A Monte-Carlo rallyn vízpumpa hiba miatt kiesett Marcus Grönholm nagy eséllyel indul az évad második futamán. Tavaly itt szerezte meg első VB győzelmét, és decemberben autózott már itt a Peugeot csapat tesztjei során, így a zászló továbbra is áll.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A svéd rally mindig unikum a futamok között. Csak néhány
óráig van nappali világosság, de a csúszós erdei utakon, valamint a
befagyott tavak 50 cm vastag jegén irdatlan sebességgel lehet
autózni. Ez azonban megviseli mind az embert, mind a technikát. A
gyorsasági szakaszok átlagsebessége 110km/h körül mozog. Szinte
minden versenyző szerepelt már jó eredménnyel itt, de nyerni 50 éve
csak svéd vagy finn nemzetiségű tudott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A verseny most kissé délebbre költözik, a
központ marad Karlstad. Délebbre, a hegység magasabb régióiban jobb
a havas, jeges utak minősége.
Rendkívül nagy tempóval lehet haladni ezeken a pályákon is,
ehhez azonban pontosan beállított autókra, és nem kevés rutinra van
szükség a versenyzők részéről. A gyorsasági szakaszok távolsága nem
nő, és a versenyzők minden este a visszatérnek Karlstad-ba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A futam különlegessége a több mint 50 kilométer
hosszú Granberget-i gyorsasági. A klasszikus pálya a határ
közelében Darlecarlia és Varmland között található, és
a skandináv tél minden áldását a versenyzők nyakába zúdítja.
Pénteken kerül sor ennek a teljesítésére, mely után természetesen
szervizpark vár megfáradt autókra-versenyzőkre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másik, nem mindennapi rendezési fogás, hogy a
verseny alatt mindössze egy szervizpark ad lehetőséget a javításra.
Így viszont
a szervizautóknak nem kell szorgos hangyaként rohangálniuk a
hegyek között, ezáltal biztonságosabb lehet a közlekedés a
,,hétvégi" autósoknak. A versenyzők naponta többször is betérnek
majd ebbe a rögtönzött műhelybe, de a szerelőknek nem kell
csomagolniuk minden alkalom után, így az ő munkájuk is nyugodtabban
zajlik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Természetesen a sajtóval is törődtek a
rendezők. Mindhárom szervizparkban számítógépes munkaállomások,
faxok, ISDN vonalak várják a tudósítókat. Ennek hazai megvalósítása
egyelőre távoli álomnak tűnik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Montén ismét kudarcot vallott Peugeot csapat
mindent megtesz az újabb bajnoki cím eléréséért. Bár tavaly is
pontosan így kezdődött számukra az évad, mégis bajnokok lettek, ez
azonban nem nyugtatja meg a vezetőséget. Grönholm autójában
alkalmazott vízpumpa már bizonyított a 306 Rally-ban, és a 406-os
túrakocsiban is ez a típus fut, hiba nélkül.
Most mégis tönkrement, így kényszerítve kiállásra a tavalyi
bajnokot. A Peugeot ígérete szerint a mérnökök mindent megtesznek
az ehhez hasonló hibák kiküszöbölésére. A pontversenybe nevezett
Grönholm, és Auriol a decemberi tesztek tapasztalatival érkeznek a
svéd pályákra.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Subaru sem szerzett pontokat Monte-Carloban.
A két műszaki hiba miatt kiesett autóban feltárták a problémákat. A
gyújtótekercsek végig bírták a teszteket, de a versenyen megadták
magukat.
Az apró alkatrész és Solberg bukása eredményezte a csapat
korai távozását, de az új autó bizonyított. A csapat töretlen
lelkesedéssel várja a svédországi futamot, céljuk a győzelem. Ennek
érdekében mindhárom pilótájukat indítják, bár a pontversenybe csak
Burns, és Solberg számít, Martin csak magánemberként szerezhet
pontot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az újra magára talált Mitsubishi csapat, a
Montén szerzett győzelem nyugalmával, és Makinen óriási esélyével,
hiszen már három alkalommal tudott nyerni itt, érkezik
Svédországba. Az öszvér Lancer, melynek egyes alkatrészei már WRC
homologizációsak, a többi pedig ,,csak" A-s, külön engedélyt kapott
az FIA-tól a futamokon való indulásra, és úgy látszik be is váltja
a hozzá fűzött reményeket. Azért nem bízzák a véletlenre a dolgot,
a csapat történelmében először, három pilótát indítanak. A szokásos
Makinen-Loix felállás kiegészül Thomas Radstrom-val, aki tavaly még
egy privát Toyota Corollával szerzett néhány kellemetlen percet az
élmezőnynek. Bár pontokat most is csak magának szerezhet, a
csapatnak nem.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Ford csapat szintén járt itt karácsony előtt.
Ők az új Pirelli abroncsokat tesztelték, meglehetősen jó
eredménnyel. Carlos Sainz szereti a svéd futamot. Ő az, aki spanyol
létére a legközelebb került a győzelemhez, 1996 óta négy alkalommal
másodikként érkezett a célba. Bízik abban, hogy ő lesz az, aki
megtöri a fél évszázados papírformát. A csapat másik favoritja
McRae szintén kedveli a hójárást. Szerinte a hidegért kell
imádkozni, mert akkor a legjobb a hóban autózni, és a gumik is ezt
szeretik. Harmadikként Delecour indul a Ford szineiben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Úgyhogy péntektől ismét lehet rágni a körmöket.
