Az utolsó előtti gyorsaságin néhány pillanatra nyomott lett a hangulat. Legalábbis amikor a bal első lengéscsillapító átszakította a támasztó alátétet, és a doblemezen át benézett a motortérbe. Ez persze csak a szakasz után derült ki, ahol kicserélték a tartalékra, ami meg görbe volt, de sebaj, már csak egy gyors van hátra.
Újabb remek versenynek lehettek szemtanúi azok néhányan, akik egyáltalán kíváncsiak voltak a hétvégén a Magyar Rally bajnokság ötödik futamára. Ugyanis Pécsen Truck Trial futam zajlott ezzel egyidőben, és oda bizony sokkal többen látogattak, mint a veszprém környéki poros utakra. Az előző évek "pompás" rendezésű versenyei után ezen nincs is miért csodálkozni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kiírás szerint az első osztálynak valamivel
több, mint 700 km az össztáv, a másodikosoknak pedig a fele jutott,
a gyorsaságik aránya 16:9.
Az út minősége a nagyoknak az első napon szinte csak aszfalt
(+0,6 km murva), a második napon, fordult a helyzet, mert csak
murva (+1,8 km aszfalt), az utánpótlás csak aszfalton (+0,9 murva)
szaladt. A versenyzők azonban már a tréning alkalmával látták, hogy
ez nem teljesen így van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az előírt egyirányú pályabejárást megszegőket,
és a kiírásban precízen megjelölt pályabejárást ellenőrzők teljes
hiányát már szóvá sem teszem. Azt azonban igen, amin szinte
mindenki meglepődött: a királyszentistváni pályát. Hogy ezt ki
nevezte el aszfaltburkolatúnak, azt nem tudni, pedig
még murvásnak is rettenetes. Ehhez párosul a borzasztó
vonalvezetés és a versenyzők egymásra indítása, ami viszont
látványos versengést igért. Ekkor jön rá az egyszerű halandó, hogy
itt belépőt fognak szedni, ezért kell ez a pálya a versenybe. Aztán
úgy is lett. Akit csak megkérdeztem, mindenki beismerte, hogy 300
Ft belépőt fizetett. De mire?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindjárt itt lett volna az első gyors, ha
működött volna az összeköttetés rajt és cél között. Mivel azonban
megismétlődött a korábbi eset, mikor kimerültek az elemek a
rádiókban, a Felügyelő Testület etappá nyilvánította a verseny első
gyorsaságiját mindkét osztály részére. Vagy ez már a következőn
volt? Nem is tudom akkora kavarás kerekedett belőle. No mindegy,
eddig rendben is lenne, hisz volt már ilyen, de akkor mi lesz a
nézőkkel, akik
a száguldás látványáért fizettek, nem pedig a
poroszkálásért? Nos rájuk is gondoltak a rendezők. Előírták a
versenyzőknek, hogy bár a pálya etap, ők akkor is teljes (sisakos)
öltözékben, versenytempóban haladjanak át rajta. Ilyen még nem
volt, mivel ilyet a szabály nem ír elő, ezáltal aki nem teljesíti,
az nem is büntethető, elméletileg.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze a sok birka fejét lehajtva végigrohant a
következő gyorsasági felé. A tét nélküli száguldás
majdnem a vesztét okozta a TotalCar rally csapatának. A
Balogh János által hajtott 203 rajtszámú Honda ugyanis lecsúszott
az útról, és közel 3 percet töltött az árokban. Még szerencse, hogy
csak etap. A pilóta még egy utolsó tréninglehetőségnek tekintette a
dolgot, gondolta, legalább megnézi, olyan-e a pálya állapota,
amilyennek gondolta. Kicsit jobban csúszott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második körben, amikor újra ez a pálya
következett, az első osztályos versenyzők aláírásokat gyűjtöttek,
hogy
vegyék ki a programból, mert ez nem autónak való feladat.
