A Mecsek lankáin megrendezett ralikat mindig nagyon várják mind a versenyzők, mind a szurkolók, hiszen a technikás pályák, gyönyörű tájakon haladnak keresztül, és Pécs az átlagnál is több bajnokot adott már a sportnak.
A két napos verseny alatt 479 km össztávot, 153
km versenytávot kellet teljesíteniük 15 gyorsasági szakaszon. Ez
hidegen hagyta a már bajnok Ifj.Tóth Jánost és csapatát, de Érdi
Tibor is bebiztosította az ezüstérmét, így ő sem nevezett erre a
futamra. Viszont rajtuk kívül szinte mindenki eljött, hiszen van
még néhány kiosztásra váró díj az alsóbb kategóriákban. Így például
az N4-ben is, ahol az előző verseny végén
benyújtott óvás, a megadott 10 nap ellenére még mindig nem dőlt
el. Így Tagaiék vegyes érzelmekkel álltak a rajthoz, csakúgy,
mint az óvást benyújtó Aschenbrenner, hiszen nem tudják, hogyan
állnak a pontjaikkal.
A nevezők között Benik Balázs Toyota WRC-je
mellett, Szeleczky Tamás
megbízhatatlannak tűnő Ford Escort WRC-je is felbukkant és
ezzel a két autóval ki is fújt a legnagyobb kategória. Benik
Balázsnak és navigátorának Somogyi Pálnak minden esélye meg van a
győzelemre, és ha sikerül, új rekordot is felállítanak: a rali
újkori történelmében eddig még magyar versenyzőnek nem sikerült az
első, rali első osztályos bajnoki évében abszolút futamgyőzelmet
szereznie.
Az N csoportban a már említett, egymással
kakaskodó versenyzőkön kívül, indul Kiss Feri is a Pandúr féle
Mitsubishivel, és Hideg János is ringbe száll fia, Krisztián
autójával, hogy kicsit felborítsa a pontállást. Ilyen körülmények
között
még a papírforma is kiszámíthatatlan.
Persze nemcsak a magyaroknak lehet érdekes a
verseny, hiszen a hagyományokhoz hűen horvát bajnoki, és
Közép-európai Zóna Trophy futam is. Ez persze nem jelenti, hogy
tolonganak a nagy nevű külföldi pilóták a rajtdobogón.
Aki Magyarországra jön, azt a mieink úgyis elverik, tehát a
hazai bajnokságba nem nagyon szólhatnak bele, az ő házi bajnokságuk
pedig rajtuk kívül keveseket érdekel itthon.
Pénteken csaptak a húrokba a Pécs Plaza
parkolójában lebonyolított prológgal. Itt, nehogy valami baj
legyen, Szeló volt a leggyorsabb. Mögötte századmásodperc
pontossággal egált ment Benik és Bútor Robi az F2-es Citroen
Kit-Car-al. Ami nemcsak az erőviszonyokat figyelve jelentős, hanem
a Saxo verseny előtti állapotához képest is remek. Történt ugyanis,
hogy
az előző napi tréning során Bútor összeütközött versenyautójával
Tagaiékkal az egyik gyorson. A francia szerelők komoly kihívás
elé néztek a sérült futóművel, és teljesen legyalult baloldallal
beszállított Citroent látva, de mint látszik, kitűnően
teljesítették a feladatot.
Szombaton aztán leszakadt az ég. Az esőáztatta
pályákon a gumiválasztás döntötte el a helyezéseket. Benikék
rosszat választottak az első gyorsra, így rögtön közel 1 perces
hátrányba kerültek a leggyorsabban autózó Szeleczky-éktől. Az
abszolút második helyet Asi bérelte ki. Tagaiék, Oroszlánék kicsit
hátrébb, de Kiss Feri sem bizonyult villámnak
a gyengécske Mitsubishivel, főleg az árokjárás után. Öreg
Hideg azonban nem kímélte a lovakat, Asi mögött a másodikként
nyitott az N csoportban. Az F2-es Szabó Gergő VW Kit-Carja ment,
mint a veszedelem, és az absz. 3. helyen kezdte a napot.
Aztán megkezdődtek a kihullások.
