Hogyan is gondolhatták, egy másodosztályú baleset miatt csúszást idéznek elő, amikor mögöttük már jön is az első osztály. Szerencsére nem történt baj.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A magyar bajnokság negyedik futamát
Szombathelyen rendezték azok a szervezők, akik az év elei,
esztergomi mutatványt is jegyzik. Az ott bemutatott
profizmus most teljesen hiányzott. A pályabejáráskor derült
ki, hogy az egyik gyorsasági nem szerepelhet a műsorban. Ennek azok
a versenyzők nem örültek különösen, akik a tréning közben néhány
órára bentragadtak az ominózus pályán, mert az út tulajdonosa
lezárta, és se ki-se be nem engedett senkit.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szóval ezt a szakaszt inkább kihagyták a
rendezők. Persze a döntés megszületésére már kikerültek a nyomdából
a műsorfüzetek a rossz időtervvel. De sebaj, annak a néhány ezer
embernek, aki elutazott a versenyt megnézni
akár személyesen is elmondhatták volna. Viszont nem érte
váratlanul a dolog a futam honlapjának olvasóit, hiszen ott még az
utolsó napokban sem volt semmi információ.
![]() |
|
![]() |
![]() |
foto: Ferenczi László |
Az első osztály számára
a következő örvendetes hír az első gyorsasági időmérésének
kaotikus állapota volt. A rendezők újabb ötlete alapján
törölték is ezt a szakaszt az értékelésből. A másodosztály is
megkapta a maga mikuláscsomagját. Már bevonultak szerencsétlenek a
rajt előtti parc-ferméjükbe, mikor megkapták a soron következő
végrehajtási utasítást, mely szerint az első szervizparkjuk nem
lehet ott, ahová eddig előírták. Hurrá! A szerelők ugyan már ott
vannak, előkészültek, de a mobiltelefonoknak köszönhetően lehet
tudatni velük is, hogy gyorsan menjenek onnan, mert szerviz tilalom
van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A versenyt megelőző
prológ már hozta az élboly számára előírt papírformát:
Janika nyert, mögötte Érdi. Az Oroszlán testvérek a harmadik
legjobb idővel jelezték - mint az előző versenyeken is -, hogy
nagyon is figyelni kell rájuk is. Csakúgy, mint a jet-ski balesetet
szenvedett Hideg Krisztián autójával induló Kiss Ferenc, aki
Asi-val ment egált a negyedik leggyorsabbként.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első hely a futam közben is végig Ifj. Tóth
János és a Peugeot 206 WRC kezében volt, a második helyet azonban,
az eddigiektől eltérő beállítású Corollával versenyző Benik Balázs
foglalta le. Mögötte a porral és a gyorsan fogyó gumikkal bajlodó
Érdi Tibor rohant.
Benik második helye a 10. szakaszon szállt el a Corollával
együtt. Az autó egy hídkorlának rohant. Sikerült még
kivánszorogni a gyorsról, de az elfolyt olajos víz (olaj és víz)
miatt már nem tudtak továbbmenni. A második helyet Érdi vette át a
Subaru WRC-vel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az N csopor hozta a legnagyobb küzdelmet.
Tagai-Asi-Ifj.Angyalfi-Kiss Feri. Ezek a nevek váltakoztak a
csoport élén. Ide kell még sorolni Oroszlánékat is, de ők a
sajnálatos megperdülésük miatt behozhatatlannak tűnő hátrányba
kerültek. Kiss Feri próbálta felidézni az N-es autózás rejtelmeit,
ezért tőle nem várhattunk egetverő teljesítményt, be kellett érni a
harmadik hellyel. Az első (abszolútban a harmadik!) ismét Asi lett
az Evo V.-ös Mitsubishivel, míg mögötte a Tagai testvérek végeztek
az Evo VI.-ossal. Aztán Tagaiék megóvták Asiék autóját. Asiék
válaszul visszaóvták Tagaiék autóját (tisztára mint az oviban). A
felügyelő testület az ellenőrzés végén mindkét óvást
visszautasította így megtarthatta mindkét óvási díjat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az F2-ben is hatalmas küzdelem alakult ki Szabó
Gergő VW Golfja, és a végre megint csak hiba nélkül muzsikáló
Citroen Saxo között, melyet Bútor Róbert hajtott.
