A nagy spanyol betli

2006.10.09. 13:51

Ember legyen a talpán, aki meg tudja mondani, ki lesz a WTCC idei bajnoka. Valenciában Priaulx csak egy pontot szerzett, Tarquini egyet sem, így a riválisok fel tudtak zárkózni, sőt, Farfus a tabella élére ugrott a félgyári Alfával. Az első hat pilóta között mindössze hét pont a különbség.


María de Villota
az első nő a WTCC történetében

Az időmérő

A túraautó-világbajnokság színvonalának, kiegyensúlyozottságának ékes bizonyítéka, hogy a kvalifikáció végén az első 22 versenyző egy másodpercen belül volt. Mindössze három pilóta volt a mezőnyben, akinek a körideje több mint egy másodperccel elmaradt Augusto Farfus pólpozíciót érő idejétől. A három közül egy, a leglassabb, a nagyon szimpatikus fiatal hölgyé, María Villotáé volt. Ő az első nő a túraautó-világbajnokság történetében, ám ennél többet nem sikerült hozzátennie a hétvégéhez.

Az Alfa Romeo remekelt az időmérőn, Farfusnál mindössze három tizedmásodperccel volt lassabb Salvatore Tavano, és ezzel a harmadik helyre kvalifikálta magát. A két piros autó közé a helyi érdekeltségű Jordi Gené furakodott be egy sárga SEAT-tal. Alain Menu volt a leggyorsabb a Chevrolet-nél, a negyedik rajthelyet szerezte meg. A BMW-k nem szerepeltek valami jól, Jörg Müller csak a kilencedik lett, a többiek még nála is hátrébb végeztek.

Az időmérő eredménye

1. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156) 01:44,534
2. Jordi GENÉ (SEAT Leon) + 0,128
3. Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156) + 0,318
4. Alain MENU (Chevrolet Lacetti) + 0,329
5. Tom CORONEL (SEAT Leon) + 0,386
6. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti) + 0,437
7. James THOMPSON* (SEAT Leon) + 0,446
8. Peter TERTING (SEAT Leon) + 0,496
9. Jörg MÜLLER (BMW 320si) + 0,531
10. Luca RANGONI (BMW 320si) + 0,576
11. Alessandro ZANARDI (BMW 320si) + 0,681
12. Duncan HUISMAN (BMW 320si) + 0,727
13. Robert HUFF (Chevrolet Lacetti) + 0,731
14. Yvan MULLER (SEAT Leon) + 0,735
15. Gabriele TARQUINI (SEAT Leon) + 0,755
*Thompsont motorcsere miatt 10 hellyel hátrébb sorolták, így végül a 17. pozícióból rajtolt

Az első futam


Farfus jól rajtolt, de nem sikerült megtartania az első helyet Jordi Genével szemben. A spanyolok öröme azonban nem tartott sokáig, a versenybírók ugyanis úgy ítélték meg, hogy Gené kiugrott, és ezért drive-through büntetéssel sújották. A hazaiak kedvencének elszálltak az esélyei, Farfus pedig az élre ugrott, és ha már ott volt, meg is nyerte a versenyt.

Az első kör hőse a független BMW-s, Luca Rangoni volt, aki a kilencedik helyről a negyedikre ugrott fel egy szempillantás alatt. Priaulx-t eközben kiforgatta Tarquini. A pörgő BMW 320si még Huff Chevrolet-jét is eltalálta, így két brit versenye ért véget ideje korán. A baleset után két kört a biztonsági autó mögött teljesített a mezőny.


Az ötödik körben Rangoni megelőzte Menut, aki egyre lejjebb csúszott, és végül a nyolcadik helyen kötött ki, ami csak egy pontot ér, viszont így a svájci pilótáé lett a második futamon a pólpozíció. A SEAT Sport színeiben egyedül Terting alkotott maradandót: a verseny vége felé megelőzte Coronelt, Menut és Jörg Müllert, és végül az ötödik helyen kötött ki.

