A World Touring Car Championship szabályai szerint a legnagyobb hendikep tömege 80 kilogramm lehet. Az utóbbi két év bajnokának, Andy Priaulx-nak fél szezon elég volt, hogy megszerezze.
Priaulx idén szinte minden hétvégén nyert egyet. Nagyon kiegyensúlyozott formát mutatott, nem csoda, hogy a szezon feléhez érkezve már meg is szerezte a maximális, 80 kilós hendikepet. A BMW Team UK pilótájának gyakorlatilag még egy férfiembert kell majd furikáztatnia, így nem lesz könnyű dolga Mexikóban, hiszen ekkora pluszsúly közel egy másodperc hátrányt is jelenthet a 3 kilométer hosszú girbegurba pueblai pályán körönként.
80 kiló pluszsúllyal nagyon nehéz lesz érvényesülni, hiszen az élmezőnyből senki nem kap ilyen mértékű hendikepet. Három pilóta lesz mindössze, akinek több mint 50 kilót pakolnak az autójába. A bajnokságban jelenleg második helyen álló James Thompson 60 kilót utaztat majd, így neki sem lesz egyszerű az élete, ha át akarja venni a vezetést honfitársától, de sok komoly ellenfélnek, köztük Yvan Mullernek sem terhelik le vészesen a versenyautóját.
Talán Gabriele Tarquininek, a SEAT Sport olasz pilótájának van legtöbb oka optimizmusra, és itt most szigorúan az autóversenyre gondolok, ne keverjük ide az olasz válogatottat, mely már a döntőre készül a focivébén. Tarquini egyre jobb és jobb, a bajnokságban mindössze 4 ponttal marad le Priaulx-tól, és az autójában is mindössze 45 kiló pluszsúly lesz, amivel jó esélye van akár a győzelemre is. Július 30-án minden kiderül.
Hendikep a WTCC-ben
a pueblai versenyhétvége előtt
Andy Priaulx, BMW 320si:
80 kg
James Thompson, SEAT Leon:
60 kg
Peter Terting, SEAT Leon:
55 kg
Dirk Müller, BMW 320si:
50 kg
Jörg Müller, BMW 320si:
45 kg
Gabriele Tarquini, SEAT Leon:
45 kg
Rickard Rydell, SEAT Leon:
35 kg
Yvan Muller, SEAT Leon:
35 kg
Jordi Gené, SEAT Leon:
30 kg
Augusto Farfus, Alfa Romeo 156:
30 kg
Gianni Morbidelli, Alfa Romeo 156:
25 kg
Alain Menu, Chevrolet Lacetti:
5 kg