Lassacskán magyarokkal telik meg a januári
tereprali világkupa versenyének nevezési listája. A már korábban
beharangozott Hyundai csapat után most bemutatkozott a nagy magyar
Dakaros, Szalay Balázs csapata is. A 2002-es év folyamán Laklóth
Aladár navigátorként, és Hajnal Károly szerelőként csatlakozott a
csapathoz, és 5 világkupa futamon szerepeltek így együtt. Ezek
közül kiemelkedik a Tunisz Rally, melyet sikeresen teljesített a
csapat, illetve az Egypt Rally, mely szeptemben 28-án
kezdődik.
Az előző esztendők tapasztalatait kiaknázva
idén minden eddiginél profibb körülmények között vág neki az embert
próbáló kalandnak a csapat. A Chevrolet Blazer az idei évben a
saját versenyműhelynek köszönhetően nem az utolsó pillanatban
készül el, hanem egész évben a versenyzés és tesztelés alapján
formálódott, és remélhetőleg az összes hibát sikerült korrigálni.
2003-as évben Jakab Tamás szintén Chevrolet Blazer típusú
versenyautóval indul a Dakaron, akivel csapatot alkotva segíti
egymás a 2 versenyzőpáros.
Chevrolet Blazer
|
Motor
paraméterek:
Típus: Corvette LS 1
alumínium V8
Hengerűrtartalom: 5700 ccm, 2
szelep hengerenként
Teljesítmény: 380 LE
Fogyasztás: 40 liter/100 km
Nyomaték: 520 Nm
CAM CRAFT vezérműtengelyek
MOTEC fedélzeti számítógép
Sebességváltó:
Richmond 6 sebességes,
manuális H-váltó.
Speciálisan erre a Chevrolet
Blazerre gyártva, Tilton kuplunggal
Differenciál:
Első: féltonnás, GM 411-es
Precision Gear kúptányér kerékkel.
Hátsó: 9 inch Ford merev híd,
411-es Precision Gear kúptányér
kerékkel.
Menetteljesítmény:
Gyorsulás: 6,3 s (0-100 km/h)
Végsebesség: 240 km/h
Váz-karosszéria: ZR2 alváz
bukócsővel, 2 üléses, 4 ajtós,
kívül-belül kevlár borítással
Futómű:
Első: független
kerékfelfüggesztés, 2 háromszögletű
keresztlengőkar, Hypercoil
progresszív spirálrugó, 2
gáztartályos BILSTEIN
lengéscsillapító kerekenként 1
"bump" lengéscsillapító
kerekenként, 6 dugattyús CNC
féknyereg
Hátsó: merev híd, 3
hosszlengőkar, Hypercoil
progresszív spirálrugó, 2
gáztartályos BILSTEIN
lengéscsillapító kerekenként,
bypass rendszerű, MacPherson futómű
kanyarstabilizátor.
6 dugattyús CNC féknyereg
Maximális rugóút: 42 cm,
leszabályozva 30 cm-re
Kerékágyak: GKN
|
|
|
Valószínűleg szükség is lesz az összefogásra, hiszen a jubileumi,
25. Dakaron újraértelmezték a múlt évi koncepciót, miszerint az
összekötő szakaszokat éjjel kellett megtenni. Idén, vagyis 2003-ban,
két olyan szakaszt iktattak be a rendezők, amelyek útvonalai egyenesen
a következő táborhelyre vezetnek, s amelyeken a szervizjárművek nem
haladhatnak át. A szakaszokat semlegesített GPS-szel kell megtenni.
A rendezők limitálni szeretnék a GPS
használatát, hogy visszatérjenek a szimpla navigáláshoz, így a
versenyzők megmutathatják a tudásukat és tájékozódási képességüket.
2002-ben már szerepeltek az útvonalban olyan szakaszok, ahol a GPS
használatát tiltotta a szabály, itt a versenyzők saját tudásukra
hagyatkozhattak csupán. Ezt a szabályozást ismétlik meg a 25. Dakar
Rallyn. Egy speciális kódot természetesen fenntartanak szükség
esetére, ennek indokolatlan használata azonban büntetést von maga
után. Továbbá a versenyzők útvonalát a sivatagi szakaszokon a
rendezőség ellenőrzi, a hivatalos itiner útvonaláról való letérés
is büntetéssel jár.
FŐBB IDŐPONTOK:
|
2002. december
30-31. Technikai és adminisztrációs
vizsgálat: Bouches du Rhone
(Marsielle)
2003. január 1. Indulás
(éjjel)
2003. január 2. Első szakasz:
Dél-Franciaország és 1. speciális
szakasz
2003. január 3. Castellon-i
szakasz és 2. speciális szakasz
2003. január 4. Behajózás
Tunéziába
2003. január 5. Megérkezés
Tuniszba, 1. afrikai szakasz
2003. január 19. Cél és
díjátadás: Sharm El Sheikh
|
|
|