A bajnokság harmadik futama igencsak borzolja a versenyzők hangulatát. Nemcsak az újra távolmaradó Kiss Ferenc és a szintén hiányzó Szelecky Tamás, hanem az N csoport intrikái is állandó beszédtémát szolgáltatnak.
A verseny az első osztály számára 628 km-en,
míg a másodikosok részére 378 km-en kerül bonyolításra. A
gyorsaságik hossza is hasonló arányban alakul - 182/72 km. A
különbség csak az útminőségben van. Az első osztály első napja,
csakúgy, mint a másodosztály teljes versenye aszfalton,
míg a második nap murván zajlik. A nyolc különböző
gyorsaságin az első osztály többször fordulva, összesen 17 szakaszt
fog teljesíteni. Az utánpótlás 7 gyorson szalad.
A tavalyi fehérvári verseny és a Budapest rally
pályáiról van szó. Ezek váltakozó minőségű aszfaltos, kanyargós
pályák. Némelyiken tavaly visszafelé folyt a harc. A kanyarokból
kisebb-nagyobb köveket tudnak az autók felhordani az útra. Ez a
csúszósság, valamint a kanyarokban belógó kőkorlátok nagyon precíz
vezetést igényelnek.
Aki itt besokall, nem valószinű, hogy ki tud evickélni.
Ráadásul a verseny teljes hosszán tilos a szervizelés, kivéve a
szervízparkokat, és ugye addig el is kell jutni. A murvás pályák
viszont remek állapotúak. Simák, porosak, gyorsak.
A kiírás megintcsak átgondolt szervezői
munkáról tanúskodik. Az itiner kiadása szombaton történt, a
pályabejárásban korlátozott szakaszok pedig vasárnapra és hétfőre
lettek kijelölve. Aki nem helybéli lévén leutazik az itinerért
még véletlenül sem tud tréningezni is egyben. Ez leginkább a
másodosztályra igaz, hiszen az ő három szakaszukból kettő esik a
korlátozás alá. A maradék egy felírható lett volna, ha épp nincs
lezárva katonai esemény miatt. Így egy darab itinerrel a kezükben
húzhattak haza.
A hét maradék napjain viszont felírhatják a
hiányzó szakaszokat, így a verseny idejére minden készen áll. A
pénteki prológ után szombaton és vasárnap kergetőzhetnek majd a már
ismert pályákon a versenyzők.
Nem úgy
Kiss Feri, akinek ismét nem jutott autó. A cseh cég, akitől
bérelték volna, nem tudott szállítani, máshonnan pedig lehetetlen
ezen az áron autóhoz jutni. A továbbiakban azonban úgy tűnik, nem
lesz gond, mert most
több versenyre előre lefoglalták az autót . Hasonló cipőben
jár
Szelecky Tamás is. Neki a motorja nem készült el időben a
Fordhoz, ezért kell kihagynia ezt a futamot is.
Az N csoport évek óta a legkeményebb versengést
hozza, hol a pályán, hol azon kívül. Idén is volt már kióvott
versenyző, s most az újoncnak számító
Aschenbrenner György-re jár a rúd. A rally.hu fórumán
egymást érik az öregecske autóját a vádak, miszerint csalós.
A tavaly még
Csukovics által hajtott vas, megnyerte az előző futamot
Asi keze alatt. A pilóta már évek óta szúrja a szemét az
ellenfeleknek, gyorsasága miatt. Még a másodosztályban is a Magyar
Suzukija szabályosságát vitatták, mikor sorra nyerte vele a
futamokat, és ez most így van. Reméljük bebizonyosodnak a vádak,
vagy az alaptalanságuk, mert ez semmi esetre sem használ a
sportnak.
A tavalyi N bajnok
Tagai testvérek a
hatalmas bukás után teljesen ujjáépítették az autót, mely az
utolsó pillanatban készült csak el. Idén egyelőre nem szereztek
pontot, úgyhogy mindenképpen higgadt versenyzés, biztos célbaérés
lenne számukra ajánlatos.
Hasonlóképpen a
TotalCar rally csapatának a másodosztályban. Nekik is
mindenképpen pontszerző helyre kell érkezniük. Az előző futamon
vezető pozícióból csúsztak hátrébb az autó kisebb megtörése után,
de harmadik helyükkel értékes pontokat gyűjtöttek. Egyelőre a
harmadik helyen állnak az összesítés után, jó lenne az előrébb
lépés. Erre minden esélyük meg is van, hiszen a technikás pályákat
szereti
Balogh János pilóta, és itt Fehérváron azok lesznek.
Mivel Honda versenyautójuk
nem tartozik a nyomatékos autók közé, leginkább a felsőbb
fordulatszám tartományokban szeret mozogni. Ez pont az
ellenkezőjét, a gyors pályákat igényli eredményesség szempontjából,
de a versenyzők is jelentősen befolyásolhatják a papírformát.
Mindenesetre felkészültek, és az autó is rendbe lett téve, úgyhogy
jöhet a rajt_
képeket köszi: DuEn