A japánok büszkesége, a Nissan GT-R

Totalcar Erőmérő: Nissan GT-R

2018.03.16. 17:38

A Totalcar Erőmérő különkiadásában nem az olvasók autóit hanem általunk kiválasztott tuning autókat teszünk mérőpadra az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, a lényeg nem változott, azonban most mi hívtunk meg pár érdekes, módosított autót, hogy megnézzük mit tudnak valójában.

A Nissan GT-R nem a kedvenc autóm. Amolyan újkori masztodon, amely erőből akar megoldani mindent, ahelyett, hogy ügyes lenne. Az autók Shaquille O'Neal-je, nem egy Michael Jordan. Eredményes, de nem az ügyesség, a könnyedség jut róla eszünkbe.

Azonban ha kicsit felvesszük a mérnök szemüvegünket és két lépést hátralépünk és a teljes képet vizsgáljuk, kevés ennél nagyszerűbb autó van a piacon.

A mérnöki munka, az odafigyelés és a részletekben rejlő apróságok szinte meghazudtolják a fizikát, a sportkocsi mércével mérve brutálisan nehéz, több mint 1,7 tonnás autó egészen gyors még versenypályán is. Ha végignézzük, hogy a 2007-es Tokyo Motor Show-i bemutatása után, a 2009-as európai debütálást követően milyen apró változtatásokkal finomították a modellt, tiszta képet kapunk a japán mérnökök elhivatottságáról. Részben magyarázatul szolgál a tömegre is az első dátum, akkoriban még drágább lett volna a kilók lefaragása és nem akartak feljebb menni az árban.

Ez volt az az újkori japán szupertsportkocsi a Honda NSX után, ahol meg akarták mutatni, hogy mit is tudnak valójában a szigetországi mérnökök és ismét megkíséreltek bejutni az európai szupersportkocsik közé. Hogy ez miért nem sikerült igazán, annak főleg nem műszaki okai vannak.

A VR38DETT blokk első ránézésre hozza is a 2007-es dátumot: nem műanyagokkal burkolt, de azért csinos szívócsővel szerelt és minden megvan benne, ami szem-szájnak ingere: hosszában beépített V6-os, egyszerre dolgozó két turbó feltöltővel, változó szelepvezérléssel és 500 lóerő feletti teljesítménnyel. Teljesen alumínium blokk, de azért a hozzá kapcsolódó, több, mint 150 kg-os hajtáslánccal és az erősített, merev kasztnival az 1780 kg szépen kijön.

A hajtáslánc is elektronikusan vezérelt, a sebességváltó egy a Nissan kérésére egyedileg fejlesztett BorgWarner gyártmányú, duplakuplungos egység. Érdekes, hogy a jól hangzó váltóművel voltak kezdetben a legnagyobb problémák, nem csak megbízhatóságban, hanem a kapcsolások minőségében is, gyakran panaszkodtak a tulajok, hogy az adaptív elektronika behülyül és a váltó látszólag ok nélkül, kicsit rángatva fogalmatlanul kapcsolgat.

Talán nem is csoda, hogy a mérésen résztvevő 2013-as Nissan GT-R tulajdonosa is legfőképpen ezért módosíttatta a Red Sun Service-nél az elektronikáját és az elsődleges cél nem a motor teljesítményének fokozása volt, mert az bőven elegendő, 542 lóerős alapban.

A módosítás után a váltó finomabb és okosabb lett a tulajdonos elmondása szerint talán a teljesítmény is nőtt. Nem biztos benne, mert nehéz megérezni egy utcán, szinte napi használatban lévő autónál, de biztosan nem lett kevesebb.

A mérés a nagy teljesítmény ellenére egyáltalán nem problémás, mert a négy kerék jó tapadást biztosít, a motorteljesítmény leadása pedig példás, nincs kiugró nyomatékcsúcs, még az erő felépülése is példamutatóan egyenletes. Ez a szép görbe a gyári autók és a jól megépített tuningautók sajátja.

Szépen énekelt a V6-os, de azt mondom, hogy tudásához képest a hangja is szolíd maradt.

Nézzétek meg a videót, a végén megbeszéljük a görbéket, a tulajdonos pedig elmondja, hogy elégedett-e az autóval.

Ha pedig érdekesnek találjátok a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára. Ebben a hónapban a március 23. és 25. közt zajló Automobil és Tuning Show-ra készülünk, ezért gondosan válogatott tuning autókat mérünk és mutatunk nektek. Lesz még csoda és csodálkozás is.

Korábbi epizódok

Az Alfa Romeo most bizonyított
Talán a legjobb olasz hathengeres a 156-os orrában. Őszinte, régimódi és nem kell szégyenkeznie a mérőpadon sem.
Sportos Honda 350 ezer kilométerrel
A Prelude egy korszak ikonikus modellje volt, de ez a korszak évtizedekkel ezelőtt lezárult. Az autó itt van velünk és bizonyítani akar a mérőpadon.