Lépéselőnyben a világbajnok

2006.11.17. 17:25

Érdekes deus ex machinával indult a World Touring Car Championship idei utolsó megmérettetése. A kvalifikációt baleset miatt kétszer is félbe kellett szakítani, és mivel eközben eleredt az eső, a legjobbak közül sokan nem tudtak jó köridőt autózni.


Andy Priaulx, Rickard Rydell, Nicola Larini és Alain Menu; egy BMW 320si, egy SEAT Leon és két Chevrolet Lacetti volt a leggyorsabb a szabadedzések során. Hiába nem volt még éles a küzdelem, sokan törtek autót. A világbajnoki cím várományosai közül előbb Dirk Müller csapta oda a BMW-t, később Gabriele Tarquini a Leont. Szerencsére a kvalifikációra mindkét autót sikerült összerakni.

Aztán az időmérő edzésen Andy Priaulx felment a pályára, futott egy borzalmasan gyors kört, majd egy még gyorsabbat; 2:33,318-as idejével magához vette a vezetést. A világbajnoknak a közelébe sem tudott menni senki, Dirk Müller második rajtpozíciót érő köre jó egy másodperccel lassabb volt. A német pilóta mögé szorosan felzárkóztak a többiek: Yvan Muller, Duncan Huisman, Jörg Müller, Tom Coronel, Augusto Farfus és a Honda Accorddal versenyző Fabrizio Giovanardi.

Az első nyolc pilóta közül Farfus okozta a legnagyobb meglepetést. Az Alfa Romeók a szabadedzéseken nagyon gyengén mentek, Farfus, az N.Technology leggyorsabb pilótája is csak a 14. és a 17. legjobb időt könyvelhette el, most mégis sikerült megkaparintania a hetedik helyet, igaz, ehhez szüksége volt némi szerencsére is.

És akkor jöjjön a lényeg. Nicola Larini nem tudta kamatoztatni gyorsaságát, ugyanis összetörte a Lacettit, és ezzel nemcsak a reményei úsztak el, de az edzést is félbeszakították miatta. A második piros zászlóra sem kellett sokat várni. Néhány perccel az újraindítás után James Thompson pontosan ugyanott, pontosan ugyanúgy törte össze autóját, mint olasz kollégája.


Amikor harmadjára is elindították a kvalifikációt, már esett az eső, így ezek után már nem volt lehetőség javítani. Az előre nem látható fordulatok legnagyobb vesztese Ryckard Rydell, aki így a 22. leggyorsabb volt csak, pedig a svéd pilótát már sokan látták lelki szemeik előtt a végső győzelem boldog birtokosaként.

Zanardi csak 16., Gené 17., Huff 20., Menu pedig a 21. helyen zárta a kvalifikációt, ami azt jelenti, hogy a mezőny második felében legalább olyan gyors pilóták lesznek, ha nem gyorsabbak, mint a mezőny elejében. Holnap szabadnapjuk lesz a versenyzőknek, vasárnap aztán minden eldől majd. Akit érdekel, állítsa be az ébresztőóráját. Az első futam itteni idő szerint hajnali négykor, a második fél hatkor kezdődik.


Borzasztó nehéz lenne megjósolni, ki lesz a végső győztes. Az nagyon valószínűnek látszik, hogy Rydell esélyei elszálltak. Jelenleg Andy Priaulx helyzete a legkedvezőbb, de még Tarquininek is állhat a zászló. A szűk pályán elméletileg Augusto Farfus is alakíthat nagyot egy nyolcadik és egy első hellyel, igaz, a nyolcvan kilós hendikeppel kisebbfajta csodára lenne szüksége a brazil pilótának, hogy ezt véghez vigye. Csak annyi biztos, hogy Makaóban nehéz előzni, és könnyen összetörnek az autók. Aki ennél többre kíváncsi, keljen korán vasárnap!

Az időmérő eredménye

1. Andy PRIAULX (BMW 320si) 02:33,318
2. Dirk MÜLLER (BMW 320si) + 1,310
3. Yvan MULLER (SEAT Leon) + 1,345
4. Duncan HUISMAN (BMW 320si) + 1,443
5. Jörg MÜLLER (BMW 320si) + 1,578
6. Tom CORONEL (SEAT Leon) + 2,158
7. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156) + 2,306
8. Fabrizio GIOVANARDI (Honda Accord Euro R) + 2,387
9. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon) + 2,690
10. Jan MAGNUSSEN (BMW 320si) + 3,063
11. Peter TERTING (SEAT Leon) + 4,734
12. Stefano D'ASTE (BMW 320i) + 5,151
13. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156) + 5,243
14. Luca RANGONI (BMW 320si) + 6,618
15. Maurizio CERESOLI (SEAT Leon) + 10,346