A japánok büszkesége, a Nissan GT-R

Totalcar Erőmérő: Nissan GT-R

2018.03.16. 17:38

A Totalcar Erőmérő különkiadásában nem az olvasók autóit hanem általunk kiválasztott tuning autókat teszünk mérőpadra az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, a lényeg nem változott, azonban most mi hívtunk meg pár érdekes, módosított autót, hogy megnézzük mit tudnak valójában.

A Nissan GT-R nem a kedvenc autóm. Amolyan újkori masztodon, amely erőből akar megoldani mindent, ahelyett, hogy ügyes lenne. Az autók Shaquille O'Neal-je, nem egy Michael Jordan. Eredményes, de nem az ügyesség, a könnyedség jut róla eszünkbe.

Azonban ha kicsit felvesszük a mérnök szemüvegünket és két lépést hátralépünk és a teljes képet vizsgáljuk, kevés ennél nagyszerűbb autó van a piacon.

A mérnöki munka, az odafigyelés és a részletekben rejlő apróságok szinte meghazudtolják a fizikát, a sportkocsi mércével mérve brutálisan nehéz, több mint 1,7 tonnás autó egészen gyors még versenypályán is. Ha végignézzük, hogy a 2007-es Tokyo Motor Show-i bemutatása után, a 2009-as európai debütálást követően milyen apró változtatásokkal finomították a modellt, tiszta képet kapunk a japán mérnökök elhivatottságáról. Részben magyarázatul szolgál a tömegre is az első dátum, akkoriban még drágább lett volna a kilók lefaragása és nem akartak feljebb menni az árban.

Ez volt az az újkori japán szupertsportkocsi a Honda NSX után, ahol meg akarták mutatni, hogy mit is tudnak valójában a szigetországi mérnökök és ismét megkíséreltek bejutni az európai szupersportkocsik közé. Hogy ez miért nem sikerült igazán, annak főleg nem műszaki okai vannak.

A VR38DETT blokk első ránézésre hozza is a 2007-es dátumot: nem műanyagokkal burkolt, de azért csinos szívócsővel szerelt és minden megvan benne, ami szem-szájnak ingere: hosszában beépített V6-os, egyszerre dolgozó két turbó feltöltővel, változó szelepvezérléssel és 500 lóerő feletti teljesítménnyel. Teljesen alumínium blokk, de azért a hozzá kapcsolódó, több, mint 150 kg-os hajtáslánccal és az erősített, merev kasztnival az 1780 kg szépen kijön.

A hajtáslánc is elektronikusan vezérelt, a sebességváltó egy a Nissan kérésére egyedileg fejlesztett BorgWarner gyártmányú, duplakuplungos egység. Érdekes, hogy a jól hangzó váltóművel voltak kezdetben a legnagyobb problémák, nem csak megbízhatóságban, hanem a kapcsolások minőségében is, gyakran panaszkodtak a tulajok, hogy az adaptív elektronika behülyül és a váltó látszólag ok nélkül, kicsit rángatva fogalmatlanul kapcsolgat.

Talán nem is csoda, hogy a mérésen résztvevő 2013-as Nissan GT-R tulajdonosa is legfőképpen ezért módosíttatta a Red Sun Service-nél az elektronikáját és az elsődleges cél nem a motor teljesítményének fokozása volt, mert az bőven elegendő, 542 lóerős alapban.

A módosítás után a váltó finomabb és okosabb lett a tulajdonos elmondása szerint talán a teljesítmény is nőtt. Nem biztos benne, mert nehéz megérezni egy utcán, szinte napi használatban lévő autónál, de biztosan nem lett kevesebb.

A mérés a nagy teljesítmény ellenére egyáltalán nem problémás, mert a négy kerék jó tapadást biztosít, a motorteljesítmény leadása pedig példás, nincs kiugró nyomatékcsúcs, még az erő felépülése is példamutatóan egyenletes. Ez a szép görbe a gyári autók és a jól megépített tuningautók sajátja.

Szépen énekelt a V6-os, de azt mondom, hogy tudásához képest a hangja is szolíd maradt.

Nézzétek meg a videót, a végén megbeszéljük a görbéket, a tulajdonos pedig elmondja, hogy elégedett-e az autóval.

Ha pedig érdekesnek találjátok a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára. Ebben a hónapban a március 23. és 25. közt zajló Automobil és Tuning Show-ra készülünk, ezért gondosan válogatott tuning autókat mérünk és mutatunk nektek. Lesz még csoda és csodálkozás is.

Korábbi epizódok

Jól nézzétek meg, ilyen már nem lesz!
5,5 literes, nyolchengeres szívómotor, egy hátsókerékhajtású Mercedes kupéban. Emlékezzetek a mai Erőmérőre!
A Citroen, ami legyőzött egy Mercedest
Az XM nevű űrhajó huszonnyolc évesen is megdöbbentően jól hozza a régi ígéreteit.