Az új rali szabályok megosztják a népet
A versenyzők személyes véleménye teljes mértékben megegyezik abban a kérdésben, hogy a hétvégi Mexikó Ralin először alkalmazott új szabályok még bőven szorulnak finomításra. Jelenleg a világbajnoki futamok rövidített üzemben zajlanak. Két nap a pálya bejárás és az adminisztratív dolgok (szerda és csütörtök), és utánuk rögtön jön a három napos versenyzés.
És a mexikói futamon használták először a rugalmas szervizelést is. Ennek előírása szerint egyszerre egy autót lehet szervizelni, és a gumi cserék lehetőségét is korlátozzák, amivel erős fejtörést okoznak a csapatoknak, hogy mit válasszanak a rendelkezésre álló tipusokból.
A Ford csapat vezetője , Malcolm Wilson szerint az egy dolog, hogy most Mexikóban ezeket a szabályokat használták, de az, hogy másik futamokon is ezek lesznek-e érvényben, teljesen más kérdés. "A csapat nézőpontjából jók a változások. 30 százalékkal kevesebb embert kellett magunkkal vinni Mexikóba, ez jelentős költség csökkentés. Az is jó, hogy a szerviz park közel van a gyorsaságikhoz. Az ausztrál vagy az uj-zélandi a legrosszabb ebből a szempontból, ott nagyon nagy távolságokat autóznak a versenyzők. Ennek a koordinálása a rendezőségnek is komolyabb feladat. Többször előfordult, hogy az embereink éjjel egy óra körül tudtak csak nyugovóra térni."
A verseny előtt több navigátor is arra panaszkodott, hogy ez a kompakt forma nem kedvező a versenyzéshez, mivel nem tudják elég pontosan megírni az itinert. A verseny után pedig így beszéltek ugyanerről a kérdésről:
Stephane Prevot (Francois Duval navigátora): "Ez a futam egyébként is elég rövid volt, nem kellett hoszzú itinert írni. De mondjuk Cipruson már nem hiszem, hogy ugyanígy működne. Azokon a pályákon rengeteg a kanyar, és precíz itiner nékül még a viszonylag alacsonyabb sebesség mellet is nagyon veszélyes a versenyzés"
Michael Park (Markko Martin navigátora): "Két napot dolgozni egy verseny előtt nagyon kemény munkát jelent. Rengeteg munkánk maradt az estékre is. Szerintem a legjobb megoldás az lenne ha pénteken csak a rajt ceremónia lenne, mert így egy kicsit túl sűrű a program."
Marc
Marti (Carlos Sainz navigátora):
"Nagyon nehéz feladatunk volt, mert kevés idő maradt az itiner
finomítására. Próbáltunk valami megoldást keresni a kompromisszumra, de
egyelőre nem találtunk."
Carlos Sainz pedig így beszélt:
"Jelenleg a rali nagy változásokon megy keresztül. Sőt, inkább úgy
mondom egy ideje folyamatosan változik. Én úgy látom, hogy a változások
pedig egyre unalmasabbá teszik az egészet. Négy gyorsaságit teljesítünk
egy nap alatt. Korábban 20 perc volt a szerviz idő, most pedig egy
óra... Minden módosítás kevesebb versenyzést, több várakozást, és még
több erőt igényel, hogy megértsük miért is vannak Természetesen
belátom, hogy fejlődni kell, és vannak is jó ötletek, de szerintem
mielőtt bármi újat bevezetnének nem csak az FIA-val kellene egyeztetni,
hanem a csapatokkal, és legfőképp a versenyzőkkel is. Úgy gondolom
fontos részei vagyunk a ralinak, és mégse kérdeztek meg minket
sosem."