Gumiháború van, ez nem is kétséges, hiszen a Forma-1 avatatlan kommentátorai kéthetente kétszázszor hívják fel figyelmünket erre a tényre. Bár az átlagautósokat kevéssé érinti a száguldó cirkusz két beszállítójának csatája, nekik sem lehet mindegy, hogy milyen újításokkal jelentkeznek a nagy gumigyárak, mivel próbálják meg biztonságosabbá, kiszámíthatóbbá tenni a közúti forgalmat.
A Pirelli P Zero sorozata 1985 óta van a
piacon, azóta számos változatban, méretben és célra alkalmazták a
család különböző tagjait. Most újabb taggal bővült a kínálat: a
System, a Rosso (luxus), Corsa (verseny) és a Scorpion (terep) után
februárban, Johannesburgban bemutatták a kifejezetten
nagyteljesítményű sportkocsikra kifejlesztett P Zero Nero-t.
Mivel a Pirellinél régóta hisznek abban, hogy a
tapadás legfőbb záloga a széles futófelület, a Nerónál sincs ez
másképp, a hozzátartozó alacsony oldalfal és a nagy kerékátmérő
kifejezetten a magas sebességű kanyarvétel és a stabil egyenesfutás
bajnokává teszi az új abroncsot. A másik titok a szénpor és a
szilika megfelelő keverési aránya, ez teszi lehetővé, hogy a gumi
változatos időjárási körülmények is biztosan tapadjon. A Nero tehát
alacsony deformációs mutatóinak és csökkentett termoplasztikus (hő
hatására bekövetkező alakváltozás) tulajdonságának köszönheti
különlegességét.
A Nero futómintázatát keresztül-kasul szabják a
különböző szögben és forgásirányban elhelyezett átlós vágatok,
melyek részben a menetirányra merőlegesen fejtik ki hatásukat, így
biztosítva az autó stabilitását határhelyzetekben is. A vágatokat
körülvevő felület középen sima, úgynevezett félslick elemekből áll,
ezek fokozzák az abroncs merevségét és tapadását, míg a kivételes
műgonddal megtervezett és kivitelezett vízelvezető csatornák
gondoskodnak arról, hogy az aquaplaning kérdése fel se merülhessen.
Jelenleg a Nero 18 méretben kapható, egyelőre 16 és 19 coll átmérőjű kerekekre, de december végéig további 29 mérettel bővül a kínálat. Most még csak W (240 km/h-ig) és ZR (270 km/h felett) sebességindexszel kaphatóak a gumik, de a skála bővítésekor megjelennek majd a 20 collos, akár 320 km/h-ig is biztonsággal használható változatok, ezeket már komolyabb tuningcélokra is javasolják. Kifejlesztésekor a mérnökök nem vesztették szem elől az egyre jelentősebb számban megjelenő nagytömegű, nagyteljesítményű autókat, számukra alkották meg a gumi "Extra Load" jelzésű változatát.