Oschersleben a néző szemszögéből nem igazán jó pálya. Nagyon nehéz előzni, ritkán látunk itt igazán jó versenyeket. A WTCC hétvégi viadala sem tartozik a legizgalmasabbak közé, de a fiúk szerencsére kitettek magukért, így unatkozni azért nem kellett. Négy hétvége után példátlanul szoros lett a bajnokság.
Az időmérő
Háromszor szakította félbe a piros zászló az időmérő edzést, de a baleseteket a hátsóbb régiókban versenyző pilóták okozták, az élmezőnyből senki nem hibázott, nagyon nagyot legalábbis biztosan nem. Végül Priaulx lett a leggyorsabb, legutolsó körével vette el a pólpozíciót James Thompsontól. A második sor rajthelyeit két SEAT-os, Rydell és Tarquini szerezte meg. Kicsit magukhoz tértek az Alfa Romeók is, Farfus az ötödik helyen kvalifikálta magát, de csapattársai is bekerültek a legjobb tízbe.
Mivel a DTM legutóbbi versenye is Oscherslebenben zajlott, itt az idő, hogy egy kicsit összehasonlítsuk a két bajnokságot. Elgondolkodtató, hogy a német nemzeti bajnokságban futó prototípusok bő 15 másodperccel jobb köröket futottak itt, mint az FIA hivatalos világbajnokságának a versenyautói, pedig elvileg ez lenne a túraautózás csúcsa, de a DTM nagyon gyors. Gyorsabb még a MotoGP-nél is!
Sajnos a német túraautó-bajnokságot pont a magasan fejlett technológia öli meg lassan, de módszeresen. A rengeteg engedmény és megkötés ellenére is nagyon sokba kerül a DTM, pedig mindenki azon dolgozik, hogy leszorítsa a költségeket. Így amíg a WTCC színes mezőnye boldogan száguld a világhír felé, addig a legalább annyira zseniális pilótalegendák lassan megszürkülnek egy izgalmas, de túlzott elvárásokat állító versenysorozatban, ahol csak két gyártó bírta az iramot, de nekik is mindössze nyolc olyan autójuk van, ami futamot is nyerhet. Nagyon jó kis bajnokság a DTM, de ebben a formában nem élhet soká. Lehetne színesebb, két gyártó nem elég.
Az időmérő eredménye
1.
Andy PRIAULX, (BMW 320si):
1:35,661
2.
James THOMPSON, (SEAT Leon):
1:35,841
3.
Rickard RYDELL, (SEAT Leon):
1:35,853
4.
Gabriele TARQUINI, (SEAT Leon):
1:36,063
5.
Augusto FARFUS, (Alfa Romeo 156):
1:36,233
6.
Dirk MÜLLER, (BMW 320si):
1:36,335
7.
Gianni MORBIDELLI, (Alfa Romeo 156):
1:36,382
8.
Yvan MULLER, (SEAT Leon):
1:36,410
9.
Salvatore TAVANO, (Alfa Romeo 156):
1:36,516
10.
Luca RANGONI, (BMW 320si):
1:36,647
11.
Jörg MÜLLER, (BMW 320si):
1:36,648
12.
Tom CORONEL, (SEAT Leon):
1:36,669
13.
Nicola LARINI, (Chevrolet Lacetti):
1:36,687
14.
Alessandro ZANARDI, (BMW 320si):
1:36,843
15.
Peter TERTING, (SEAT Leon):
1:37,326
Az első futam
Priaulx maximálisan kihasználta a BMW kiváló rajtképességét, és azonnal az élre állt, nem is tágított onnan többé, gond nélkül nyerte meg az első futamot. Dirk Müller versenye annál izgalmasabban alakult, a német a rajtnál előrejött két helyet, aztán módszeresen megette a többieket is, és végül Priaulx mögött a második lett. A sárga SEAT-hegy mögött Augusto Farfus vitézkedett az Alfával, és be is ért hatodiknak, de ezt csak Jörg Müllernek köszönheti. A német veszni hagyott egy pontot. Láthatóan jóval gyorsabb volt a brazilnál, de mindenképpen az első sorból akart rajtolni a második futamon, így inkább nem bántotta.
