Magyar Suzukik az Akropolisz élbolyában

2003.06.10. 09:16

 
   
   

A hétvégi görög futamon nemcsak a nagyokra kellett figyeni, hanem a feltörekvőben levő Junior World Rally Championship (JWRC) versenyzőire is. Az ő bajnokságuk a WRC-vel együtt zajlik, de nem minden futamon kell nekik is porondra lépniük. A harmadik fordulón, a jubileumi Akropolisz ralin kellett, és ráadásul némi magyar érdekeltség is kerekedett a végeredményből. Két Suzuki Ignis Super 1600-as futott be az első három helyezett közé. Ez az eredmény az eddigi legjobb, a Monster Sport Europe nevű Suzuki versenyistálló történetében.

 
   
   

A svéd Daniel Carlsson második, míg az észt Urmo Aava harmadik lett. A negyedik befutó a spanyol Salvador Canellas. Az eredmények annak fényében értékelendők, hogy az Acropolis Rally a JWRC elismerten legnehezebb, legforróbb állomása. A huszonkét indulóból mindössze hatan fejezték be a versenyt, s ebből három Ignis volt. A mezőny további része az éles szikláknak és a folyamatosan emelkedő hőmérsékletnek esett áldozatul, sok esetben 50 fok feletti hőmérsékletet mértek a versenyautókban.

 
   
   

Az Acropolis Rally utolsó napján a hat versenyben maradt autót két, hármas csapatban indították el. Mivel a versenyzőknek a 105 kilométeres távot egyetlen szervizmegállóval kellett teljesíteniük, a megbízhatóságnak kulcsszerep jutott. A csapat egyetlen tagjának, a finn Ville-Pertti Teuronennek kellett csupán idő előtt búcsúznia, egy törött féltengely miatt. A

 
   
   

Daniel Carlsson és Mattias Andersson alkotta svéd Suzuki Ignis csapat három szakasz győzelemmel a második lett. Az utolsó napon a második helyről startolhattak, és mindent elkövettek, hogy az előkelő helyezést meg is tartsák. Óvatosan vezettek, de még így is koccantak egy kiálló sziklával. "Nagyon boldog vagyok a verseny kimenetével. Meg tudtuk valósítani a tervünket, miszerint lehetőség szerint kíméljük az autót. Így aztán mindig ki tudtuk belőle hozni a maximumot, amikor szükség volt rá. Megszereztük első pontjainkat és ez még csak a kezdet. Már alig várom a finn versenyt." - nyilatkozta Carlsson a verseny után.

 
   
   

Az észt Urmo Aava - Kuldar Sikk páros a harmadik helyen végzett. Urmo gyakorlatilag hasonló pályán szerzett tapasztalatok nélkül érkezett a görög versenyre, így az bevallottan nagy kihívást jelentett számára. Ennek ellenére hamar fölvette a verseny ritmusát, olyannyira, hogy a dobogó sem látszott elérhetetlennek. Nem volt komolyabb mechanikai problémájuk, de nem akartak kockáztatni; a verseny utolsó napján óvatosan mentek, becélozva a bronzérmet. "Ennél jobban nem mehetett volna a versenyzés. Számomra ez egy félelmetes verseny volt, és nagyon büszke vagyok rá, hogy a dobogón fejeztem be. Az Ignis fantasztikus volt, semmilyen problémám sem akadt vele. Sokkal jobban megbirkózott a versennyel, mint jómagam. Én ugyanis még soha nem voltam ennyire izgatott." - mesélte Urmo.

 
   
   

A Salvador Canellas - Xavier Amigo páros negyedik lett. Salvador utólag úgy látja, egy kicsit óvatosan kezdték a versenyt, de idővel megjött az önbizalmuk és ezzel párhuzamosan növelték a sebességet is. Volt egy kis izgalomra okot adó mechanikai problémájuk is: a második napon túlmelegedtek a fékek. Szerencsére gyorsan megoldották, így a csapat gyorsan újra felvehette szokásos támadó tempóját. A harmadik, utolsó napon mindent kipréseltek az Ignisből, amit ki lehet. Az eredmény magáért beszél: Salvador az éves összesítésben a JWRC második helyén áll. "Nagyon fontos tapasztalatokat szereztem és külön öröm számomra, hogy másodikként fejeztem be a versenyt. Van némi salakon szerzett tapasztalatom otthonról, de arra, ami itt van, egyszerűen nem lehet felkészülni. Már várom a finn versenyt, de számomra az igazi izgalmat az aszfalton rendezett viadalok jelentik: A San Remo Rally és persze a hazai verseny, a Rally of Catalunya."

 
   
   

A Junior World Rally Championship következő állomása a Rally Finland lesz, augusztus 7. és 10. között. Az északi versenyt a leggyorsabb és legizgalmasabbak között tartják számon, a murvás talaj megköveteli a nagy sebességet és a bátorságot. A Suzukisok különösen sokat várnak a most balszerencsés módon kiesett Ville-Pertti Teuronen-től, hiszen számára ez házi verseny lesz. A többi Suzuki versenyző pedig az eddig elért sikerek biztosította előkelő helyekről vághat neki a Jyvaskyla körül elterülő erdőkben rendezendő viadalnak.

 
 
 
  Tisztelt Szerkesztő Úr!
 
  Örömmel olvastam a cikküket az Acropolis rallyn szerepelt suzukikról. Csak egy-két pontosítást szeretnék hozzá fűzni. Magyar Suzukinak az itthon gyártott Swift-eket hívták. Az Acropolis rallyn résztvett autók a Japán (tehát nem a jelenlegi magyar) Ignisből készültek, ráadásul Japánban. Az valóban igaz, hogy magyar forgalmi rendszám látható rajtuk, de jelenleg mindössze ennyi közük van Magyarországhoz.