A 35. Portugál rally lesz az idei első, tisztán murvás útfelületen zajló verseny. A csapatok leporolják a raktárban pihenő dzsuva gumikat, hiszen ezekre az utakra, szintén egyedülálló, direkt ide fejlesztett gumikeverékre van szükség. A pilóták részére nem sok tennivaló marad, csak gyorsan kell menniük, lehetőleg esés nélkül. Az autókat majd a szerelők tartják életben a futam végéig.
![]() |
|
![]() |
![]() |
a Fafe-i ugrató |
Lisszabontól 250 km-re északra, az oportói
borvidéken veszi kezdetét a 22 gyorsasági szakaszt számláló futam.
Ezek között a legrövidebb is több mint 10 km, a leghosszabb pedig
közel 28 km.
Hazai versenyzőink leggtöbbje csak álmában indul ilyen
hosszúságú versenyen. A rendezők folytatják azt a biztonsági
elgondolásból bevezetett szokást, hogy minden nap egyetlen
szervizparkhoz térnek vissza a versenyzők, igaz többször is, de
legalább a szerelőknek nem kell állandóan összepakolniuk. Az autók
minden nap végén visszatérnek a kiindulási helyre, Santa Maria da
Feira-ba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
nézettség...no comment! |
A gyorsaságik teljesen eltérőek egymástól.
Lassú és gyors szakaszok váltogatják egymást, hol kavicsos, hol
sziklás, és van, ahol egyszerűen csak homokos a talaj. Az erdős
hegyek közti, visszafordítókkal teletüzdelt pályákon ember
legyen a talpán, aki állóképességgel bírja.
A belógó szikláknak könnyű nekiütköni, ami jelentős
hátrányba helyezheti a versenyzőt, ha egyáltalán tovább tud
haladni. Fafe és Arganil azok a klasszikus pályák, ahol évek
óta szurkolók tízezrei állnak, reméljük, nem kell majd törölni,
éppen a túlzott érdeklődés miatt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
most már kéne nekik egy-két pont |
A tavalyi világbajnok, a
Peugeot csapata nem mondhatja magát túl eredményesnek az
idei szezonban. Az eddigi két versenyen sikerült
összesen nulla pontot gyűjteniük. Ezzel a teljesítménnyel a
lista legutolsó helyén állnak, megelőzi őket a Skoda, és a Hyundai
is. De majd most...A tavalyi egyéni világbajnok Grönholm,
kiegészülve Auriol-lal., aki már háromszor szerzett itt ezüstérmet,
egyaránt az oroszlános csapatot erősítik, biztosítottnak látszik
végre a pontszerző hely. Bár ez a biztosíték eddig is megvolt, a
technika mindig beleszólt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
világbajnok csúsztatás |
Grönholm tavaly éppcsak leszorult a dobogó második
fokára ezen a versenyen, esélyei most is adottak a győzelemre,
a kérdés most már csak az, hogy mik a tervei a vízpumpának,
ugyanis az előző futamokon miatta kellett feladni a versenyt a
világbajnoknak. A svéd rallyn szerzett első helyével Rovanpera
is élvezi a csapat bizalmát, de itt nem hiszem, hogy túl sok
havas gyorsasági lenne, ahol bizonyíthatja bravúros ügyességét,
bár a murva is csúszik. A gyártók pontversenyébe nevezett
pilóták száma itt véget is ér Peugeot-éknál.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mitsubishi Carisma, nem WRC |
A pontversenyt vezető
Mitsubishi csapat négyszeres világbajnoka,
Tommi Makinen ezen a versenyen ünnepli 100. VB rajtját.
Eddig 21-szer sikerült nyernie, nem is rossz arány. Most is
bizakodóak szavai:
,,Az autónk nagyon jó, kisebb módosításokat követtünk el
rajta, a két napos teszt után bátran állíthatom, nagyon jó lett. A
módosításokra azért volt szükség, mert a szervezők néhány újabb
pályát iktattak a programba, reméljük, tudunk némi meglepetést
szerezni ellenfeleinknek." A csapat visszatért a korábbi
elgondoláshoz, és most újra csak két pilótát indít. Makinen
legutolsó verziójú Lancerja mellett, a belga Loix bizonyíthat a
Carisma GT volánja mögött.
![]() |
|
![]() |
![]() |
a matador melegít |
A pilóták eredményeit tekintve a
Ford csapatnak vannak a legnagyobb esélyei.
Sainz nyert 1991-ben, és 1995-ben,
Delecour 1993-ban állhatott a dobogó legfeleső fokára,
és a balszerencsékből kilábaló McRae győzőtt itt 1998-ban, és
1999-ben. A Ford Focus WRC is remekül állta a sarat az
eddigiekben. Az előző két verseny statisztikáit tekintve a
Focus kétszer annyi gyorsaságit nyet, mint bármelyik más tipus.
A spanyol származású Sainz számára különösen jó érzést jelent,
a rengeteg szurkoló, akik csak az ő kedvéért keltek át a
határon, és előttük is bizonyítania kell a Pirelli gumik
megbízhatóságát.
,,Januárban a teszteink során nagyon esett az eső. Úgy
tűnik most lesz az első alkalom, hogy száraz murván kell
mennünk a Pirelli-vel. Nagyon fontos a megfelelő gumiválasztás,
mert a kis eltérések a gumik között, itt jelentős különbségeket
eredményeznek."
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ők hárman alkotják a Ford Martini csapat
triumvirátusát, a gyártók pontversenyébe ők szállíthatnak pontot a
csapatnak. Delecour-nak egyébként ez lesz az utolsó tanórája a
Focus vezetéséből. Ezután már elmondhatja, hogy minden útfelületen
tesztelte az autót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Meg persze lesznek Subaruk, Skodák, Hyundai-ok, és kőkemény aszfaltgyúró F2-es kit-car-ok is dögivel. No meg az N4 mezőnye is bivalyerős, mégis a WRC-k számát érdemes kiemelni. Ha nem számítjuk a Mitsubishi öszvérét a WRC-k közé, még akkor is közel 40 db ilyen versenyautó áll a rajthoz. Látnivaló tehát lesz bőven, még a Eurosport közvetítésein kersztül is.