Ifj.Angyalfi autója kigyulladt, sikerült időben eloltani,
továbbmenni viszont nem tudtak. Kiss Feri előző látogatása az
árokban is végzetesnek bizonyult, mert ő sem tudta folytatni a
versenyt. A negyedik gyorson Asi kuplungja bekrepált, az abszolút
második helyről állt ki. Helyét az N-ben Tagaiék vették át, akik
épp ekkor előzték meg Oroszlánékat. A negyedik helyen egyenlő
idővel állt ekkor Szabó Gergő és a szintén F2 érdekelt Faltusz is.
Benik lassan megkezdte a felzárkózást, de a másfél perces hátrány
az abszolútat magasan vezető Szeleczky mögött nem túl biztató.
Aztán kiesett Hideg is. Oroszlánék hatalmas
vívásba kezdtek Tagaiékkal. Mögöttük a harmadik helyen Vizin
Subaruja már egy percnyire volt. Az F2 megint felborult,
Szabó és Faltusz egyaránt megpörögtek, és jó sok időt
bezsebelve kullogtak a többiek után. Bútor azonban higgadtan
autózott átvéve az F2 vezetését. Faltusz kiesésével Szabó nyugodtan
megkezdhette a felzárkózást. Az első nap végére sikerült is ismét
az F2 élére állni, az absz. 4. helyen. Az élen, minden gyorsot
megnyerve Szeleczky állt. Mögötte Benik, Oroszlán, majd Tagai és
Bútor.
Vasárnap reggel már mindenki várta a
pillanatot, mikor is áll meg Szeleczky Fordja. Ugyanis lassan két
éve nem vitte be a célba a gazdáját. Szeló már panaszkodott is az
állandóan túlmelegedő váltóra, de bíztak a hűvös időjárás jótékony
hatásában. A pályákon már nem történt különleges dolog az utolsó
napon. A 11. gyorsot, ami egyben a 14. is lett volna, az eső
annyira feláztatta, hogy a rendezők inkább törölték. A maradék 4
szakaszon Szeló már biztonságit autózott, és a több mint kétperces
előnyébe még belefért némi autójavítás is, ami
a felnyíló motorháztető, és a párásodó ablakok után már csak
a hab a tortán. A versenyt végül megnyerte, így talán méltó módon
búcsúzhat az öreg Escort-tól. Legalábbis vele együtt sokan remélik
egy újabb Ford eljövetelét.
Benik Balázs számára azonban végzetes volt az
esőzés. A 12.szakaszt követő szervizpark után megállt a Toyota
motorja, és be sem akart indulni, így
a második helyről búcsúztatták az elszálló ifjúsági
rekordot. Helyüket átvéve, és az N élén, az Oroszlánékkal
vívott küzdelemből győztesként kikerülve Tagaiék végeztek.
Valószinűleg ennek a futamnak a végeredményére várt a technikai
bizottság is, hiszen ebben az esetben akár el is vehetik a Budapest
Rallyn megszerzett pontjaikat, maradnak az élen. Bár előnyük ekkor
1 pont, így mindenképpen indulniuk kell majd Tokajban is. Ha
maradnak a budapesti pontok, akkor már bajnokok, mert a 41 pont
előny behozhatatlan.
Szabó Gergő az absz.3. helyen, az F2-őben az
élen végzett. Közvetlen mögötte Bútor Robi futott be, aki így meg
tudta őrizni vezető helyét a kétkerék hajtásúak bajnokságában. A
kiesettek száma 13, pontosan annyi, amennyien a H csoportban
indultak, közülük azonban nem esett ki senki. A győztes Balatonyi
Árpi lett, megmutatva mire képes jó kezekben a VFTS. Eredménye a
nagyok között a 18. helyre lett volna elég, ami figyelemreméltó.
A két Trabantos, Szentiványi és Kőváry ugyan
teljesítette a 15 gyorsaságit, de valószínűleg
a 23 és 37 perces hátrányuk miatt nem vették figyelembe őket
a végelszámolásnál.
Évadzáró futam: 1. Zemplén-rali, az ob 8. futama, Tokaj,
október 25-27.
képekért köszi: Pécsiautósport, DuEn