A dagonyához akkora köd párosult, amiben a versenyzők az autójuk elejét sem látták, pedig egész a szélvédőig előrehajolva vezettek. Ráadásul az eső továbbra is folyamatosan zuhogott. Borzasztó körülmények, a négykerék hajtású autók is alig tudtak vánszorogni a sártengerben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Harmadszor gyűlt össze idén a rally VB mezőnye.
Az eddigi havas pályák után, most
tisztán murvás felületű szakaszokkal kellett számolniuk a
gumimágusoknak. A Porto környéki borvidéken zajlott a 22 gyorsasági
szakaszt tartalmazó, közel 1800 km össztávú verseny.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nagyon megviseli a versenyzőket, ha a hideg,
havas svéd pályák után rögtön afrikai körülmények közé kell
csöppenniük Ezért átrendezték a sorrendet, és idén a safari rally
elé került a portugál futam. Ezáltal viszont soha nem látott
időjárási viszonyok fogadták őket Portugáliában. Ilyen még nem volt
itt rally versenyen emberemlékezet óta. Eső, sár, köd a futam
teljes hosszán.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A nézőknek szóló, 3 km-es, legelső gyorsasági,
ahol szinkronpályán egyszerre ketten rajtolnak,
igazi dagonyázássá változott a folyamatos esőzés miatt. Ezt
egyébként Makinen nyerte, de sokat számít, hogy ő még világosban
tudott menni, míg a többiekre már rásötétedett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A legtöbb csapat teljesen új autókat készített erre az
alkalomra, így a Subaru Burns-nek és Solbergnek, a Ford McRae-nek
és Sainz-nak, a Mitsubishi ráadásul a futóművet is teljesen
átszerkesztette a még mindig nem WRC Lancer-on. A Hyundai pedig
bemutatta az Accent WRC második evolúciós fejlesztését, ami remekül
muzsikált, és mindkét autójuk be is érkezett a célba. Nem úgy a
Skoda, aki a remek idénykezdés után, most mindjárt az elején
motorhiba miatt búcsúztatta mindkét párosát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tavaly földbe döngölt Mitsubishi csapat újra fénykorát
éli. Az eddigi remek szereplések után Makinen most is nagyon
jól kezdett. Az első nap folyamán a svéd rally győztesével, a
Peugeot-os Rovanperával és Sainz-al vívott óriási csatákat, az
embert próbáló sárban. A 4. szakaszon, mely 27 km hosszú volt,
Makinen 35 másodperccel verte a második helyre érkező Rovanperát,
pedig még egy kétkerékre billenős akciót is bemutatott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az angliai futamhoz hasonló viszonyok ellenére
a két angol pilóta,
Burns és McRae egyáltalán nem virított jó időket. Épphogy a
hatodik hely környékén autóztak. A hatodik és a hetedik gyorsaságit
törölték a rendezők a borzasztó útviszonyok miatt. A következő
gyors után, pedig McRae kénytelen volt feladni a küzdelmet, mert a
Ford motorja egyszerűen megállt.
A Subarus Petter Solberg is elköszönt, mivel kiütötte a bal
első futóművet a helyéről, igaz még vissza tudta drótozni, és
kijött a gyorsaságiról, de nem engedték így tovább menni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Futómű gondjai az egyébként is gyengén szereplő
Auriol-nak is voltak. Egy jobbos kanyarban belecsúszott a
rendkívül mély, vályúhoz hasonlító nyomvonalba, és annyira
megütötte a hátsó futóművet, hogy a szerviznél cserélni kellett. Az
így begyűjtött három perc hátrány, annyira hátravetette, hogy a
továbbiakban már nem sok vizet zavart.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második napi sárdagasztást Makinen kezdhette
az élről. A dagonyához akkora köd párosult, amiben a versenyzők
az autójuk elejét sem látták, pedig egész a szélvédőig
előrehajolva vezettek. Ráadásul az eső továbbra is folyamatosan
zuhogott. Borzasztó körülmények, a négykerék hajtású autók is alig
tudtak vánszorogni a sártengerben. Ez már nem rally, hanem
szenvedés.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Rovanpera lelassult, elvesztette harmadik
helyét, majd a 12. szakasz után motorhiba miatt kiállni
kényszerült. A helyére lépő Grönholm-ot az egyre jobban magára
találó Burns üldözi. A új Subaru kezdi kinőni gyermekbetegségeit,
és Burns két gyorsaságit megnyerve egyre jobban szorongatja
Grönholm Peugeot-ját. De megint a technika döntött, a Subaru
szervójának, majd váltójának hibája miatt, Burns ismét lelassult,
így maradt számára a negyedik hely.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Mitsubishi kettesszámú pilótája, a belga
Loix végre megmutatta, miért is szavazott neki bizalmat a
csapat. Remek autózással tudta magát tartani az első hatban,
egészen a kuplung hibájáig, ekkor ki kellett állnia. Maiknen,
Sainz-al harcolt, ment az adok-kapok, a nap végén azonban BigMak
fordulhatott elsőként, közel 14 másodperces előnnyel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az utolsó napra három gyorsaságit terveztek a
rendezők, de mindjárt az elsőt törölni kellett a járhatatlan út
miatt. A maradék kettő szakasz
a Ford és a Mitsubishi csatáját hozta, a többi helyezés már
nem nagyon változott az élbolyban. Az időjárás végre elfogadhatóvá
szelídült, de a sár maradt. A következő gyorsot Sainz fergeteges
tempóban autózva megnyerte, akkora előnnyel Makinen előtt, hogy
nemcsak a hátrányát dolgozta le, de 0,3 másodperces előnyt is
gyűjtött.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az utolsó szakaszon, csakúgy, mint a svéd
rallyn,
Makinen mindent feltett egy lapra, de ezúttal be is jött.
Iszonyatos tempóval száguldott, végig nyélen, és ahol csak
lehetett, levágta a kanyarokat, hogy köveket szórjon az útra. Így
próbálta a mögötte haladó Sainz-ot lassabb haladásra kényszeríteni.
A taktika bevált, hiszen majdnem 10 másodperccel jobb időt futott
Sainz-nál, így ő állhatott a dobogó legfelső fokára. Sainz ismét be
kellett érje a második hellyel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Március végén a Catalunya Rally-n, hazai
közönség előtt, talán megtörik Sainz féléves futamgyőzelemtől
mentes időszaka.
