A hét végén megrendezésre kerülő Monte-Carlo rally rajtjával megkezdődik a 2001-es rally világbajnokság. A nyitó futam a maga 1500 km-es össztávjával, melyből majd' 400 km gyorsasági, nem sok pilóta szívébe lopta be magát.
Már hagyományosnak mondható, hogy
a legszélsőségesebb időjárási körülmények között zajlik a
verseny. Rengeteg múlhat a helyes taktikán, hiszen itt egymást
váltogatják a jeges, havas, esős, és a napsütötte, teljesen száraz
pályák, feladva a leckét a gumi mágusoknak és a csapatvezetőknek.
Most előzetesként következzen a csapatok idei
felállása:
A tavalyi világbajnok csapat, a
Peugeot kisebb változtatást eszközölt a pilóták névsorában.
Francois Delecour szerződését nem hosszabbították meg az
idei évre, helyét a megszűnt
Seat csapatából érkezett
Didier Auriol veszi át, aki már három alkalommal győzött a
Montén. A
Panizzi testvérek továbbra is csak az aszfaltos versenyeken
indulnak, így a világbajnok
Marcus Grönholm hivatott az oroszlános brigád szekerét az
élbolyban tartani. Bár a zabszem ott van a csapatvezetés hátsójának
közelében, hiszen tavaly a második nap reggelén egyetlen autójukat
sem sikerült beindítani, így pont nélkül távoztak Monte-Carlóból.
Panizziék A
Grifone csapattól privát 206-ossal vesznek részt a murvás
futamokon. Netán szeretnének megtanulni murván is gyorsan menni? Ki
tudja, mindenestre a murvás futamokon egyelőre
Rovanpera lesz a Peugeot csapat harmadik frontembere.
A
Subaru elkészítette a legújabb 44S típusnévre hallgató WRC
versenyautóját, és ezen a futamon mutatják be először.
Richard Burns világbajnoki esélyei az idei évben is
fennálnak, főleg, ha az autó beváltja a hozzá fűzött reményeket.
Mindenestre a tesztelések alatt kissé visszafogottan nyilatkoztak
az új autóról. A csapat szineiben,
Burns és Solberg cáfolhat rá a gonosz pletykákra, ha a nyitó
futamon eredményesen szerepelnek.
A
Ford nem töltötte tétlenül a kissé rövid, téli szabadságot.
Folyamatosan tesztelték az új fejlesztéseket, és az új
Pirelli gumikat, melyekkel a futamokon indulnak majd.
Colin McRae mellett marad a matador
Carlos Sainz a csapatban, aki szintén nyert már
Monte-Carlóban, s tavaly is második lett, így az idei jó helyezésre
is megvannak az esélyei. Harmadik pilótaként a Peugeottól
kiebrudalt
Francios Delecor vesz majd Ford kormányt a kezébe, és
riogatja az ellenfeleket.
Mitsubishiék még mindig nem képesek WRC-t építeni. A Lancer
hatszázadik evoluciója már tavaly is bemutatta, hogy kevés ehhez a
mezőnyhöz, így a négyszeres világbajnok,
Tommi Makinen idén a 7-es rajtszámmal indulhat a nyitányon.
A csapat másik pilótája,
Freddy Loix iszonyú teherrel kell, hogy szembenézzen, hiszen
idén sem vírít pontoikat a csapat számára, sőt esetleg továbbra is
csak totálkárokat gyárt, akkor rövid úton kiteszik a szűrét.
Visszatér a
Citroen is a VB világába. Bár a Montén ,,csak" Saxo Kit-Car
volánjánál ül majd
Bugalski és a második frontember
Puras, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban,
és nem kis meglepetésre Görögországban is, már a legújabb
fejlesztésű Xsara WRC debütálását láthatjuk.
A
Hyundai befejezte az Accent fejlesztését, túl vannak a
teszteken is.
Alister McRae és Kenetth Eriksson mellett
Piero Liatti-val kibővítve a csapatot, bizakodva néznek a
2001-es idény elé.
A
Skoda háza táján szinte semmi változás. A háttérben folynak
a fejlesztések, és állítólag a nyáron bemutatják az új Octavia
WRC-t.
A márkák világbajnokságába nevezett versenyzők:
Grönholm - Rautiainen Peugeot
Auriol - Giraudet Peugeot
C. McRae - Grist Ford
Sainz - Moya Ford
Burns - Reid Subaru
Martin - Park Subaru
Makinen - Mannisenmaki Mitsubishi
Loix - Smeets Mitsubishi
A. McRae - Senior Hyundai
Liatti - Cassina Hyundai
Schwarz - Hiemer Skoda
Thiry - Prevot Skoda
Panizzi - Panizzi Peugeot
Solberg - Mills Subaru
Úgyhogy péntektől vasárnapig este 10-kor Eurosport bekapcs, a napi összefoglalókat itt lehet megnézni.