Mi lehet jobb egy pörgős bokszernél?

Totalcar Erőmérő: Toyota GT86

2020.05.15. 16:59

Folytatódik a Totalcar Erőmérő című műsora, amelyben hitelesített, profi teljesítménymérő padon, Autokorbelnél nézzük meg, valóban erős-e a jelentkezők autója. Korábban már elmondtuk, hogy miért készítjük hetente jelentkező műsorunkat, azóta sorban válogatjuk az nézőink autóit. A járványhelyzet miatti kis kényszerszünet után, megújult erővel térünk vissza. Ezúttal egy Toyota GT86-ot láthattok, amelyről eddig mindenki áradozott, akinek köze volt hozzá. Vajon erős is? Lássuk!

A Toyota GT86 nem közvetlen utódja egyetlen korábbi típusnak sem, noha a híres AE86-ot idézi a neve. Teljesen új tervezésű modellről van szó, ráadásul az új kor szellemében két gyártó, a Subaru és a Toyota összefogásából született.

A márkák egyre ritkábban fejlesztenek modellt önállóan, mert a felgyorsult modellciklus-váltás, illetve az óriási fejlesztési költségek miatt kifizetődőbb a közös munka.

Az viszont kevésbé jellemző, hogy az összefogásból örömautózásra termett hobbiautó kerekedik ki, nem pedig egy haszongépjármű vagy családi egyterű, esetleg SUV, melyeket nagyobb példányszámban lehet eladni. A Toyota GT86 és ikertestvére, a Subaru BRZ élményeszköz ennek minden jellemzőjével, természetesen a mai korhoz igazítva. Kicsit a múltat idézi, hogy a Subarutól származó, de Toyota-elektronikával és befecskendezéssel ellátott bokszermotor nem veszi fel a kesztyűt korunk csúcsteljesítményű autóival, hiszen papíron szerény 200 lóerőt produkál 7000/perc fordulaton.

A csúcsteljesítménynél fontosabb volt a jó tömegelosztás a tengelyek között, a bokszermotor biztosította lapos orr, illetve alacsony súlypont. Ezek mind a vezethetőséget, a jó kanyartulajdonságokat segítik, így lesz a GT86 igazi örömautó, amit mindenki kedvel, aki egyszer is beül a kormánya mögé.

Nem szabad azonban lenézni a kétliteres alumínium bokszert, mert a Toyota közvetlen befecskendezési rendszerével, valamint nagyon sportos karakterisztikájával jól passzol a feladathoz, a gyár által megadott 205 Nm nyomatékcsúcs is nagyon magasan található, tehát a 7000-nél jelentkező 200 lóerőhöz közel. Így igazi, pörgős szívómotort prognosztizálnak a gyári számok.

Tudjuk azonban, hogy a valós mérések néha nagyon kegyetlenek. Itt, az Erőmérőben is sokszor mértünk forgós sportmotorokat 10-20%-kal a névleges teljesítményük alatt, ráadásul éppen a szívómotorokra jellemző az ilyesmi. Ez a 100 lóerő literteljesítményű blokk nagy kérdés volt számunka, annak ellenére, hogy a kipufogó hátsó szekciója kicsit nyitottabb lett az eredeti állapothoz képest, mert az autó gazdája dögösebb hangra vágyott.

Csodák azonban néha történnek, nézzétek meg a mérést, nemcsak az értékek érdekesek, hanem a görbe alakja is sokat elárul a motorról, illetve a Subaru-Toyota karakterisztikájáról és vezethetőségéről.

Nekünk nagyon tetszett a GT86, ha ti is érdekesnek találjátok ezt a sorozatot, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, sok érdekes autó jön még!

Korábbi epizódok:

Mit tett 330 ezer kilométer a V8 TDI-vel?
Az Audi A8 csúcsdízele volt két turbóval, négyezer köbcentivel. Azóta eltelt 14 év és beleszaladt 330 ezer kilométer. Mi maradt az erőből? Ellenőriztük.
A turbó ennek is jót tett
Nem Fiat, hanem Abarth - ismételgeted, amikor oltanak a haverjaid a formája miatt. Aztán egy próbakör és már nem viccel senki.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.