Delecour felborította a vasat, majd még 47 km-t autózott szélvédő nélkül. Burns iszonyatos tempót diktálva hatodikban teligázon eltalált egy bukkanót, ami megdobta az autót, de hat gyorsaságit megnyert a napi nyolcból.
Az eddigi években közel két hónappal korábban
kapott helyet a versenynaptárban az új-zélandi rally VB. A mostani
csúszás oka, hogy ott nyáron van tél. Vagyis a júliusi hónapokban
igencsak esik az eső, ami szétáztatja a pályákat. Ez a futam úgy
vonult be a köztudatba, hogy
sáros, nyálkás, borús, akárcsak a brit időjárás.
A körülmények esetleges javulása a szokásos
gumikérdést is orvosolhatja. Ha az út nedves, a versenyzők
szinte percenként lihegnek a gumimágusok fülébe, hogy
speciális futófelületet alakítsanak ki nekik - szinte minden
gyorsaságira másikat -, hogy a sáros dágványt megfelelően ki tudja
szorítani maga alól a kerék. Ha viszont száraz az út, akkor is a
gumisokat noszogatják, hogy most meg az apró köveken tudjanak
gyorsabban száguldani.
Az útvonalon nem sokat változtattak a rendezők,
a már bevált Auckland környéki pályákon cikáztak a verdák mindhárom
nap. 1692 km össztáv, 24 gyorsasági, melyek összesen 384 km hosszan
borzolják az idegeket.
A világbajnokság leghosszabb gyorsaságiját, az 59 km-es
Parahi-Ararua közti utat, szombaton nyomják le a fiúk. Csütörtökön
(vagy az nálunk már péntek volt?), a verseny legelején mindenki egy
perc csenddel emlékezett meg a new york-i katasztrófa áldozatairól
majd nekivágtak a bemelegítő 32,37 km-es első szakasznak.
Mindjárt az elején kimutatta foga fehérjét
Kenneth Eriksson a Hyundai WRC-vel. Fantasztikus kezdéssel
rögtön az élre ugrott és az első napot is az élen zárta. Hyundai
még soha nem állt a rally VB történetében az élen. És mekkora
előnnyel? A VB címvédő,
Marcus Grönholm a második helyen állt ekkor Peugeot-jával
20,5 másodperccel lemaradva. A harmadik helyre
Carlos Sainz terelte be a Ford Focus WRC-t. Nem szabad az a
tényt sem elhallgatni, hogy a másik Hyundai-jal
Alister McRae egész nap a harmadik helyen állt, és csak a
következő napi kellemesebb rajtpozícióért lobbizva csúsztatta magát
a nyolcadik helyre.
Botrányosan kezdett viszont a Mitsubishi sztárpilótája, a
pontversenyt vezető
Tommi Makinen. A Lancer Evo csak csúszkált a kavicsokon, de
nem nagyon haladt előre. Több mint két perc hátrányt szákolt be,
majd megkoronázva a napot a 6. gyorson meg is pördült. Ezzel rögtön
a 14. helyen találta magát. A csapat legújabb üdvöskéje
Gardemeister a negyedik szakaszon elütött egy sziklát, és még a
váltó is megsérült. A szerelők 1 km-t tolták az autót a
szervízparkba, és mindössze három perccel a kizárás előtt érkeztek
be. Az első nap a 33. helyre volt elég Gardemeisternek. A gyémánt
becsületét egyedül Loix tartotta, a hatodik helyen.
A Subaru szárnyalt. Solberg kétszer is a leggyorsabb időt
mutatta fel, majd a hűtőventillátor hibája miatt a komputer "safe"
üzemmódra állította a motort. Ez a kényszer biztonsági autózás az
ötödik helyig vitte őt. Burns gondok nélkül a nyolcadik helyen
állt, holtvesenyben Alister McRae-vel.
A Fordosoknak nem lehet okuk panaszra. Előkelő
helyezésük biztos pontokat tartogat a csapatnak, de Sainz és
C.McRae mégsem örültek. A következő napot mindenki minnél hátrébb
szerette volna kezdeni, hogy ne neki kelljen letakarítani az utat.
A nagy taktikázásba azonban hiba csúszott, mivel az élen haladók
hibázásaikkal egyre hátrébb csúsztak, és így azok kerültek a mezőny
elejére, akik nem akartak.
Delecour sem akart, így megpörgette a Focus WRC-t a hatodik
gyorson, hogy a hetedik helyen zárja a napot.
Grönholm az első öt szakasz után még vezetett, de hibás
átlagszámítás miatt a második helyre taktikázta magát, pedig még
hátrébb szerette volna. Auriol a kormányszervóval küzdött megint
(szegény már a Seat-nál is kapott az alkarerősítő gyakorlatokból),
és
Rovanpera is csak közvetlenül mögötte a 12. helyen végzett.
Peugeot csapat nem túl hepi.
Aztán eljött a szombat a maga mamut
gyorsaságijával. Ez aztán eldöntött mindent. Delecour mindjárt a
nap elején felborította a vasat, majd még 47 km-t autózott szélvédő
nélkül, 4 percet hagyva bent. A "legjobb feltörekvő" cím Burns-nek
jutott, aki a kilencedik helyről az elsőre küzdötte magát. És
persze Rovanpera is megkaphatná, aki a 12. helyről indulva
harmadikként zárta a napot.
Burns iszonyatos tempót diktálva hat gyorsaságit megnyert a
napi nyolcból. Megúszva egy kétkerékre billenős kalandot is, mikor
hatodikban teligázon eltalált egy bukkanót, ami megdobta az autót.
A második helyre Burns mögé Colin McRae
zárkózott fel 42,6 másodpercre. Loix differenciálmű gondokkal
(kétszer is megperdült), míg Solberg a váltójával küszködött.
Mindketten jelentősen hátrébb csúsztak.
A harmadik Mitsubishiben Gardemeister is lassabban haladt a
szokásosnál. Magyarázatként a számára ismeretlen pályákat hozta
fel. A nap lúzere azonban mindenképpen Eriksson, aki az első helyét
a tizenegyedikre cserélte, öt és fél perces hátránnyal.
A másodikként kezdő Grönholm is elvérzett a
maratoni gyorson: "Nem tehetsz semmit ebben a helyzetben. A utat
apró kavicsok borítják, fogalmad sincs, mennyire haladsz gyorsan.
Akik mögötted indulnak, sokkal jobb időket érnek el a már
letisztított úton. A legszörnyűbb, hogy az autó kifogástalan, ha
tiszta lenne az út sokkal gyorsabban is tudnék menni."- mondta. Ezt
igazolja Auriol esete is, aki a tizenegyedik helyről a hatodikig
jutott.
A harmadik nap már nem hozott eget rengető
változást a mezőny elején.
Richard Burns a tavalyi brit rally után először álhatott a
dobogó tetejére, a Subaru visszatérését koronázva. Ezzel a
pontversenyben is fellépett a harmadik helyre. Második helyre Colin
McRae terelte be a Focus WRC-t. A begyűjtött pontokkal egálban áll
az élen a most pontot nem szerző Makinennel.
Rovanpera elköszönt az ötödik helytől. Az utolsó gyorson leosztott Grönholm-nak egy tizest, és jókor jött Sainz megperdülése is, így került a harmadik helyre. Negyedik Sainz, mögötte Grönholm. Auriol kapott utolsóként egyetlen pontot a csapatversenyben. Makinen és Solberg teljesítményét sajnos itt már nem tudták értékelni. A verseny specialitása, hogy kissé megtépázva az autókat, és az önézreteket, de minden gyári versenyző célba ért. Ritkaság_