,,Nekünk mindegy"-gondolhatták a versenyzők a rajt pillanatában, és észbontó tempóval, egyik kanyarból a másikba átesve rohantak. Kimerítve az előre megfontolt szándékkal, különös kegyetlenséggel elkövetett látványos autózás fogalmát, óriási közönségsikert arattak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Na ezen is túlvagyunk, és mégse lettünk
okosabbak. Ötödik alkalommal rendezték meg a benzinkutakat
üzemeltető cég nevével fémjelzett tesztrallyt a Rábaringen. A
rendezvény alapvető célja, hogy a honi rallyszezon kezdete előtt
azok a versenyzők, akiknek már elkészült az idei évben csatasorba
álló járműve, szaladhassanak egyet versenykörülmények között. Mivel
a puding próbáját mindenki ismeri, így érthető, hogy nem elég, ha a
versenyautó jól mutat a műhelyben, vagy legyorsulja a piros
lámpánál álló helyi maffiavezér bömösét, a pályán is helyt kell
állnia.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezt viszont érdemes kipróbálni még a
bajnokság előtt. Ebben nyújt segítséget ez a verseny a maga 9,5
km hosszú, kacskaringós, dimbes-dombos pályájával. A
lebonyolítás akár a karikacsapás. Reggel nevezés (nevezési díj
nincs, csak biztosítást kötelező kötni), tréning délig, 13
órakor első futam rajt, majd tíz perc szünet, és jöhet a
második futam. A kettő összege adja a végeredményt. Ez a pergő
ritmus viszont azzal jár, hogy csak az első ötvenegynéhány
nevezést tudják elfogadni a rendezők. De sebaj, aki számít,
korán kel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
De nem minden korán kelő talált nemesfémet a
pályán, pedig az edzés során jópáran benéztek a vízelvezető árokba,
sőt volt, aki még egy fában is kereste. A jutalma némi lakatosmunka
lett az autó hátulján. Az Oroszlán testvéreknek különösebb kaland
sem kellett ahhoz, hogy már a rajtig se jussanak el. Valószínűleg a
motor makacsolta meg magát, mert a lelkes társaság hiába tologatta
a szervizparkolóban, csak nem akart életre kelni. Dolgavégezetlenül
mehettek haza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kategóriabajnok Hondás
Kupcsik Szilárd szívébe sem lopta be magát a környék, ő
is visszatrélezte a járgányt még a rajt előtt, és viszlát. De
persze maradtak még többé-kevésbé ismert versenyzők bőven.
Mindjárt elsőként a már említett benzinkutas cég támogatását
élvező
Benik Balázs és csapata. Idén a rally első osztályban
bemutatják, hogyan néz ki, ha valaki hármasával veszi a
lépcsőfokokat. Ugyanis nem aprózva a dolgot, mindjárt egy
Toyota Corolla WRC volánja mögül köszöntik a rally 1 mezőnyét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az itteni produkció még nem árult el semmit a
tehetségről és a rutinról. Sajnos az első körben defekt hátráltatta
Benikéket, és hiába volt a második körben ragyogó a mutatvány, a
hátrány ledolgozásához nem lett elég. Így az adu marad Esztergomra.
Nem úgy, mint a
Faltusz-Békefi kettősnek, akiknek a verseny megnyerése némi
erkölcsi elégtételt is jelentett, mert a már többször is említett
benzinkutas cég eddig az ő csapatuk munkáját finanszírozta. A
Peugeot 306(7?) Maxi Kit-Car - valami ilyesmi a rendes neve, azt
hiszem - fergeteges tempóval, és
szőrzetet borzoló hanggal száguldott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hangja nem volt, viszont nyerte az N3-at
Dicsa Tibor Peugeot-ja. A szalonból frissen hozott autó
látszatát keltve, villámgyorsan elverték a mezőny mondhatni
legszebb autóját, a ,,szódás" Mitsubishi EVO VI-ot. Ugyan nem
tartozik egy súlycsoportba a két autó, most ismét Dávid
győzött, és ennek semmi köze a mitológiához. A rajtnál még
üdvözöltük
Vojcsik Golyót a jól ismert Forddal, sajnos azonban az
első körben bemutatott bukfenc miatt haladni már nem láthattuk.
A pálya széléről sóvárogva nézte a többieket, s lélekben már a
tetőcserén gondolkodott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Azt hiszem itt véget is ért a ,,nagy" autók
sora, már ami a látványt illeti. Az igazi élvezetet, mint mindig,
most is a Ladák nyújtották.
Jöttek keresztbe-hosszába, ők már csak így tudnak.
Eredményesség szempontjából ezen a pályán nem túl kedvező a
hátsókerékhajtás, viszont annál gyönyörűbb az egy íven forduló
VFTS. Csak a padkára kell vigyázni, mert az oldalirányba csúszó
kerék gumiját könnyen kicsípi, és kész a defekt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Defektre, padkára fittyet hányva, maradandó
élményt okozva haladt a kék VW Golf I. ,,Nekünk
mindegy"-gondolhatták a versenyzők a rajt pillanatában, és
észbontó tempóval, egyik kanyarból a másikba átesve rohantak.
Kimerítve az
előre megfontolt szándékkal, különös kegyetlenséggel
elkövetett látványos autózás fogalmát, óriási
közönségsikert arattak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
És hogy miért nem lettünk okosabbak? Nos azért, mert mindenki ide várta a mezőny nagyjait, hátha már itt megcsodálhatjuk az új autókat. Ezzel szemben szinte senki sem képviseltette magát. A jól ismert Ranga név ugyan felbukkant egy Magyar Suzuki ablakán, de előtte ott díszelgett az Ifj. jelző, mutatva, hogy a többszörös magyar bajnok sarja tekergeti a volánt. A titkok leleplezésére tehát tovább kell várnunk Esztergomig. Már csak két hét...
