Sok érdekes dolog történt a hétvégén Oscherslebenben. Végre éles körülmények között is bizonyíthatott az új SEAT León Cupra WTCC versenyautó, volt csata, lökdösődés, autóverseny életre-halálra, a legfontosabb mégis Alessandro Zanardi győzelme volt. Az olasz autóversenyző történelmet írt. Nemcsak azt bizonyította be, hogy még mindig remek pilóta, hanem azt is, hogy ugyanúgy ég benne a tűz, mint 2001-es lausitzringi balesete előtt.
Alessandro Zanardi kétszeres Cart bajnok. Próbálkozott a Formula-1-ben is, de az valahogy nem igazán jött össze neki, így némi csetlés-botlás után visszatért a Carthoz. 2001 szeptemberében a Lausitzringen, Németországban, borzalmas balesetet szenvedett, és mindkét lábát amputálták. Azt beszélik, amikor magához tért, azonnal műlábkatalógusokat követelt, és már akkor tudta, nem hagy fel a versenyzéssel.
A rehabilitáció után Zanardi egy speciális BMW versenyautóval tért vissza az aszfaltcsíkra tavaly márciusban. Azóta versenyez, de nem ért el komolyabb eredményeket egészen mostanáig. Az ember azt gondolná, hogy a vetélytársak egy kicsit elnézőbbek a mozgássérült pilótával, de aki követi az ETCC és a WTCC eseményeit, az tudja, hogy ez egyáltalán nincs így. Zanardit komolyan veszik, és ha a helyzet úgy hozza, éppoly agresszívan tessékelik ki a pályáról, mint bárki mást. Azt gondolom, ezt ő sem akarná másképp.
A kvalifikáció eredménye
1. Jörg Müller (GER) - BMW Team
Deutschland, BMW 320i
2. James Thompson (GBR) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa Romeo
156
3. Augusto Farfus jr. (BRA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa
Romeo 156
4. Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK, BMW 320i
5. Gabriele Tarquini (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa
Romeo 156
6. Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
7. Stéphane Ortelli (MON) - Team Oreca Playstation, SEAT
Toledo Cupra
8. Peter Terting (GER) - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
9. Dirk Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
10. Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport, SEAT León
11. Thomas Klenke (GER) - Ford Hotfiel Sport, Ford Focus
12. Fabrizio Giovanardi (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa
Romeo 156
13. Alain Menu (SUI) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
14. Antonio García (ESP) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
15. Alessandro Zanardi (ITA) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
A WTCC 13. futama
Jörg Müller hiába futotta a leggyorsabb kört a kvalifikáció során, csak a 11. helyről indulhatott el, mert a spái kakaskodása miatt megbüntették. Az első sorból tehát két piros 156-os rajtolhatott, Thompsonnal és Farfus jr.-ral a volán mögött. Andy Priaulx a harmadik helyről indulhatott, és ahogyan azt már tőle és a BMW 320-i-től megszokhattuk, rögtön előre verekedte magát, igaz, csak Farfus-t tudta megcsípni. A két brit véres küzdelmet folytatott az első helyért. Priaulx gyorsabb volt ugyan, de az Oscherslebeni pályán nem könnyű előzni, neki sem sikerült.
Thompsont azonban egy apró technikai malőr miatt boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották, így a tavalyi bajnok harc nélkül vette át az első pozíciót. Az Alfa Romeónak egyáltalán nem volt szerencséje, Giovanardi már az első körben ütközött Ciróval, és bár vissza tudott állni a versenybe, öt kör után kiállt. Farfusnak sem ez volt élete versenye, a legjobb alfásként végül csak a kilencedik helyen ért célba.
A SEAT Sport remek versenyt zárt. Rydell, miután hét körön keresztül
tudta tartani a két Müllert, a második helyen ért célba, Terting ötödik
lett, és Genének is sikerült hetedik helyen befutni az új León
versenyautóval.
Ekkor még senki sem sejtette, hogy Alessandro Zanardi nyolcadik
helyezésének hamarosan történelmi jelentősége lesz.
