Jeges nyitány

2000.01.19. 09:00

A hét végén megrendezésre kerülő Monte-Carlo rally rajtjával megkezdődik a 2001-es rally világbajnokság. A nyitó futam a maga 1500 km-es össztávjával, melyből majd' 400 km gyorsasági, nem sok pilóta szívébe lopta be magát.

 
   
 

Már hagyományosnak mondható, hogy a legszélsőségesebb időjárási körülmények között zajlik a verseny. Rengeteg múlhat a helyes taktikán, hiszen itt egymást váltogatják a jeges, havas, esős, és a napsütötte, teljesen száraz pályák, feladva a leckét a gumi mágusoknak és a csapatvezetőknek.

Most előzetesként következzen a csapatok idei felállása:

 
   
   

A tavalyi világbajnok csapat, a Peugeot kisebb változtatást eszközölt a pilóták névsorában. Francois Delecour szerződését nem hosszabbították meg az idei évre, helyét a megszűnt Seat csapatából érkezett Didier Auriol veszi át, aki már három alkalommal győzött a Montén. A Panizzi testvérek továbbra is csak az aszfaltos versenyeken indulnak, így a világbajnok Marcus Grönholm hivatott az oroszlános brigád szekerét az élbolyban tartani. Bár a zabszem ott van a csapatvezetés hátsójának közelében, hiszen tavaly a második nap reggelén egyetlen autójukat sem sikerült beindítani, így pont nélkül távoztak Monte-Carlóból. Panizziék A Grifone csapattól privát 206-ossal vesznek részt a murvás futamokon. Netán szeretnének megtanulni murván is gyorsan menni? Ki tudja, mindenestre a murvás futamokon egyelőre Rovanpera lesz a Peugeot csapat harmadik frontembere.

 
   
 

A Subaru elkészítette a legújabb 44S típusnévre hallgató WRC versenyautóját, és ezen a futamon mutatják be először. Richard Burns világbajnoki esélyei az idei évben is fennálnak, főleg, ha az autó beváltja a hozzá fűzött reményeket. Mindenestre a tesztelések alatt kissé visszafogottan nyilatkoztak az új autóról. A csapat szineiben, Burns és Solberg cáfolhat rá a gonosz pletykákra, ha a nyitó futamon eredményesen szerepelnek.

 
   
   

A Ford nem töltötte tétlenül a kissé rövid, téli szabadságot. Folyamatosan tesztelték az új fejlesztéseket, és az új Pirelli gumikat, melyekkel a futamokon indulnak majd. Colin McRae mellett marad a matador Carlos Sainz a csapatban, aki szintén nyert már Monte-Carlóban, s tavaly is második lett, így az idei jó helyezésre is megvannak az esélyei. Harmadik pilótaként a Peugeottól kiebrudalt Francios Delecor vesz majd Ford kormányt a kezébe, és riogatja az ellenfeleket.

 
   
 

Mitsubishiék még mindig nem képesek WRC-t építeni. A Lancer hatszázadik evoluciója már tavaly is bemutatta, hogy kevés ehhez a mezőnyhöz, így a négyszeres világbajnok, Tommi Makinen idén a 7-es rajtszámmal indulhat a nyitányon. A csapat másik pilótája, Freddy Loix iszonyú teherrel kell, hogy szembenézzen, hiszen idén sem vírít pontoikat a csapat számára, sőt esetleg továbbra is csak totálkárokat gyárt, akkor rövid úton kiteszik a szűrét.

 
   
   

Visszatér a Citroen is a VB világába. Bár a Montén ,,csak" Saxo Kit-Car volánjánál ül majd Bugalski és a második frontember Puras, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban, és nem kis meglepetésre Görögországban is, már a legújabb fejlesztésű Xsara WRC debütálását láthatjuk.

 
   
 

A Hyundai befejezte az Accent fejlesztését, túl vannak a teszteken is. Alister McRae és Kenetth Eriksson mellett Piero Liatti-val kibővítve a csapatot, bizakodva néznek a 2001-es idény elé.




 
   
   

A Skoda háza táján szinte semmi változás. A háttérben folynak a fejlesztések, és állítólag a nyáron bemutatják az új Octavia WRC-t.



A márkák világbajnokságába nevezett versenyzők:
Grönholm - Rautiainen Peugeot
Auriol - Giraudet Peugeot
C. McRae - Grist Ford
Sainz - Moya Ford
Burns - Reid Subaru
Martin - Park Subaru
Makinen - Mannisenmaki Mitsubishi
Loix - Smeets Mitsubishi
A. McRae - Senior Hyundai
Liatti - Cassina Hyundai
Schwarz - Hiemer Skoda
Thiry - Prevot Skoda
Panizzi - Panizzi Peugeot
Solberg - Mills Subaru

Úgyhogy péntektől vasárnapig este 10-kor Eurosport bekapcs, a napi összefoglalókat itt lehet megnézni.