Ötöt zabál és nem dízel, mi az?

MűhelyPRN: Skoda Citigo (VW Up, Seat Mii) – 2014.

2022.04.27. 19:01

A kis fogyasztásnak két titka van: vagy egy dízelmotor, vagy egy kis, hangsúlyozottan nem turbós benzinmotor, egy kicsi karosszériában. Andrea autója ilyen, sőt, még automatizált a váltója is. Amikor elhozta az Avalon szervizbe, 128 ezer km volt benne, de tudjuk: a városi használat sokkal gyötrőbb, mint az országúti. Andrea elárulta, hogy neki öt liter körül fogyaszt, de a párjának – aki kamionos – 4,2 l/100 km a rekordja. Úgy tűnik, a technika nem bonyolult, de hogyan bírja a városi gyötrést a Skoda Citigo?

Az Up/Citigo/Mii trióból mi csak az első kettőt ismerjük, a Seatokat nem árulták itthon, igaz, használtan akad belőle pár. A Skoda 60 lóerős változatáról új korában volt tesztünk, ez alapján a 75 lovas mindenképp jobb ajánlat. Az elektromos változatokból a VW e-Up a gyakoribb használtan, sőt, még időnként új autóként is kapható, erről itt (2014) és itt (2020) olvasható teszt. A belső égésű motoros változatok gyártása viszont megszűnt.

Ha a korábbi 147 MűhelyPRN epizódot is megnéznéd, itt találod a lejátszási listát.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.