Hyundai-os aggodalmak
A rally csapat a tesztelés megkezdésekor
kihasználta az utolsó aszfaltos versenyen, a Katalán rallyn
megszerzett tapasztalatokat. Az Accent WRC előnye a módosított
kontrol stratégia által javított vezethetőségben rejlik. Ez a
stratégia tartalmazza a motor beállítások ellenőrzését, mely a Finn
Rally-n mutatkozott be először. A váltó elektronika működése más
elveken nyugszik, de lényegében itt is javult a kezelés és a
nyomaték átvitel.
Az olasz aszfalt specialista, Piero Liatti vezette a tesztcsapatot, és tanácsaival elősegítette a megfelelő beállítások eltalálását. "Az autó nagyon jó lett, és remélem ezeken a számomra otthoni pályákon elcsíphetünk néhány jó helyezést is. Ez a verseny mindig különleges, nem hasonlítani semelyik szintén aszfaltos futamhoz sem. Nem annyira szűk és kanyargós és egyébként is kevésbé érdes az út felülete." - mondta Liatti, aki részt is vesz a futamon a csapat színeiben.
Az eddig megszokott magas színvonalú versenyre rengeteg európai "aszfalt menő" jelentkezett idén is, így ádáz küzdelemre számíthatnak mind a nézők, mind a futam résztvevői. "Nagyon sok jó pilóta lesz a mezőnyben, akik ráadásul idejük nagy részét teszteléssel, felkészüléssel töltik. Szinte rászívják magukat az aszfaltra. Nehéz lesz felvenni a lépést az ő lehetőségeik ismeretében. De azért megpróbáljuk!" - latolgatta az esélyeket Alister McRae, a Hyundai pilótája.
McRae navigátora, David Senior így vélekedik: "Az egyik legfontosabb dolog a változékony és kiszámíthatatlan időjárás. Tavaly rengeteg eső volt a verseny folyamán, és szinte folyók szelték át az utakat, ahogy a sok víz folyt lefelé. Mikor felfelé mentünk a hegyre szakadt az eső, a gyorsasági másik fele a hegy túloldalán pedig teljesen száraz volt. Az út minőség boríthatja a papírformát. A szerencsén múlik minden. Ráadásul az idei rendezés szerint néhány pályát mindkét irányban teljesíteni kell, ez kicsit forgalmassá teszi majd a környéket. Tavaly egy nap csak egy irányból kellett menni."