Végre - sóhajtott hatalmasat Érdi Tibor, mikor elsőként mászott fel a Mecsek Rali céldobogójára. A hegyek között visszhangzó nyögést már szombaton is hallhatták a környékbeliek, mikor a másodosztályban Ladás győztest hirdettek. Szeretett volna Colin McRae is ilyet sóhajtani vasárnap San Remóban, de most nem jött össze.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Menjünk most a szokásos helyett visszafelé, kezdjük a
másodosztállyal. A Rali 2 az utánpótlás kinevelésének feladatát
hivatott betölteni. Így aztán régebben nem sokat foglalkoztak
velük, mindenféle szedett-vedett autókat engedtek rajthoz állni.
Aztán egyik napról a másikra (na jó, egyik évről a másikra)
hirtelen nem engedték többé versenyezni a kereklámpás Zsigulikat,
mondván: ezer éve nem gyártják őket, nincs gyári alkatrészellátás.
Kötelezővé tették a versenyzők számára a tűzálló overállt, és
tovább szigorítottak a biztonsági előírásokon.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ekkor a mezőny létszáma a felére csökkent, ebbe persze az is
belejátszott, hogy megszűnt a boldog-boldogtalannak való lincenc
osztogatás is. A kb. 60 párosra fogyatkozó mezőnyben (a 90-es évek
elején jócskán 100 fölött volt) az A csoportos Ladák és Skodák
uralkodtak. Aztán ezek szép lassan háttérbe szorultak, és
megkezdődött a széria, N csoportos Hondák virágzása. Az 1.6 motor
nagy teljesítményével, 200 fölötti végsebességével nem tudták
felvenni a versenyt az 1.3-as ízig-vérig versenyautók, hiába volt
jobb a fékjük, a gyorsulásuk és a kanyarsebességük.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Boroznaki Tibor az A6 kategóriás Lada Szamarával megnyerte a
versenyt. Régóta látszott, hogy érzi az orosz vasat, de ha sikerült
is egyszer-egyszer abszolút időt autóznia, utána általában eldobta
a vasat. Nem is kicsit. Most azonban minden összejött. A hét
gyorsaságiból négyet megnyerve maga mögé utasította az összes N-es
Civicet. Egy tavalyi anekdota jut eszembe. Boroznaki első abszolút
időt menő gyorsaságija után kérdezte tőle egy hondás :
-Az én autóm egyenesben 200 fölött tud menni. A tiedé mennyit
tud, hogy legyőztél?
-145 km/h.
-Igen? Akkor mennyivel mész a kanyarokban?
-145 km/h.
A második helyen Sarlós Norbert végzett Honda Civic-kel (mi mással?), a harmadik helyre pedig Keller Péter gurította be Magyar Suzukiját. Az orosz autós mezőnyben mindenképpen meg kell említeni Kronome Ákost, aki a hátsókerekes brigád (Lada 2107) hírnevét tovább erősítette az abszolút 5. helyezésével.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első osztályban sem volt kevesebb izgalom. A pénteki
prológ még nem árult el semmit az erőviszonyokról. A létrejött
Ifj.Tóth-Érdi-Benik túl sablonos sorrend volt ahhoz, hogy bármilyen
találgatásokba kezdjünk. Szombat reggel azonban már látszott, hogy
Janika Peugeot-ja igenis utolérhető, sőt. Benik Balázs végre ismét
a Ford Focus WRC-t taposhatta, és az első gyorson rögtön
rápattintott 6 másodpercet Érdi Subarujára, és több, mint hetet
Janikáékra. A következőt is megnyerte, és még a harmadik gyors után
is ő vezette a tabellát. Aztán jöttek a gondok, a számla meg a
gondnok helyett a fék, majd a kormányszervó adta meg magát.