Rangoni végül a második helyen ért célba, ami óriási dolog, hiszen ő nem gyári versenyző. Nicola Larini lett a harmadik, az apró olasz pilóta a legutóbbi esőversenyen nyújtott zseniális teljesítményétől vélhetően szárnyakat kapott. A negyedik helyen is egy Alfa Romeo végzett, Salvatore Tavanóval a volánnál. A SEAT-nál nem volt valami fényes a hangulat, hiszen spanyol pálya ide, vagy oda, csupán egyetlen pilótájuk szerzett pontot.

Az első futam végeredménye

1. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
2. Luca RANGONI (BMW 320si)
3. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti)
4. Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156)
5. Peter TERTING (SEAT Leon)
6. Jörg MÜLLER (BMW 320si)
7. Duncan HUISMAN (BMW 320si)
8. Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
9. James THOMPSON (SEAT Leon)
10. Yvan MULLER (SEAT Leon)
11. Dirk MÜLLER (BMW 320si)
12. Pierre-Yves CORTHALS (Honda Accord Euro R)
13. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
14. Tom CORONEL (SEAT Leon)
15. Alessandro ZANARDI (BMW 320si)

A második futam


A SEAT Sport számára a második verseny ugyanolyan kiábrándító eredménnyel zárult, mint az első. Yvan Muller volt az egyetlen pontszerző pilótájuk; a francia versenyző a hatodik helyen vitte be a Leont a célba. Spanyolországban mindössze 7 pontot gyűjtöttek, a bajnokság vége előtt kiábrándító teljesítmény. A BMW-nél ezzel szemben van ok az ünneplésre. Az első helyről induló Menu csak harmadikként fordulhatott el az első kanyarban, Duncan Huisman és Jörg Müller is megelőzte. Szegény Menu több kemény csatát vívott, de nem bizonyult igazán versenyképesnek, így végül a kilencedik helyre esett vissza. Larini azonban negyedik lett, és ezzel megmentette a Chevrolet becsületét. Peter Tertingnek volt egy kis csetepatéja Larinivel, amiért drive-through büntetést kapott. Andy Priaulx az utolsó helyről indult, és csodálatos versenyzéssel a nyolcadik helyig verekedte fel magát, így a brit világbajnokjelölt ezúttal sem maradt pont nélkül.


Jörg Müller nyerte a második futamot Huisman és Rangoni mögött, így a pódiumon csak BMW-pilóták álltak. A remek teljesítménnyel a BMW a csapatversenyben is meglógott, 9 ponttal vezet a SEAT előtt. Luca Rangonit is meg kell dicsérni, először fordult elő ugyanis, hogy független versenyző mindkét futamon a dobogóra álljon. Bravó!

Augusto Farfus az ötödik helyen zárta a második futamot, és átvette a vezetést az összetettben, igaz, korai lenne még az ünneplés. Két futam van még hátra, sok minden történhet. Annál is inkább, mivel az első hat pilóta között mindössze hét pont a különbség. Nem biztos, de nagyon valószínű, hogy a világbajnok a következő hat pilóta egyeike lesz: Augusto Farfus, Andy Priaulx, Jörg Müller, Gabriele Tarquini, Rickard Rydell, Dirk Müller. Makaóban elválik.

A második futam végeredménye

1. Jörg MÜLLER (BMW 320si)
2. Duncan HUISMAN (BMW 320si)
3. Luca RANGONI (BMW 320si)
4. Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti)
5. Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
6. Yvan MULLER (SEAT Leon)
7. Dirk MÜLLER (BMW 320si)
8. Andy PRIAULX (BMW 320si)
9. Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
10. Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156)
11. Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
12. James THOMPSON (SEAT Leon)
13. Tom CORONEL (SEAT Leon)
14. Vincent RADERMECKER (Chevrolet Lacetti)
15. Robert HUFF (Chevrolet Lacetti)

A bajnokság állása

1. Augusto FARFUS, 60 pont
2. Andy PRIAULX, 59 pont
3. Jörg MÜLLER, 59 pont
4. Gabriele TARQUINI, 57 pont
5. Rickard RYDELL, 54 pont
6. Dirk MÜLLER, 53 pont
7. James THOMPSON, 49 pont
8. Yvan MULLER, 48 pont
9. Peter TERTING, 48 pont
10. Jordi GENÉ, 36 pont