A WTCC 13. futamának végeredménye
1. Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK BMW
320i
2. Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
3. Jörg Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
4. Dirk Müller (GER) - BMW Team Deutschland BMW 320i
5. Peter Terting (GER) - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
6. Stéphane Ortelli (MON) - Team Oreca Playstation, SEAT
Toledo Cupra
7. Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport, SEAT León
8. Alessandro Zanardi (ITA) - BMW Team Italy-Spain BMW, 320i
9. Augusto Farfus jr. (BRA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa
Romeo 156
10. Thomas Klenke (GER) - Ford Hotfiel Sport, Ford Focus
11. Alain Menu (SUI) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
12. Michael Funke (GER) - Ford Hotfiel Sport, Ford Focus
13. Gabriele Tarquini (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa
Romeo 156
14. Antonio García (ESP) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
15. Adriano De Micheli (ITA) - JAS Motorsport, Honda Accord
Euro R
A WTCC 14., történelmi jelentőségű futama
Alessandro Zanardi a fordított felállás miatt az első rajtkockából indulhatott, de így sem volt könnyű dolga. Jörg Müller még az utolsó körben is agresszívan támadta, de Zanardit egyszerűen nem lehetett kibillenteni az egyensúlyából. A német versenyző hajmeresztő akcióját követően lesodródott az aszfaltcsíkról, és mire összeszedte magát, már csak harmadik volt Andy Priaulx mögött. Gené a debütáló Leónnal bejött a negyedik helyen, de erre senki sem figyelt már. Egyedül az számított, hogy Alessandro Zanardi az amputációja után először tudott újra nyerni. Mindenki sírt: kommentátor és tévénéző, csapat- és vetélytárs egy emberként ünnepelte Alessandro Zanardit. Minden tiszteletem az övé. Éljen az ember, és éljen a pilóta! Bravó Alessandro, bravó!
Legelőször a csapatnak szeretnék köszönetet mondani – nyilatkozta a verseny után Zanardi. Aggódtam, mert az autóm nem volt az igazi, de ők bíztak a véleményemben, és helyre rakták. A változtatások után az autó egészen másképp viselkedett ma reggel. Sajnos Spában rommá törtem az előző autómat, úgyhogy a csapatnak újat kellett építeni. Ez azt jelentette, hogy senkinek nem volt egy szabad perce se miattam, de azt mondják, most megbocsátják. Az első versenyen rosszul rajtoltam, de végül szerencsém volt, hogy meg tudtam előzni Farfus-t az utolsó körben, és ezzel megszereztem az első rajtkockát a következő versenyen. A második futam rajtjánál nagyon koncentráltam, aztán csak vettem a kanyarokat körről-körre. Nem volt könnyű dolgom, nagy volt a nyomás, és kemény volt ilyen jó pilótákat magam mögött tartani. Nem csodálkoztam, amikor Jörg megpróbált megelőzni, ezeknek a versenyzőknek a vérében van, hogy támadjanak. Imolában szerettem volna elérni azt, amit végülis ma sikerült, de örülök, hogy így alakult. Az emberek azt gondolhatták volna: „könnyű neki egy olyan pályán, amit jól ismer.” De itt sok bajom volt régebben, bizonyára valami csoda történt velem a mai napon
A WTCC 14. futamának csodálatos végeredménye
1. Alessandro Zanardi (ITA) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
2. Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK, BMW 320i
3. Jörg Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
4. Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport, SEAT León
5. Augusto Farfus jr. (BRA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa
Romeo 156
6. Dirk Müller (GER) - BMW Team Deutschland, BMW 320i
7. Rickard Rydell (SWE) - SEAT Sport, SEAT Toledo Cupra
8. Alain Menu (SUI) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
9. Antonio García (ESP) - BMW Team Italy-Spain, BMW 320i
10. Michael Funke (GER) - Ford Hotfiel Sport, Ford Focus
11. Nicola Larini (ITA) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
12. Robert Huff (GBR) – Chevrolet, Chevrolet Lacetti
13. Tom Coronel (NED) - GR Asia, SEAT Toledo Cupra
14. Gabriele Tarquini (ITA) - Alfa Romeo Racing Team, Alfa
Romeo 156
15. Stéphane Ortelli (MON) - Team Oreca Playstation, SEAT
Toledo Cupra
A bajnokság állása
1. Dirk Müller
69
2. Andy Priaulx
68
3. Fabrizio Giovanardi
57
4. Jörg Müller
45
5. Gabriele Tarquini
43
6. Rickard Rydell
43
7. Antonio García
43
8. James Thompson
38
9. Augusto Farfus jr.
38
10. Peter Terting
21