös turbószűkítővel megvolt vagy 600 lóerős.
Amennyire lenyomta az első napi nézőszámot a kedvezőtlen időjárás, legalább annyira jót tett a szombati fordulónak a vizes aszfalt. A hétvége során kicsúszásokból ringrekord született, összesen 125 pörgés-forgás tarkította a két napot.
Túraautók I/2 Kategória
A szombati nap a forgolódás jegyében telt. Az élről induló
Tóth László már az első körben megpördült (aztán később az
utolsóban is), így
Gáspár a gyenge rajt után könnyebben tudott felkapaszkodni
az első helyre. Ezt tartotta is az ötödik körig, így ő indulhatott
az élről a végső 10 körre. Vezető helyét magabiztosan tartotta a
második rajt után is, és végül, bebiztosítva magának az N csoportos
bajnokságot, ő haladt át a célvonalon elsőként. Mögötte
Jeney végzett egy 205-ös GTI volánjánál. Vasárnap szárazon
zajlott a verseny.
Gáspár már csak félgőzzel hajtott, kímélte a Civicet, majd a
második körben csapattársait akarta kedvezőbb helyzetbe hozni,
ezért hajtott a mezőny végén. Nem úgy
Jeney, aki
borzasztóan meghajtotta a kis GTI-t, és végül 21 másodperces
előnnyel nyerte a versenyt. A száraz aszfalt jobban kedvezett
Kincsesnek is, akit a nap eleji edzésen még megtréfált a
"félszáraz" pálya. Végül
Tóth mögött harmadiknak hozta be a Mazdát, és ezzel
fölényesen megnyerte saját géposztályát. A futam sajnos idő előtt,
5+4 kör után ért véget, mivel
Mohácsi Ákos autója pont a Mansell-kanyar ideális ívén
robbant le,
előkerült a piros zászló.
Győztesek géposztályonként
Szombat
N | 1,6 | 115 | Gáspár István | Honda Civic VTi | 25:o5,33 |
A | 1,6 | 248 | Kulcsár Gábor | Honda Civic Vti | 25:35,65 |
A | 1,4 | 226 | Vajda György | Lada 21o5 | 27:o8,23 |
F | 1,6 | 292 | Jeney György | Peugeot Gti | 25:3o,64 |
F | 1,4 | 281 | Kincses István | Mazda RX-7 | 25:55,21 |
H | 1,6 | 266 | Ledzényi László | Lada VFTS | 25:53,61 |
H | 1,4 | 251 | Leffler Csaba | Suzuki Swift GTi | 26:26,69 |
Vasárnap
N | 1,6 | 222 | Németh Zsolt | Honda Civic VTi | 9:o6,19 |
A | 1,6 | 248 | Kulcsár Gábor | Honda Civic Vti | 9:12,96 |
A | 1,4 | 226 | Vajda György | Lada 21o5 | 9:o2,55 |
F | 1,6 | 292 | Jeney György | Peugeot Gti | 8:o9,24 |
F | 1,4 | 281 | Kincses István | Mazda RX-7 | 8:35,o2 |
H | 1,6 | 261 | Tóth László | BMW 316 | 8:3o,55 |
H | 1,4 | 258 | Barta Gábor | Opel Corsa | 8:52,77 |
Túraautók I/1 kategória
A nagyágyúk közül
Bódis Kálmán és Porsché-ja hiányoztak az indulók közül, ők
Indianapolisban töltötték a hétvégét. Az N csoport igazi esélyese
Ollé Sándor volt BMW-vel, őt a kicsiknél sikeres
Gáspár szorongathatta volna meg, de az Escort végül nem
bizonyult elég erősnek a harchoz. Az első körben
Asi
meglehetős szemtelenséggel agyonverte a pályamenőket, kár, hogy
a második kanyarra nem maradt negyedik fokozat a Mitsubishiben
. Mögötte két Porsche,
Rácz István és
Brachna László állhatott a tíz körös verseny rajtvonalának
második és harmadik helyére.
Brachna az első körben kipördült a versenyből,
Rácz pedig a szükségesnél egy-két hengerrel kevesebbel ment,
mint kellett volna, így végül csak a harmadik helyre tudott
bejönni. A futamot
Pólya Ádám nyerte
Zengő előtt.
Vasárnap nagy keveredéssel indult a futam. Rácznak nem sikerült az időmérő, így ő az utolsó helyről, míg Zengő a boxutcából rajtolt. Az élen Brachna, majd Pólya Ádám következett, de mindegy volt, mert a negyedik helyen ismét ott volt Asi, aki a zöld jelzésre elemi erővel katapultálta magát az első pozícióba. A lendület azonban csak a második kör közepéig tartott, Brachnának és Pólyának is sikerült megelőznie, mögöttük Pólya Miklós, Rácz és Oroszlán következtek. Asi a második fordulóra már nem tudott kijönni, féltengely gondok akadályozták a versenyzésben. Az első körben Botka lebontotta Zengő autójának orrát, a boxkiállás után csak az autókrosszos tudott visszajönni a pályára. A futam közben pályát elhagyók névsora: Oroszlán (2. Kör), Herczog (3. Kör), Herther (5. Kör) és az addig remekül haladó Klink János (9. Kör). A versenyen részt vett bemutató jelleggel Krecz Zsolt is, aki a jövő évben induló, az Astrához hasonlatos feltételekkel igénybe vehető Clio Sport Kupa-sorozat egyik prototípusával állt rajthoz.
