A mentő azonnal a pályára sietett, és súlyos, de nem életveszélyes állapotban szállították kórházba. Értesüléseink szerint mindkét lába a térdénél sérült meg. A rendezők a hátralévő versenyzők számára etappá minősítették a szakaszt, és a szabályok értelmében mindenki egyforma, átlagolt időt kapott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az országos rally bajnokság második futamára a
versenyzők a legkülönfélébb módon készültek. A többség csak
tréningezett a pályákon, hogy a lehető legpontosabb itinert felírva
vághasson neki a távnak.
Bútor Róbertnek és a francia szerelő brigádnak azonban ez
nem volt elég. Ők
a fekete mágiát is segítségül hívták. A versenyt megelőző
este elégettek egy pókot, nehogy megismétlődjön az esztergomi baki,
ahol a féltengely törése miatt, vezető pozícióból kellett feladniuk
a versenyt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A terv bevált, hiszen Citroen Saxo Kit-Carral,
a kezdeti gondok (rossz gumiválasztás, rossz féktávválasztás a
lassító előtt) után a versenyt az F2 győzteseként, abszolút
hatodikként fejezték be. Az abszolút első helyen ki más, mint az
Ifj.Tóth-Tóth kettős érkezett a Peugeot 206 WRC-vel. Az első
három gyorsaságin még nem látszott a szokásos fölényük, mert
a másodikon és a harmadikon is az
Érdi-Varga kettős volt a leggyorsabb, de ezután
Janikáék megrázták magukat, és fölényesen kezdték nyerni a
szakaszokat, míg végül több mint egy percnyi hátránnyal utasították
maguk mögé a remekül autózó
Érdiéket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az abszolút harmadik helyre és az N csoport
élére nem okozva túl nagy meglepetést
Aschenbrennerék (Asi) érkeztek az Evo V.-ös Mitsubishi
Lancerral. A mezőny legkeményebb kategóriájában tudtak győzni, és
az érdemekből szemernyit sem von le az a tény, hogy azért ebben
segített néhány szintén nagyon jókezű ellenfél kiesése is.
Hideg Krisztián már a harmadik gyorson elköszönt. A szintén
Evo V.-ös autóban
beakadt a gázpedál a padlót borító taposólemezbe, és egy
harmadikos kanyarban nem tudott eléggé lelassítani, így egyenesen
kiszálltak a pályáról.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kettő bukfenc következett a laza, vizes, füves talajon, ahol
az autó szerencsére nem sérült meg komolyabban, de nem volt egy
néző sem a környéken, aki segített volna a pályára visszajuttatni
az autót. Így
Krisztián elsétált segítségért, mire visszaértek és az autó
is a helyére került, már nem volt értelme folytatni a versenyt,
akkora hátrányba kerültek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Elek Istvánék is ezen a gyorsaságin búcsúztak. Az ő
történetük nem ennyire kalandos, egyszerűen szétszakadt a motor,
a kifolyó olaj pedig meggyulladt. Félreálltak, eloltották a
tüzet, és várták a felmentő csapatot, hogy kivontassa a
mozgásképtelen autót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezek után
Tagaiék vezették az N4-et, de a sarkukban ott lihegett
Asi is. Ment az adok-kapok, és szinte a levegőben lógott a
két versenyző közti feszültséget lángra lobbantó szikra. Ez a
szikra egy hatalmas bukás formájában pattant ki, melyet a
Tagai testvérek mutattak be a kilencedik gyorson. A
többszörös fejenátfordulás során a Mitsubishi Lancer Evo VI.
(Makinen Edition) kidobósra tört. A mutatvány közben
elütötték a Premier Video Stúdió vezetőjét és egyben
operatőrét, a versenyzői körökben ismert, népszerű
Zágon Zsoltot. Ő az, aki több mint egy évtizede tudósít a
futamokról, most is a lehető legjobb helyen állt, a lehető legjobb
felvételek készítése érdekében. Sajnos a balesetet nem tudta
elkerülni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A mentő azonnal a pályára sietett, és súlyos,
de nem életveszélyes állapotban szállították kórházba.