A Golf végelgyengülése folytán át kellett adnia az első
helyet a Saxo-nak. Így Bútorék statisztikája tartja az eddigieket:
vagy győzelem vagy kiesés.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másodosztály a már említett nüansz után
teljes erővel vetette magát az elsősök után.
A TotalCar csapata (Balogh-Mihalik-Honda) rettentően
felkészült a futamra. A pilóta szereti a murvás talajú
gyorsaságikat, és az autót is teljesen felkészítették az
eddigiektől eltérő igénybevételre. Most nem akartak pszichológiai
csapást mérni az ellenfelekre, mint tették azt Miskolcon, ezért
higgadtan kezdték a versenyt. Az első gyorsot mindjárt a 14. hely
körül fejezték be, bár az igazsághoz tartozik, hogy a mezőny eleje
nagyon együtt volt. Ezt bizonyítja az is, hogy a 14. helyen
mindössze 7 másodperccel voltak lemaradva az elsőtől.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aztán virítottak egy abszolút időt, mellyel
megkezdték a felzárkózást. A Pálinkás-Kakuszi és a Perge-Morvai
kettőssel vívtak nagyokat, míg végül beékelődtek a két páros közé,
így az abszolút és az N2 második helyén zárták a versenyt, értékes
pontokat gyűjtve. A szintén az N2-ben induló
Molnár-Pálinkás kettős ötödik gyorsaságin előadott
árokjárása is a rendezők jóindulatára utal. A történet
egyszerű, a motor kihagyott, a húzóerő hiánya miatt egy kisívű
kanyarban beestek az árokba. Néhány néző volt a helyszínen, és
nagyon lelkesen meg is kezdték az autó kiemelését az árokból.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezen a ponton éppen tartózkodott egy rádióval
is rendelkező sportbíró, akit megkértek, hogy szóljon a rajthoz,
hogy állítsák le a versenyt, mert roppant balesetveszélyes, ahogy a
szűk, beláthatatlan kanyarban sok ember ráncigálja vissza a Hondát
az útra.
A válasz tömör és gyors volt: NEM. Kis buták, hogyan is
gondolhatták, egy másodosztályú baleset miatt csúszást idéznek elő,
amikor mögöttük már jön is az első osztály. De érthető, hiszen nem
a saját millióikat tették így kockára. Szerencsére nem történt baj.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hétvége második nagy rallys eseménye a
Görög VB futam, a közel 1650 km össztávú Akropolisz Rallye
volt. A híres murvás pályákon zajló futam nem várt események
tömegét hozta. A Peugeot mindjárt az elején elbúcsúztatta Auriol-t
és Grönholm-ot is. Maradt Rovanpera, aki végül a harmadik helyre
hozta az oroszlános verdát. Ott volt a kis oroszlánban (nem gyári
szinekben) Panizzi is, aki meglepően jól szerepelt, aszfaltmenő
létére, de később ő is kiesett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aztán ott volt
Makinen igen lassú menete, melyet gumikra és az autó
túlkormányzott viselkedésére fogott. A kieső Burns-nek és Sainz-nak
köszönhetően a negyedik helyre azért csak behozta a Mitsubishit, és
bezsebelte a pontokat is. Ezekre a pontokra szüksége is volt,
hiszen a versenyt győztesként záró McRae-vel így egálban állnak a
pilóták pontversenyében. McRae ezzel mutatványával több rekordot is
felállított: ez idén zsinórban a harmadik, élete huszonharmadik VB
győzelme, mellyel megelőzte az eddigi királyokat, Juha Kankunnent
és Carlos Sainz-ot. És ő az egyetlen, aki négyszer tudott győzni az
Akropolisz Rally-n.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második helyre a Subarus Petter Solberg
érkezett, akinek rohadtul hiányzott már a célbaérés. Ugyanúgy,
ahogy a csapatnak is, hiszen a remekül autózó Martin és Burns
kiesése után csak Solberg hozott nekik pontokat.
A Citroen végre murván is bevetette a T4-et. A teljesítménye
nem volt annyira kimagasló, mint az aszfalton, de a 6. hellyel
ugyancsak elégedett lehet Bugalski és a csapat is, egyelőre_
|
Képekért tenksz: Ferenczi László, Gabee, Duen, Ursu, rally.hu