Győztesek géposztályonként
Szombat
F | 4,o | 181 | Pólya Ádám | BMW | 21:43,83 |
F | 2,o | 166 | Pólya Miklós | BMW | 22:57,36 |
H | 4,o | 175 | Zengő Zoltán | AMG Mercedes | 22:11,37 |
A | 4,o | 132 | Klink János | Ford Escort Cos. | 22:o1,42+ 1 kör |
A | 2,o | 129 | Hering Gyula | Honda Integra | 21:48,47+ 2 kör |
Vasárnap
F | 4,o | 174 | Brachna László | Porsche | 18:22,7o |
F | 2,o | 166 | Pólya Miklós | BMW | 18:45,26 |
H | 2,o | 143 | Németh András | Alfa Romeo GTA | 19:11,27 + 1kör |
N | 4,o | 117 | Kavecz István | BMW M3 | 19:57,o5 |
A | 4,o | 132 | Klink János | Ford Escort Cos. | 15:49,71 + 2 kör |
A | 2,o | 291 | Újházi László | Peugeot 2o5 Gt | 18:46,33 + 3 kör |
Mobil1 Astra Classic Kupa
Szombaton 36 indulóból 30-an fejezték be a 14 körös versenyt.
A nap embere az RTL-es
Czollner Gyula volt, aki médiásként hatalmas meglepetésre
harcolta ki magának az időmérőn a második rajthelyet. A
bajnokaspiráns
Krecz indult elölről, fő vetélytársa,
Jánosi csak a 10. kockát tudta megszerezni. A Fradi TV-s
Pataky Tibor a boxból rajtolt. A versenyt végig kicsúszások,
forgások tarkították, csúszkált a tavalyi bajnok
Gál Szabolcs, az idei médiabajnok
Wéber Gábor, de a második
Brachnának is voltak izgalmas pillanatai. A mozgalmas futam
megnyerésével
Krecz Zsolt lett az idei év bajnoka, mögötte
Mikl Péter és
Brachna fejezték be a futamot. A Média Kupát
Czollner Gyula nyerte
Pataky, és a Duna TV-s
Réz Gábor mellett.
Czollner végül összetettben ötödik lett.
Vasárnapra az igazi csata Brachnára és Gál Szabolcsra maradt, hiszen Krecz már előző nap elvitte a bajnoki kupát. Gálnak végül mégsem sikerült túl jól a futam, Brachna nyomában Krecz könnyedén, Jánosi pedig kicsúszásokat és ütközéseket követően lett harmadik. A médiásoknál Wéber és Pataky szerezték meg az első és a második helyett. A futamokon egyébként itt volt a TC egykori gokartbajnoka, Coulthard autójának vezetője, Földi Tamás is, aki szombaton 27., másnap pedig a 25. helyen fejezte be a versenyt.
Szombat
A tizenegyedik futam végeredménye:
1. | 3o2 | Krecz Zsolt | Zengő Motorsport | 35:o9,62 |
2. | 315 | Mikl Péter | Főnix Motorsport | 35:16,88 |
3. | 3o6 | Brachna László | J.B. Motorsport | 35:28,56 |
A Média Kupa végeredménye:
1. | 352 | Czollner Gyula | Zengő MS RTL Klub | 36:15,47 |
2. | 351 | Pataky Tibor | Zengő MS Fradi TV | 36:39,54 |
3. | 353 | Réz Gábor | Zengő MS Duna TV | 36:41,15 |
Vasárnap A tizenkettedik futam végeredménye:
1. | 3o6 | Brachna László | J.B. Motorsport | 3o:51,76 |
2. | 3o2 | Krecz Zsolt | Zengő Motorsport | 3o:53,14 |
3. | 3o9 | Jánosi Sándor | J. B. Motorsport | 3o:53,61 |
A Média Kupa végeredménye:
1. | 36o | Wéber Gábor | Zengő MS Autó Motor | 31:19,52 |
2. | 351 | Pataky Tibor | Zengő MS Fradi TV | 31:56,38 |
3. | 363 | Della Donna Mario | Zengő MS Viasat | 31:58,99 |
Formaautók
Sajnos a hazai fürdőkád mezőny nem túl népes, összesen hét
autó indult a versenyeken. Az első versenyen a magyarok
kihasználták, hogy Nissany-nak nem sok tapasztalata van vizes
pályán, megelőzte őt
Rátkai István és Balatincz Zoltán is, pedig mindketten
gyengébb autókkal, Reynard Opellel és Forma MTX-szel indultak. Öt
forgása ellenére
Nissany harmadik helyre hozta be a nevének megfelelő Coloni
Nissant. Másnap fordult a kocka, az ideális körülmények között
Chanoch agyonverte a mezőnyt. A versenyt
Kálmándy-Pap Kinga és Gyenis Bálint nem tudták befejezni. Jó
volna, ha a formaautók között is indulhatna valamilyen az Astra
kupához hasonlatos befizetős sorozat, jelentősen megkönnyíthetné a
Formula1-et célzó magyar pilóták dolgát, ha igazi versenyeken
választódhatna ki a krém.
Izgalmas versenyeket láthatott tehát a szép számban kilátogató közönség a hétvégén. A Totalcar sportosztályának pályaversenyügyi albizottsága ezúton is gratulál a bajnokoknak és mindenkinek, aki részvételével színesítette a 2002-es évi gyorsasági bajnokság futamait. Kíváncsian várjuk a jövőre induló Clio-kupát, a 180 lóerős kis méregzsákok biztosan nagy küzdelmeket vívnak majd a 2003-as szezonban.
|