Egyedül Janika nem írta alá a kérvényt, de nem hiszem, hogy emiatt
maradt a terv szerinti lebonyolítás. Némi bosszúság Janikának, hogy
ezek után pont itt kapott defektet, amivel 11 mp hátrányba
kerültek, de ebben azért szerepet kapott egy korábbi defekt is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezt a hátrány nem volt nehéz ledolgoznia, az
első nap utolsó gyorsaságiján visszavette a vezetést, és 3
másodperc előnnyel várta a vasárnapi küzdelmet. A fölénye itt is
meggyőzőnek bizonyult, és
a papírforma alapján abszolút elsőként ért a célba. A
második helyre 51 s hátránnyal a végig derekasan küzdő, de a porban
néha megállni kényszerülő Érdi-Varga páros érkezett. A harmadik
helyezés és az N csoport első helye ismét Aschenbrenner György
kezébe került.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Asi felszívta magát rendesen, kétszer is abszolút első időt
futott, maga mögé utasítva a WRC-ket is. Állítása szerint ebben a
Királyszentistvánra felrakott murvagumik is segítették, míg a
többiek az aszfalt gumikkal küzdöttek. Mögötte a
Kiss-Tábori-Mitsubishi trió végzett. Kiss Feri megizzadt rendesen,
vezető helyét neki is defekt miatt kellett átadnia a negyedik
gyorson. Ezután már csak üldözni tudta az élen haladót megelőzni
nem.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tagaiék az N csoport harmadik helyére voltak
jók ezen a hétvégén.
Sok hiba, letarolt lassítók, tolatás jellemezték a
produkciót, még örülhetnek is a pontoknak. Az abszolút hatodik a
Benik-Somogyi kettős lett. Toyota Corolla WRC-jük néhány defekt
közbeiktatásával eddig bírta hozni őket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az F2-ben elmaradt a harc, hiszen Bútor Róbert
Citroenjének benzinellátási gondjai miatt rögtön a rajt után
kiállni kényszerült. Szabóék a 14. szakaszon kicsit megijedtek,
mikor VW bal hátsó kereke aggyal együtt leszakadt, és így
vánszorogtak ki a pályáról, de a szervizesek brillíroztak. A
rendelkezésre álló
15 perc alatt lecserélték a komplett hátsó futóművet, majd
megittak egy kávét. Mivel csak aszfalt gátlóik voltak, azok
kerültek be hátra, majd a 15. gyorson a rajt után rögtön el is
törtek, de az addig felhalmozott előny kitartott a maradék gyorson
is, így az F2 győzteseként távozhattak Veszprémből.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másodosztály szokásos kálváriája már az átvételekkor
megkezdődött. Az adminisztratívnak ugyanis nem volt előírt ideje,
csak a technikainak. Így fordulhatott elő, hogy az adm.-on magasabb
rajtszámúak mögött sorban állók majdnem lekésték az előírt idejű
technikai átvételüket. Ezután jött az első gyors etaposítása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másodikon- ami végül is az első lett- az
olaszfalui, villámgyors, szűk, igazi aszfaltos rally pályán,
az A6-os Szamarák igen gyorsak voltak. Meg persze Pálinkásék
is , amíg az eltört lengőkarral maradandó élményt szereztek az ott
ácsorgóknak. A begyűjtött másodperceket néhány gyorsasági alatt
ledolgozták, átvették a vezetést Boroznaki Tibortól, és a célig
tartották is. Molnár "Dodó" azonban nem tudta tartani a
rózsakerekét, a negyedik szakasz rajtjánál, valószinűleg a
felrakott Intermédia gumiknak köszönhetően, a hatalmas tapadással
nem bírt, és inkább darabokra tört. Az erőhatást az is bizonyítja,
hogy a rajt pillanatában szétmálló alkatrész ellenére még 300
métert gurultak lendületből. Janzer György A5-ös Suzukijába végre
megérkezett a sperr, így végre dobogóra állhatott a kategória
harmadik helyén.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Harmadik helyezést ért el a TotalCar-os Honda, de abszolútban és N2-ben is. Az utolsó előtti gyorsaságin néhány pillanatra nyomott lett a hangulat a Balogh-Mihalik kettős autójában mikor a bal első lengéscsillapító átszakítva a támasztó alátétet, a doblemezen át benézett a motortérbe. Ez persze csak a szakasz után derült ki, ahol kicserélték a tartalékra, ami meg görbe volt, de sebaj, már csak egy gyors van hátra. Pálinkásék már behozhatatlan előnyben, Spindlerék nem elég messze mögöttük, ki tudja mi lesz? Fergeteges tempó az úton össze-vissza mászkáló Hondával és az előny már tova is szállt. Na azért nem egészen, egyetlen másodperc megmaradt belőle, így Spindlerék előtt zárták a futamot. A keresztbeverések miatt így az összetettben megerősítették harmadik helyüket.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)