2020.03.18. 06:55

Idézet Sándor, a MűhelyPRN mai epizódjában szereplő Opel Omega A gazdájának leveléből: "Én irtózom az új (kb. 1995 után gyártott) autóktól. Nem tartom őket sokra, szerintem túl sok lett a külcsín, és nagyon kevés a belbecs. Ha autót veszek, akkor számomra a főbb szempontok: legyen benne legalább 100000 km, jól bizonyított, sokak által dicsért motor és hajtáslánc, strapabíró futómű, olcsó alkatrészellátás, és nem utolsó sorban legyen Opel." Rendhagyó gondolatok valakitől, akinek a korábbi autói is legfeljebb 100-200 ezer forintba kerültek, kivéve egy Vectra A-t ami 350 ezer volt, de azt Sándor nem is szerette igazán. Az Omega története és gazdája is nagyon érdekes, szerettük készíteni ezt az epizódot. Az autót ezúttal is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltattuk át.

Sándor öreg Opel Omegájának alvázszámát is beírtuk a Totálkár kártörténeti lekérdezőrendszerbe, amely az utóbbi húsz év magyarországi kárkalkulációs adataira épül. A rendszer nem talált korábbi töréskárra utaló információt, ezért a lekérdezés ingyenes volt, más esetekben 3990 forintba kerül. Egy ilyen ellenőrzés csupán perceket vesz igénybe, a jelentés sokszor nem csak a kárkalkuláció időpontját és a javítás várható összegét tartalmazza, de a sérült alkatrészek felsorolását is. A lekérdezéshez erre tessék!

Korábbi epizódok:

Így lesz drága az olcsó autó
Sosem gondoltuk, hogy ennyire kell szeretni egy filléres kisautót ahhoz, hogy kedvünk legyen életben tartani.
Másnak filléres kacat, Balázsnak álomautó
Pár száz euróért akár ilyen autód is lehet, persze nem árt alaposan megnézni, mielőtt nagyon elkezdesz örülni a találatnak.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.