A Mecsek lankáin megrendezett ralikat mindig nagyon várják mind a versenyzők, mind a szurkolók, hiszen a technikás pályák, gyönyörű tájakon haladnak keresztül, és Pécs az átlagnál is több bajnokot adott már a sportnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A két napos verseny alatt 479 km össztávot, 153
km versenytávot kellet teljesíteniük 15 gyorsasági szakaszon. Ez
hidegen hagyta a már bajnok Ifj.Tóth Jánost és csapatát, de Érdi
Tibor is bebiztosította az ezüstérmét, így ő sem nevezett erre a
futamra. Viszont rajtuk kívül szinte mindenki eljött, hiszen van
még néhány kiosztásra váró díj az alsóbb kategóriákban. Így például
az N4-ben is, ahol az előző verseny végén
benyújtott óvás, a megadott 10 nap ellenére még mindig nem dőlt
el. Így Tagaiék vegyes érzelmekkel álltak a rajthoz, csakúgy,
mint az óvást benyújtó Aschenbrenner, hiszen nem tudják, hogyan
állnak a pontjaikkal.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A nevezők között Benik Balázs Toyota WRC-je
mellett, Szeleczky Tamás
megbízhatatlannak tűnő Ford Escort WRC-je is felbukkant és
ezzel a két autóval ki is fújt a legnagyobb kategória. Benik
Balázsnak és navigátorának Somogyi Pálnak minden esélye meg van a
győzelemre, és ha sikerül, új rekordot is felállítanak: a rali
újkori történelmében eddig még magyar versenyzőnek nem sikerült az
első, rali első osztályos bajnoki évében abszolút futamgyőzelmet
szereznie.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az N csoportban a már említett, egymással
kakaskodó versenyzőkön kívül, indul Kiss Feri is a Pandúr féle
Mitsubishivel, és Hideg János is ringbe száll fia, Krisztián
autójával, hogy kicsit felborítsa a pontállást. Ilyen körülmények
között
még a papírforma is kiszámíthatatlan.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze nemcsak a magyaroknak lehet érdekes a
verseny, hiszen a hagyományokhoz hűen horvát bajnoki, és
Közép-európai Zóna Trophy futam is. Ez persze nem jelenti, hogy
tolonganak a nagy nevű külföldi pilóták a rajtdobogón.
Aki Magyarországra jön, azt a mieink úgyis elverik, tehát a
hazai bajnokságba nem nagyon szólhatnak bele, az ő házi bajnokságuk
pedig rajtuk kívül keveseket érdekel itthon.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Pénteken csaptak a húrokba a Pécs Plaza
parkolójában lebonyolított prológgal. Itt, nehogy valami baj
legyen, Szeló volt a leggyorsabb. Mögötte századmásodperc
pontossággal egált ment Benik és Bútor Robi az F2-es Citroen
Kit-Car-al. Ami nemcsak az erőviszonyokat figyelve jelentős, hanem
a Saxo verseny előtti állapotához képest is remek. Történt ugyanis,
hogy
az előző napi tréning során Bútor összeütközött versenyautójával
Tagaiékkal az egyik gyorson. A francia szerelők komoly kihívás
elé néztek a sérült futóművel, és teljesen legyalult baloldallal
beszállított Citroent látva, de mint látszik, kitűnően
teljesítették a feladatot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szombaton aztán leszakadt az ég. Az esőáztatta
pályákon a gumiválasztás döntötte el a helyezéseket. Benikék
rosszat választottak az első gyorsra, így rögtön közel 1 perces
hátrányba kerültek a leggyorsabban autózó Szeleczky-éktől. Az
abszolút második helyet Asi bérelte ki. Tagaiék, Oroszlánék kicsit
hátrébb, de Kiss Feri sem bizonyult villámnak
a gyengécske Mitsubishivel, főleg az árokjárás után. Öreg
Hideg azonban nem kímélte a lovakat, Asi mögött a másodikként
nyitott az N csoportban. Az F2-es Szabó Gergő VW Kit-Carja ment,
mint a veszedelem, és az absz. 3. helyen kezdte a napot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aztán megkezdődtek a kihullások.
