Utolsó nekifutás magyar rally módra
![]() |
|
![]() |
![]() |
A szlogent egyedül a Rally I. versenyzők nem
érezték magukénak túl nagy számban. Előzetesen mindössze 55-en
neveztek az I. Zemplén Rallyra. Így történhetett meg, hogy most a
másodosztály népesebb létszámot ért el. Többen meg is jegyezték,
hogy már most eredményes az MNASZ arra irányuló erőlködése, ami a
másodosztály létszámának felduzzasztására irányul.
Az I.osztály elején két WRC. A bajnokságban nemigen tudnak
már előrébb rukkolni, de ha nem esnek ki szinte lehetetlen megverni
őket. Biztos nagyon izgalmas, másodpercekre kiélezett versengés
várható.
Utánuk jön a legfrappánsabban elnevezett kategória, a Gr.:N .
Az elnevezést az FIA a No correct kifejezésből alkothatta -
magyarosan csak "nem frankó" - és a besorolást a Nem homológ
alkatrészek száma szerint (1-4) adják meg. Ellentétben más
kategóriákkal, ahol a hengerűrtartalom számít, hiszen ezt a
technikai bizottságok úgysem tudják hiba néllkül mérni.
Az N4 izgalmas végjátékkal készül. Lehet, hogy ismét nem a
lóerőkkel párosuló tudás lesz a domináns, hanem a 150.000 Ft.
mögött elhelyezkedő szorzószám. Természetesen ezt az összeget nem a
gumikra, hanem az idegi sportokban nagy szerepet vállaló óvások
fogják felemészteni. Egyébként az MNASZ valószínűleg ebből fog idén
egy igazán nívós díjkiosztót rendezni, nem sokkal a Miss World
után, Sun City-ben.
A II.oszt.-nak is csak a legeleje biztos. Pálinkásék eddig
még nem látott pontszám vadászattal állnak megrendíthetetlenül az
élen, a második két helyezés is be van betonozva. Viszont az utána
következő 3 helyezésért szinte pontokra állnak egymástól Molnár
Feriék, Dodóék, Szabóék. A Suzuki kupa is igencsak eldőlt Kellerék
végett, akárcsak az A5 ahol Magyar Robi behozhatatlan előnnyel
zárja az évet.
Nézzük a jelenlegi helyszínt. Tokaj igen szép, hazánk tán
egyik legszebb vidéke, mintegy 40 km-re Miskolctól. Szép házak,
kellemes borospincék, barátságos népek, de megfelelő számú szállás
sehol. 1:0 a szervezőknek.
Az időpont: tán a legnehezebben, ráadásul államilag
összehozott hétről van szó, ahol az első két nap egy hosszú
hétvégéből van lecsípve, de ezt bőven pótólja a tény, hogy a
szombat igazi munkanap. Lehet, hogy így akarják a látogatottságot
mérsékelni? Ezek szerint a rendezőség megint kiváló PR munkát
végzett, tudván, hogy a sportot a nézettség élteti. 2:O a szervezők
javára.
Az igazi győztes találat még csak most jön. Az első
gyorsaságiig mintegy 72 km kell megtenni a hosszútávú, kényelmes
utazásra kialakított országúti cirkálókban. A köztes etapok szintén
perc/km teljesítéssel küzdhetők le, ami azt jelenti "Ne szervizelj,
aljas versenyző", így a szerviztilalom is le van tudva. Ez majd
valószínűleg a rendőrségi jelentésekben fog visszatükröződni. A nap
végeztével, mint minden sportban, itt is van levezetés, a célig
tartó újabb 75 kilométerecske.
Elsöprő fölénnyel 3:O -ás eredménnyel zárult a szervezők
javára az első forduló. Izgalommal várjuk a visszavágót november
25-27-én, már akinek még van szabija.