A nyolcadik helyért folyó küzdelemben senki sem sérült meg, mégis tragédiát hozott. Zanardi nem először volt türelmetlen életében. Sokszor láthattuk már, hogy akkor is kakaskodik, amikor nem kéne, aztán idő előtt fejezi be a versenyt. Ezúttal is kissé elbizakodottan rakta be a BMW orrát Muller Léonja mellé, aminek az lett a következménye, hogy mindketten lecsúsztak a pályáról, és a bajnokságban vezető Muller elbukta a számára mérhetetlenül fontos, pólpozíciót jelentő nyolcadik helyet, Zanardi pedig az egész hétvégét.
Az első futam végeredménye
1.
Andy PRIAULX (BMW 320si)
2.
Dirk MÜLLER (BMW 320si)
3.
Rickard RYDELL (SEAT Leon)
4.
Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
5.
James THOMPSON (SEAT Leon)
6.
Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
7.
Jörg MÜLLER (BMW 320si)
8.
Peter TERTING (SEAT Leon)
9.
Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
10.
Tom CORONEL (SEAT Leon)
11.
Yvan MULLER (SEAT Leon)
12.
Robert HUFF (Chevrolet Lacetti)
13.
Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
14.
Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti)
15.
Florian GRUBER (SEAT Leon)
A második futam
Jörg Müller egyszerűen leutánozta Priaulx-t a második futamon. Azonnal az élre állt, és bár egy ideig úgy tűnt, Farfus lőtávolon belülre kerül, és próbálkozni fog, végül másképp alakult. Jörg csendben beért, mivel névrokona, Dirk megint szenzációsan versenyzett, így hamar felért a harmadik helyre, aztán gyilkolta a brazilt, ahogy bírta. Farfus állta a sarat, megvédte a pozícióját, és végre újra dobogóra állhatott az Alfa Romeo.
Peter Terting szánalmasan rajtolt, nemcsak egyszerűen elbukta a
vezető pozíciót, hanem a negyedik helyig repült vissza. Amikor már
végre lendületben volt, nem volt gond a tempóval, így legjobb
SEAT-osként be tudta fejezni a versenyt a negyedik helyen. Az első
futam legpechesebb versenyzője, Yvan Muller előrejött a 11.
rajtkockából, így végül ő is szerzett egy pontot. Jelenleg
a pontok tekintetében holtverseny van a tabella élén, de mivel
Priaulx-nak több futamgyőzelme van, ő vezet. Megköszönheti Alessandro
Zanardinak.
A második futam végeredménye
1.
Jörg MÜLLER (BMW 320si)
2.
Augusto FARFUS (Alfa Romeo)
3.
Dirk MÜLLER (BMW 320si)
4.
Peter TERTING (SEAT Leon)
5.
Rickard RYDELL (SEAT Leon)
6.
James THOMPSON (SEAT Leon)
7.
Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
8.
Yvan MULLER (SEAT Leon)
9.
Robert HUFF (Chevrolet Lacetti)
10.
Andy PRIAULX (BMW 320si)
11.
Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
12.
Tom CORONEL (SEAT Leon)
13.
Alessandro ZANARDI (BMW 320si)
14.
Jordi GENÉ (SEAT Leon)
15.
Florian GRUBER (SEAT Leon)
A bajnokság állása
1.
Andy PRIAULX,
33 pont
2.
Yvan MULLER,
33 pont
3.
Dirk MÜLLER,
32 pont
4.
James THOMPSON,
32 pont
5.
Rickard RYDELL,
31 pont
6.
Gabriele TARQUINI,
31 pont
7.
Jörg MÜLLER,
28 pont
8.
Augusto FARFUS Jr.,
22 pont
9.
Peter TERTING,
21 pont
10.
Alain MENU,
18 pont