Intrikák a murván

2001.05.18. 09:32

A bajnokság harmadik futama igencsak borzolja a versenyzők hangulatát. Nemcsak az újra távolmaradó Kiss Ferenc és a szintén hiányzó Szelecky Tamás, hanem az N csoport intrikái is állandó beszédtémát szolgáltatnak.

 
   
   

A verseny az első osztály számára 628 km-en, míg a másodikosok részére 378 km-en kerül bonyolításra. A gyorsaságik hossza is hasonló arányban alakul - 182/72 km. A különbség csak az útminőségben van. Az első osztály első napja, csakúgy, mint a másodosztály teljes versenye aszfalton, míg a második nap murván zajlik. A nyolc különböző gyorsaságin az első osztály többször fordulva, összesen 17 szakaszt fog teljesíteni. Az utánpótlás 7 gyorson szalad.

 
   
 

A tavalyi fehérvári verseny és a Budapest rally pályáiról van szó. Ezek váltakozó minőségű aszfaltos, kanyargós pályák. Némelyiken tavaly visszafelé folyt a harc. A kanyarokból kisebb-nagyobb köveket tudnak az autók felhordani az útra. Ez a csúszósság, valamint a kanyarokban belógó kőkorlátok nagyon precíz vezetést igényelnek. Aki itt besokall, nem valószinű, hogy ki tud evickélni. Ráadásul a verseny teljes hosszán tilos a szervizelés, kivéve a szervízparkokat, és ugye addig el is kell jutni. A murvás pályák viszont remek állapotúak. Simák, porosak, gyorsak.

 
   
   

A kiírás megintcsak átgondolt szervezői munkáról tanúskodik. Az itiner kiadása szombaton történt, a pályabejárásban korlátozott szakaszok pedig vasárnapra és hétfőre lettek kijelölve. Aki nem helybéli lévén leutazik az itinerért még véletlenül sem tud tréningezni is egyben. Ez leginkább a másodosztályra igaz, hiszen az ő három szakaszukból kettő esik a korlátozás alá. A maradék egy felírható lett volna, ha épp nincs lezárva katonai esemény miatt. Így egy darab itinerrel a kezükben húzhattak haza.

 
   
 

A hét maradék napjain viszont felírhatják a hiányzó szakaszokat, így a verseny idejére minden készen áll. A pénteki prológ után szombaton és vasárnap kergetőzhetnek majd a már ismert pályákon a versenyzők.






 
   
   

Nem úgy Kiss Feri, akinek ismét nem jutott autó. A cseh cég, akitől bérelték volna, nem tudott szállítani, máshonnan pedig lehetetlen ezen az áron autóhoz jutni. A továbbiakban azonban úgy tűnik, nem lesz gond, mert most több versenyre előre lefoglalták az autót . Hasonló cipőben jár Szelecky Tamás is. Neki a motorja nem készült el időben a Fordhoz, ezért kell kihagynia ezt a futamot is.

 
   
 

Az N csoport évek óta a legkeményebb versengést hozza, hol a pályán, hol azon kívül. Idén is volt már kióvott versenyző, s most az újoncnak számító Aschenbrenner György-re jár a rúd. A rally.hu fórumán egymást érik az öregecske autóját a vádak, miszerint csalós. A tavaly még Csukovics által hajtott vas, megnyerte az előző futamot Asi keze alatt. A pilóta már évek óta szúrja a szemét az ellenfeleknek, gyorsasága miatt. Még a másodosztályban is a Magyar Suzukija szabályosságát vitatták, mikor sorra nyerte vele a futamokat, és ez most így van. Reméljük bebizonyosodnak a vádak, vagy az alaptalanságuk, mert ez semmi esetre sem használ a sportnak.

 
   
   

A tavalyi N bajnok Tagai testvérek a hatalmas bukás után teljesen ujjáépítették az autót, mely az utolsó pillanatban készült csak el. Idén egyelőre nem szereztek pontot, úgyhogy mindenképpen higgadt versenyzés, biztos célbaérés lenne számukra ajánlatos.




 
   
 

Hasonlóképpen a TotalCar rally csapatának a másodosztályban. Nekik is mindenképpen pontszerző helyre kell érkezniük. Az előző futamon vezető pozícióból csúsztak hátrébb az autó kisebb megtörése után, de harmadik helyükkel értékes pontokat gyűjtöttek. Egyelőre a harmadik helyen állnak az összesítés után, jó lenne az előrébb lépés. Erre minden esélyük meg is van, hiszen a technikás pályákat szereti Balogh János pilóta, és itt Fehérváron azok lesznek.

 
   
   

Mivel Honda versenyautójuk nem tartozik a nyomatékos autók közé, leginkább a felsőbb fordulatszám tartományokban szeret mozogni. Ez pont az ellenkezőjét, a gyors pályákat igényli eredményesség szempontjából, de a versenyzők is jelentősen befolyásolhatják a papírformát. Mindenesetre felkészültek, és az autó is rendbe lett téve, úgyhogy jöhet a rajt_

képeket köszi: DuEn