Burns fején a korona
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy krimiíró sem írhatta volna meg
izgalmasabban a ralivilágbajnokság utolsó versenyét, mint maga a
valóság. A Brit Rali, amelyik a végső győztes személyéről döntött
tele volt fordulattal. Végül a brit Richard Burns lett a befutó,
miután a nagy riválisok közül Sainz szombaton gázolás miatt
visszalépett, McRae pedig már pénteken kiszállt a versengésből.
Ahogyan az már szokás, a Brit Ralival fejeződik be a világbajnokság, ám az elmúlt években, szinte már minden kérdés eldőlt az utolsó futam előtt. Idén épp ellenkezőleg. Négy pilótának is reális esélye volt arra, hogy a végső győzelmet megszerezze. A nagy tét és feszültség aztán rányomta a bélyegét a versenyre.
A Fordot vezető korábbi világbajnok Coli Mcrae már pénteken kiesett, ám még így is maradt esélye arra, hogy ő legyen az első, amennyiben nagy ellenfelei sem tündökölnek, és nem biztosítják helyüket az élmezőnyben. A négyszeres világbajnok Tomi Makinen sem boldogult a Mitsubishi volánjánál, pénteken ő is kiszállt a versengésből.
Az ugyancsak Fordot kormányzó spanyol Carlos Sainz mindössze egy nappal bírta tovább, mint márkatársa, ő szombaton esett ki. Sainz a nézők közé csúszott, és emiatt öt embert kellett kórházba szállítani. Sainzot a csapatvezetés a történtek után visszaléptette. Ennek a lépésnek azért volt óriási jelentősége, mert így a konstruktőrök mezőnyében a Ford már semmiképpen sem tudta behozni hátrányát a Peugueot-val szemben. A Ford elöljárói azonban szemernyit sem kételkedtek döntésük helyességében.
McRae-nek még így is volt esélye a végső sikerre, de a subarus Burns nem tette meg neki azt a szívességet, hogy a negyedik helynél hátrább végezzen a Brit versenyen. Burns végül a harmadik lett - a befejező etapon lényegében a sebességre nem, csak a biztonságra kellett ügyelnie -, ami egyszersmind azt jelentette számára, hogy összetettben ebben az évben nincs nála jobb, és két második helyezés után elérte a várva-várt sikert.
Az angol pilóta 1988-ban indult először raliversenyen, 1990-ben és 1991-ben alsóbb osztályban győzött. Két évvel később hazája bajnoka lett, majd 1997-ben a Mitsubishinél mutatkozott be először a vb-n. Hetedikként zárt első nekifutásra, másodikra egy helyet javított. Két éve és tavaly - ahogy már említettük - az ezüstérem jutott neki.
Burns az első angol, és a második brit, aki rali-világbajnok lett. Burns-nek egyébként ez volt az utolsó éve a japán csapatnál, jövőre a Peugeot-nál, próbál szerencsét. A Brit Ralit amúgy a tavalyi világbajnok, finn Marcus Grönholm nyerte Peugeot-val.
forrás: INDEX
