IV.Pilis Rali
Amíg az
MNASZ a tervezendő rali
harmadosztály szabályait alakítgatja, és amig az újonnan alakult
Magyar Szabadidős Autósport Szövetség - amely, többek között, szintén az utonpótlás
kinevelésére született - teljes harci díszbe áll, addig a hetedik
évét taposó RTE (Rali Túra Egyesület, az eddig egyetlen ralis
utánpótlás bajnoksága) bele is csapot az éves bajnokságába.
A hétvégén rendezték a szezon első futamát, a szokásos Pilis környéki területen. A gépátvétel ceremóniáján már egyértelműen látszott, hogy a versenyzők az évek múltával jelentős fejlődést tudnak felmutatni, ha máshol nem is, de az autó építés terén mindenképpen. Véget értek a csúnya, lepukkadt kotvány versenyautók utolsó leheletükig való küzdelmének. Ma már egyáltalán nem lehet azt mondani, hogy a versenyző palánták a nagyoktól levetett, leszakadt, versenyzésre már alkalmatlan autókat fúrják-faragják, és életüket veszélyeztetik minden egyes kilométeren. Az idei mezőnyben már szinte kizárólag csodaszép, igényesen megépített autókat láthatunk, amik teljes mértékben megfelelnek a biztonságtechnikai előírásoknak is.
A hétvégi futam két gyorsaságiból állt, mindkettőt háromszor kellett teljesíteni. A nyálkás, csúszós út egy-két helyen megtréfálta a versenyzőket, de a technikás pályákon mindenkinek jól esett némi improvizáció. De főleg a nézőknek, akiknek mindenképpen ajánlatos kinézni a következő futamra is, ha igazi versenyautókat szeretnének látni olyan hangulatban versenyezni, ami a nagyobb osztályokban már sajnos kiveszett.