Értesüléseink szerint mindkét lába a térdénél sérült meg. A
rendezők a hátralévő versenyzők számára etappá minősítették a
szakaszt, és a szabályok értelmében mindenki egyforma, átlagolt
időt kapott. Az itt levő közel
húszezer néző kezelhetetlensége miatt a következő körben is
etapként teljesítették ezt a gyorsot a versenyzők, így a
verseny hossza az első osztály részére tíz gyorsaságira csökkent.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez nem volt elég
Benikéknek, hogy az első nap elején begyűjtött hátrányukat
teljesen ledolgozzák. Mindjárt az első gyorson bal első defektet
kaptak, a harmadikon pedig lebontották egy híd kőkorlátját. Ha a
maradék betonoszlopok nem tartják meg,
a Corolla WRC a patakba zuhant volna. Így azonban az első
futómű sérülését kijavítva, folytatni tudták a versenyt, amit végül
az abszolút negyedikként be is fejeztek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ötödik helyre az
Oroszlán testvérek futottak be, megelőzve a kicsit gyengén
szereplő
Ifj.Angyalfit. Az A7 kategóriában
Faltusz Péter Peugeot 306 Maxija bizonyult a leggyorsabbnak,
miután
Tobakék
Skoda Octaviája a bukás után leginkább a Skoda Rapidhoz lett
hasonló. Az A6-ban
Pénzes Zsolt a negyedik helyig jutott, ami kissé meglepő
miután néhány hete az olaszországi futamon kategória győzelmet
szerzett a Lada Samarával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kőváryék Trabantja megint csak nem bírta ki a verseny
végéig. Lelazult a lendkerék, ami talán a kapkodás miatt nem lett
rendesen meghúzva, mivel az autó az utolsó pillanatban készült el.
Janikáék szerelői segítségével meghegesztették,
a következő etapot üveghangon teljesítették, és egy percen
múlt, hogy végül is kiestek. Az engedélyezett 15 perc késést
túllépték, mert 16-ra értek a beíróhoz. Ennyi. Maradt egy tele tank
99+-os benzin Liqui Moly-val keverve, ugyanis mindezek előtt, a
gyorsaságin kifogyott a benzin, és hogy ez ne forduljon elő újra,
ezért teletankoltak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másodosztály versenye is tele volt
izgalmakkal. A
TotalCar rallycsapata -
Balogh-Mihalik - az első gyorsaságit 5 másodperccel
megnyerte
Spindlerék előtt, és
Pálinkáséknak is 8-at adtak. A következőn visszakaptak 4-et
a későbbi győztes Pálinkástól, közben a vezető helyüket tartották.
És akkor jött a harmadik gyors, ahol a cél fotocellába szó szerint
beborultak, és kaptak újabb 2 másodpercet
Pálinkáséktól, de a vezető pozíció még mindig maradt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A törésteszt azonban mély nyomokat hagyott a
hátsó futóműben, ezért egyre lassulva, a saját idejüknél is
rosszabbakat autózva hátrább csúsztak. A hat gyorsasági után végül
az abszolút, és az N2 kategória harmadik helyén érkeztek a célba
Spindlerék mögött. Szintén harmadikként fejezte be a futamot
az A5-ben Suzukival induló a
Janzer-Pálinkás kettős. Mivel az autójukhoz még nem készült
el a váltó, és a sperr sem, viszont már az A-s váltóhoz méretezett
kerekekkel versenyeztek, ezért
még csak N-esnek sem mondható az autó, mert annál is
gyengébb.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A célbaérkezés után újabb kalandok következtek.
A 255 rajtszámot viselő Lada 2105 - ami az A5-ben a második helyen
végzett - ellen technikai óvás érkezett. Valóban kissé meglepő,
hogy egy
A-s 2105 megveri az első kerék hajtású, szintén A-s
Suzukikat, sőt az első osztályban induló Pénzessel - Lada
Samara, szintén fronthajtás - mentek azonos időt. De a technikai
bizottság, miután ellenőrizte
Gál Barnabás autóját, nem talált semmi kivetnivalót. A
végeredmény maradt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Újfent parádés autózást mutatott be Ifj.Ranga László. Egészen más íven fordította az autót, mint a többi Magyar Suzuki pilóta. Talán ez segítette az N1 hatodik helyére. Végre a célban üdvözölhettük a Gajdos-Balogh kettőst is. Kategória 11. helyüket biztosan nem mondja majd be a TV2. Viszont mi bemondjuk, hogy a Korpácsi Brigitta-Domonkos Eszter kettős is célba ért. Ha eredményükre nem is figyeltünk, a lányokra annál inkább, mert nagyon csinosak.
A következő bizonyítási lehetőség a Fehérvár Rallye lesz május közepén.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)