Az intenzív esőben először versenyző Benikék 25 másodperces hátrányba kerültek, Érdiék pedig átvették a vezetést. A Ford megjavítása után ismét kezdett felzárkózni az OMV-s csapat, és Janika is egyre jobban szorongatta Érdit, míg a nap utolsó gyorsaságiján meg is előzte őt, 3 tized másodperccel. Az élen viaskodó trió mögött a többiek egyre jobban leszakadtak. Ez nem jelenti, hogy ott nem folytak hatalmas csaták, csak éppen az első három sorsába nem tudtak beleszólni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A verseny előtti baleset miatt autó nélkül maradt
Aschenbrenner tövig rágta a körmeit, hogy vajon letaszítja-e őt az
N csoport összetettjének éléről az Oroszlán testvérpáros. A köröm
rágás az első gyors végéig tartott, hiszen a váltó hibája már ekkor
kiestek a kissé fiatalabb Mitsubishivel nyomuló Oroszlánék. Az N
csoport bajnoki címe így eldőlt, Asi megvédte. Ez a mutatvány évek
óta nem sikerült senkinek.
A TotalCar csapata vegyes érzelmekkel vágott a hétvégének. Összetettben a harmadik helyről igencsak könyörgő szemekkel néztek az autójukra, hogy valahogy bírja ki a két napot. Legnagyobb ellenfelük, Bazsóék most valóban igazoltan voltak távol, mivel a verseny előtt belefutottak egy szerencsétlen balesetbe, így ők is autó nélkül maradtak. Balogh Jani, és új navigátora Bahor Bea számára azonban így sem lett könnyebb a feladat, hiszen Radó István értékes pontokat rabolhatott volna el tőlük. Azonban a vizes pályákon a kevés eső gumival ők taktikáztak jobban, és az első napot tetemes, de nem megnyugtató fél perces előnnyel zárták Radóék előtt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második nap első gyorsaságiján Érdi rögtön visszavette a
vezetést Janikától és többé el sem engedte. A különbség hol nőtt,
hol csökkent köztük, ami mutatja, hogy Janika azért próbálkozott,
de most nem jött össze neki. Érdi Tibor évek óta először állhatott
a dobogó legfelső fokára. Benik Balázs az első napi 4 gyorsasági
győzelem után a második napon is megnyert egyet, de csak a harmadik
helyen végzett Janika mögött. A nap legnagyobb bukását Turán Frici
adta elő, aki az A8 ötödik helyéről dobta árokba Toyota Celicáját,
a mezőny végének nem nagy örömére. A mögötte következőknek ugyanis
törölték a szakaszt, és ők átlagidőt kaptak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Így Balogh Janiék félperces előnye rögtön tíz másodpercre
csökkent Radóval szemben. De ez nem gátolta őket abban, hogy a
hátralévő gyorsokat ne nyerjék meg. Radó István pedig nem bírta a
nyomást, és megperdült a kurdi pályán, amivel 5 perc hátrányt
gyűjtött be. Így aztán 10 első, és 5 második gyorsasági eredménnyel
a birtokukban a TotalCar csapata átvette a vezetést az
összetettben.
Az N csoportban Szajky István győzött a Mitsu Evo VI-tal, míg a második helyet a már N3-as bajnok Szilágyi János-Domonkos Eszter páros szákolta be a 306-os Peugeot-val. A Ladások az első osztályban is arattak. Már megszokott, hogy a mezőny végén induló H csoportos VFTS-ek megszorongatják az elöl haladókat (a csoport bevezetésekor nem is merték őket a második napon az idő szerinti helyükön menni), de most Balázs Öcsi is nyomott egy abszolút 9. időt az alsómocsoládi pályán, a 2107-es Ladájával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A végeredmény azonban így is Ifj.Tóth János újabb bajnoki
címét hozta, hiszen ha az évadzáró futamon el sem indul, Benik
Balázs pedig győz, a pontegyenlőség Janikának kedvez, mivel több
futamgyőzelmet tudhat magáénak. A abszolút második-harmadik hely
azonban még nyitott, ahogy az N2-ben sem lazíthatnak a TotalCar-os
fiúk.
|