Ifj.Angyalfi autója kigyulladt, sikerült időben eloltani,
továbbmenni viszont nem tudtak. Kiss Feri előző látogatása az
árokban is végzetesnek bizonyult, mert ő sem tudta folytatni a
versenyt. A negyedik gyorson Asi kuplungja bekrepált, az abszolút
második helyről állt ki. Helyét az N-ben Tagaiék vették át, akik
épp ekkor előzték meg Oroszlánékat. A negyedik helyen egyenlő
idővel állt ekkor Szabó Gergő és a szintén F2 érdekelt Faltusz is.
Benik lassan megkezdte a felzárkózást, de a másfél perces hátrány
az abszolútat magasan vezető Szeleczky mögött nem túl biztató.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aztán kiesett Hideg is. Oroszlánék hatalmas
vívásba kezdtek Tagaiékkal. Mögöttük a harmadik helyen Vizin
Subaruja már egy percnyire volt. Az F2 megint felborult,
Szabó és Faltusz egyaránt megpörögtek, és jó sok időt
bezsebelve kullogtak a többiek után. Bútor azonban higgadtan
autózott átvéve az F2 vezetését. Faltusz kiesésével Szabó nyugodtan
megkezdhette a felzárkózást. Az első nap végére sikerült is ismét
az F2 élére állni, az absz. 4. helyen. Az élen, minden gyorsot
megnyerve Szeleczky állt. Mögötte Benik, Oroszlán, majd Tagai és
Bútor.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vasárnap reggel már mindenki várta a
pillanatot, mikor is áll meg Szeleczky Fordja. Ugyanis lassan két
éve nem vitte be a célba a gazdáját. Szeló már panaszkodott is az
állandóan túlmelegedő váltóra, de bíztak a hűvös időjárás jótékony
hatásában. A pályákon már nem történt különleges dolog az utolsó
napon. A 11. gyorsot, ami egyben a 14. is lett volna, az eső
annyira feláztatta, hogy a rendezők inkább törölték. A maradék 4
szakaszon Szeló már biztonságit autózott, és a több mint kétperces
előnyébe még belefért némi autójavítás is, ami
a felnyíló motorháztető, és a párásodó ablakok után már csak
a hab a tortán. A versenyt végül megnyerte, így talán méltó módon
búcsúzhat az öreg Escort-tól. Legalábbis vele együtt sokan remélik
egy újabb Ford eljövetelét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Benik Balázs számára azonban végzetes volt az
esőzés. A 12.szakaszt követő szervizpark után megállt a Toyota
motorja, és be sem akart indulni, így
a második helyről búcsúztatták az elszálló ifjúsági
rekordot. Helyüket átvéve, és az N élén, az Oroszlánékkal
vívott küzdelemből győztesként kikerülve Tagaiék végeztek.
Valószinűleg ennek a futamnak a végeredményére várt a technikai
bizottság is, hiszen ebben az esetben akár el is vehetik a Budapest
Rallyn megszerzett pontjaikat, maradnak az élen. Bár előnyük ekkor
1 pont, így mindenképpen indulniuk kell majd Tokajban is. Ha
maradnak a budapesti pontok, akkor már bajnokok, mert a 41 pont
előny behozhatatlan.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szabó Gergő az absz.3. helyen, az F2-őben az
élen végzett. Közvetlen mögötte Bútor Robi futott be, aki így meg
tudta őrizni vezető helyét a kétkerék hajtásúak bajnokságában. A
kiesettek száma 13, pontosan annyi, amennyien a H csoportban
indultak, közülük azonban nem esett ki senki. A győztes Balatonyi
Árpi lett, megmutatva mire képes jó kezekben a VFTS. Eredménye a
nagyok között a 18. helyre lett volna elég, ami figyelemreméltó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A két Trabantos, Szentiványi és Kőváry ugyan
teljesítette a 15 gyorsaságit, de valószínűleg
a 23 és 37 perces hátrányuk miatt nem vették figyelembe őket
a végelszámolásnál.
Évadzáró futam: 1. Zemplén-rali, az ob 8. futama, Tokaj,
október 25-27.
képekért köszi: Pécsiautósport, DuEn
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)