2018.12.27. 07:38

Mi a baj a lengőkarokkal? Semmi. Rettenetesen durva ütést kell elszenvedniük, hogy megsérüljenek. Viszont a rossz utak, az idő, a só meg a dzsuva megeszi a szilentjeit, ha ezek kiszakadnak, máris rosszul állnak a kerekek. Ha pedig a gömbfej porvédője is szakadt, többnyire tényleg nincs más, mint a lengőkarcsere.

A Fiat Punto II. esetében a letérdelő első futómű garantáltan megöli az elektromos kormányszervót is, ha nincs meg pontosan a kormányközép. Ilyenkor is az a megoldás, hogy helyreállítjuk a kerék helyzetét és a kormányzás geometriáját, addig nem is érdemes a szervót javítgatni. Mivel a lengőkarok nem drágák, egyszerűbb a csere, mint szilentekkel való bajlódás. Mivel a szerkezet nagyaon hasonló az összes MacPherson-rendszerű első futóműnél, mások számára is tanulságos lehet, de egyre mindenki készüljön fel: a futómű a létező legdurvább körülmények között van, könnyen akadhat berohadt csavar azok között, amit ki kell lazítani, rossz esetben meg le kell vágni. Nekünk szerencsénk volt:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.