Ez még mindig Magyarország. A rendezők fáradságos munkával kitalált precíz előírásait a végrehajtás módja egy mozdulattal felrúgja. Mert ugyan ki merne egy többszörös bajnok, vagy akár egy "kellően nagy anyagi háttérrel rendelkező" versenyző útjába állni a tréningen?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Alig kezdődött meg az évad, máris nyakunkon a
második felvonás. BAZ megye lakói számíthatnak ezúttal a sáskahad
megszállására. A rallysokat kiszolgáló személyzet, és persze a
rajongók minden verseny alkalmával szinte ellepik az adott
térséget, esélyt sem adva a hétköznapi turistáknak a fárasztó hegyi
séták utáni megszállásra. A verseny idején esténként egyetlen
szabad ülőhelyet sem találni az éttermekben, egyetlen szabad szobát
sem a szállókban, panziókban. Most Miskolcon a sor, hogy ellássa a
vendéglátó feladatát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első osztály számára 12 gyorsasági szakasz
vár, míg a másodosztály 6 szakaszt fog teljesíteni. A gyorsok
hossza is hasonló arányban oszlik meg, az első osztály több mint
130, míg a kicsik csak 72 km-en taposhatják a gázt, de ami közös,
hogy minden pálya tisztán aszfaltos lesz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hivatalos versenykiírásban a pályabejárás
kissé meglepő korlátozásait sokan nem nézték jó szemmel. Persze
mindig csak előre megszabott időpontban engedélyezik a
mezőgazdasági, erdészeti utak bejárását, de ez most kiegészült az
alábbiakkal:
"A rendező a pályabejárás során kizárólag sorozatgyártású,
egyszínű, reklám és matrica nélküli gépkocsik használatát
engedélyezi! Az itiner átvételekor minden versenyzőpáros köteles
megadni annak a gépkocsinak a rendszámát, amellyel a pályabejárást
fogja végezni. A versenyzők ugyanekkor kapják meg azt a matricát,
amit a pályabejáró gépkocsi első szélvédőjének - menetirány
szerinti - jobb felső részére kell ragasztani_ A versenyzőnek
és/vagy a navigátornak a gyorsasági szakaszon bármilyen módon való
jelenléte pályabejárásnak minősül."
Na ilyen még nem nagyon volt. Főleg, hogy ezután következett
a névsor, kik jogosultak ellenőrizni a jelenlétet. A szankciók
pedig a pénzbüntetéstől a rajtengedély megvonásáig tartanak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez tulajdonképpen előrelépés. Egyrészt
egyenlőbbé teszi az esélyeket, hiszen most nem csak azokon a
pályákon zajlik majd az élet, amit évek óta az unásig koptattak már
a pilóták, hanem néhány újabb is beékelődött közéjük, így
elméletileg nem fordulhat elő, hogy aki megteheti, az éjjel-nappal
jön-megy a pályán, és memorizálja a kanyarokat, mert erre
mindenkinek csak az adott időben lesz lehetősége. Elméletileg.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez ugyanis még mindig Magyarország, a kiskapuk
hazája. A rendezők fáradságos munkával kitalált precíz előírásait a
végrehajtás módja egy mozdulattal felrúgja. Mert ugyan ki merne egy
többszörös bajnok, vagy akár egy "kellően nagy anyagi háttérrel
rendelkező" versenyző útjába állni a tréningen? Másodsorban az
útminőség megóvása érdekében is jó a korlátozott menetszám, és
menetidő.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Viszont ami ellene szól az is megfontolandó.
Ezek a versenyautók manapság már komoly erőgépek. A versenyzők nagy
része épp csak a futam előtt kapja kézhez az autót, tesztelni nem
sok idő, és kilométer marad. A többiek lábában sem tombolnak a
versenykilométerek (nézzük csak meg a versenyeken a gyorsaságik
hosszát, elszomorító). Ezért különösen fontos lenne a pontos,
precízen felírt itiner, mert a rajt után jön a lila köd, és semmi
sem számít. A gyors haladásnál csak a méggyorsabb létezik, ahol a
hibázás esélye fokozottabb.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Borsod Volán Sportpályán, csütörtökön 17
órakor a prológgal indítják útjára a versenyt. Az igazi gyorsaságik
pénteken, az első osztály számára szombaton is lesznek. Ezek mind
munkanapok, úgyhogy a szurkolók külön örültek a rendezők
előrelátásának, hogy ismét gondoltak rájuk. Bár lehet, hogy épp a
kisebb látogatottság volt a céljuk, mert így biztonságosabb, és
kevesebb biztonsági őrt kell kivezényelniük a rend fenntartására. A
versenyzők támogatóit pedig valószinűleg úgysem érdekli a nézettség
- igaz ez nem is tv műsor-.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Látnivaló pedig biztosan akad. A mezőnyben
néhány dobogó esélyes most is hiányozni fog sajnos, de akik
indulnak, okoznak majd némi felbolydulást. Mindjárt elsőként
említem a
TotalCar rally csapatát, a másodosztályban induló
Balogh-Mihalik-Honda triót, akik az évadnyitón a semmiből
előkerülve, remek autózás után pontszerző helyre érkeztek. Ezek a
pályák is kedveznek az autónak, így reméljük az eredményesség csak
fokozódik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első osztályban az
Ifj.Tóth-Tóth kettős esélyeihez kétség nem férhet.
Megszorongatásuk ezúttal
Érdi Tibor feladata lesz, hiszen az Esztergomban visszatért
Kiss Ferenc ezt a futamot kihagyja. A bérelt autót
elhalászták az orra elől egy külföldi futamra, másikat bérelni
pedig csak jelentősen drágábban tudtak volna, ezért inkább
tartalékolnak a későbbiekre. Viszont újra versenyautóban
köszönthetjük a szintén visszatérő
Vojcsik Golyót. Toyota Celica 4WD-vel az A8-ban
bizonyíthatja be, hogy nem volt hiábavaló fáradozás, a rengeteg
erősítő edzés, és tesztelés hogy visszanyerje régi formáját a
tavalyi balesete után.
![]() |
|
![]() |
![]() |
a főhős a háttérben kissé szokatlan gúnyában |
Akivel mindenképpen számolniuk kell a
nagymenőknek is, az egy kis piros autó lesz. Esztergomban, az
autónak nem túl kedvező pályákon is bebizonyította
Bútor Róbert, a Citroen Saxo Kit-Car-al, hogy igenis ott tud
lenni az élbolyban, maga mögé utasítva sok-sok jóval erősebb,
ráadásul négykerékhajtású autót. Most a csupa aszfalton is biztosan
fejtörést okoz majd versenyzőtársainak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha valaki megteheti, hogy munkaidőben
elautózzon a futamra, vagy éppen hajlandó szabadságot kivenni
emiatt, az a verseny honlapján megtalálja a részleteket.
www.server.hu/vredrally
