Kezd visszatérni a látványos autózás. Előkerültek a kamikaze-sofőrök, vagy csak többet vállalnak, mint eddig? Lényeg, hogy az első osztály elején és végén kívül, a másodosztály az, amiért a nézők kijönnek megnézni a versenyt. A sok "miautónk" mellett kőkemény Ladák, Skodák harcolnak, a nézők nem kis örömére.
Ezen a versenyen végre igazi küzdelem alakult
ki az első helyért. Többször hangoztatta már Ifj. Tóth János, hogy
nem jó hatalmas előnnyel vezetni, és így nyerni a futamokat,
mert hiányzik a versenyszellem, és nincs kihívás. Most mindjárt a
verseny elejétől szorongatta Érdi Tibor, akinek már nagyon fáj a
foga legalább egy aprócska futamgyőzelemre.
A börgöndi nézőcsalogató prológon Érdiék Subaru
WRC-je bizonyult a leggyorsabbnak Janikáék Peugeot-ja előtt,
előrevetítve a kétnapos harc lehetőségét. Az éles verseny is ennek
megfelelően kezdődött,
az első néhány gyorsaságin ment az adok-kapok, a negyedik
szakasz után egálban álltak az élen, míg a harmadik helyen - már
megszokottan - a Benik-Somogyi-Toyota WRC trió állt, igaz több mint
50 másodperces hátránnyal.
A továbbiakban sem sikerült a korábbi versenyeken kialakult
papírforma szerint elhúznia a Peugeot-os társaságnak, műszaki
gondok és defektek miatt. A nap vége felé már félperces előnyre
sikerült szert tenniük, de az utolsó szakaszon kapott defekt a
második helyre szorította őket. Így a vasárnapi murvás szakaszokat
Érdiék kezdhették az élről, Janika oly sok év után újra
beleszagolhatott az előtte menő porába.
Ettől kezdve viszont nem volt mese. A Peugeot
206 WRC - élve a Subaru gyengülő motorja által nyújtott
lehetőséggel - azonnal átvette a vezetést, és 41 másodpercre
növelve az előnyt, tartotta is a célig.
A harmadik helyre igencsak elégedetlenül Benikék érkeztek. A
pontoknak örültek, viszont a több mint két perces hátrány kissé
elkeserítette a csapatot.
Az N csoport legnagyobb kategóriájában is hatalmas versengés
alakult ki. A futam elején villámgyorsan kezdő Asiék - akik
abszolút 3. időt is felmutattak - a negyedik szakasz előtt a
kategória első-, és az abszolút harmadik helyről műszaki hiba miatt
feladták a versenyt. A helyükre lépő Hideg Krisztián nyomában
Tagaiék robogtak, mindössze néhány másodperces hátránnyal.
Őket Ifj. Angyalfiék és az Oroszlán testvérek
követték. Rendkívül izgalmas küzdelem alakult ki, de az első két
helyen nem történt változás. Egészen a nap végéig, amikor Hideg
Mitsubishijében elszállt a kompresszió a második hengerből, és a
motor további károsodása elkerülése miatt inkább feladta a
versenyt.
A második napi öt murvás szakaszt hiába nyerte Ifj.Angyalfi,
az első helyet nem tudta kivenni az idén először pontot szerző
Tagaiék kezéből. Sőt Oroszlánékat sem sikerült utolérniük, így az
N4 harmadik helyére érkeztek.
Azt mondanom sem kell, hogy az F2-esek is
hatalmasat vívtak. Az idén eddig roppant balszerencsés Szabó Gergő
- a VW Golf a harmadik motorjával érkezett Fehérvárra - az első
gyors előtt a kicsúszott féltengely javításával begyűjtött nyolc
perc késéssel kezdett. Így az élre szokás szerint Bútor Róbert
lépett, bár Szabóék gyorsabbak voltak náluk, a késés miatt nem ők
álltak az élen. Egészen a hetedik gyorsaságiig, amikor is Bútorék
Citroen Saxo-jában a szelepek körül történt némi gáz, és feladták a
versenyt. Ugyanekkor állt ki Floch István is, akinek Skoda
Feliciája nem bírta a kiképzést.
Szabóék végig küzdötték mindkét napot,
ledolgozták a hátrányt, és végre célba érve
megnyerték az F2-t. Mögöttük szintén nagyon örülve a
céldobogónak Tobakék érkeztek, ők mindvégig a harmadik helyezett
Herczigékkel vívtak, akik ugyan egyel kisebb kategóriába tartoznak,
mégis csupán 15 másodperccel maradtak le az Octavia mögött.
Az év eddigi legizgalmasabb versenye a
másodosztályban is hasonlóan alakult. A látványos autózás is kezd
visszatérni.
Előkerültek a kamikaze sofőrök, vagy csak egyszerűen többet
vállalnak, mint eddig. A lényeg, hogy az első osztály elején és
végén kívül, a másodosztály az, amiért a nézők kijönnek megnézni a
versenyt. A több mint sok "miautónk" mellett kőkemény Ladák, Skodák
harcolnak a nézők nem kis örömére.
A TotalCar csapata az első gyorson benézett néhány
pillanatra az árokba, de komoly baj nem történt, csak az
időveszteség. A továbbiakban sem sikerült elkapnia a ritmust a
Balogh-Mihalik kettősnek. Ebben jócskán szerepet játszott a Honda
hibás elektronikája, ami nem engedte 7000 fölé a fordulatszámot,
valamint a nagyon gyorsan fogyó gumik. Végül azért nagyon értékes
pontokat kaszírozhattak a negyedik helyükért, mellyel sikerült
megtartani az összesítésben a harmadik pozíciót.
A Miskolcon is remekül szereplő Gál-Szoták kettős A5-ös
Ladája kalandozott mindenfelé, ment keresztbe-hosszába, de ismét a
második helyre érkezett a kategóriában a "Subákok" Favoritja
mögött, akik az első gyorsot az abszolút első idővel teljesítették.
Ebben a kategóriában indult a Janzer-Pálinkás kettős is, de ők a
hatodik gyors után a Suzuki Gti vadonatúj végáttétel hibája miatt
kiálltak.
Az abszolút eredménybe beleszólhatott volna még
Molnár "Dodó" is, de
eldobta a kanalat, és hármas bukfencet mutatott be a fekete
Hondával, így búcsúzott Fehérvártól. Hasonló történt Boroznaki
Tibor Szamarájával is, az autó elejére begyűjtött 3 négyzetméternyi
farostlemezhez elegendő ágaknak és az ezek által okozott sérülésnek
nem örült az autó, így ők is kiálltak.
A mezőny női párosa, Birgo és Maya derekasan küzdöttek,
bevitték a célba az N-es Suzukit. Náluk nem az eredmény számít,
hanem hogy jól érezzék magukat. És biztosan ilyen jól érezte magát
a Spindler-Gálos kettős is, akik a miskolci győztes
Pálinkás-Kakuszi duó orra elől halászták el az első helyet. Ezekkel
a keresztbe verésekkel még bőven nyitott a bajnokság sorsa, de a
sorban következő futam a szombathelyi murvás pályákkal lehet, hogy
átrendezi a sorokat.
Ezen a versenyen debütált az SMS Rally információs szolgáltatás. A pálya mellett elsőként tudhattuk meg az addigi eredményeket, híreket.