Váltás világos nézetre
-
égéstér
Dizájnerek testközelből
-
-
szentesi istván
Lemaradtál a V8-as Mesterkurzusról? Most megnézheted!
-
tuning autó
Miért életveszélyes a tuning autó
-
párizsi autószalon 2024
Könnyezünk, de letöröljük - TC Híradó 2024/10/19 [134.]
-
videó
Renault 5 – odavagyok.
-
becsületesnepper
Megint késik az a rohadt repülő
-
s350 cdi
Ganxsta Zolee és a tábornok
Kis autó, nagy motor, és még ki is lehet fizetni: ezt tudja a Ford Fiesta ST!
A B szegmensben kellett egy sportos kisautó a Fordnak, Puma már, a Racing Puma pedig még létezett, így a Fiestába került 1,6-os helyett egy kétliteres motor. Alig pár alkatrészt kellett csak cserélni, és máris 150 lóerővel lehetett hirdetni. A konkurencia ugyan tudott erősebbet, viszont így is komoly lépés volt. De mennyi maradt belőle?
Voltak persze korlátok, leginkább a sebességváltó, ami egyszerűen nem viselt el több erőt, az alacsonyabb fokozatokban így is kellett csökkenteni a nyomatékot. Ez azért van, mert fokozatfüggő a motornyomaték, és így kímélni tudják a kimenő tengelyt. Ugyan kicsit megerősítették a váltót (ez az iB5+ belső kódú egység), de maradt ötfokozatú, ami be is határolta a további fejlesztéseket. Viszont a többi! Ez egy a brit B road-ra (vagyis mellékútra) tervezett autó, nem autópálya cirkáló, a motor kellemes karaktere széles tartományban vezethetővé teszi, és a futómű-felfüggesztés kombó miatt igazán élvezetes is. Érdekesség, hogy a rugók merevségét is megadták: az ST Fiesta 16,5 N/mm helyett 24 N/mm-est használnak elöl, és 17 N/mm-t hátul a 15 helyett.
Az ST verziót 2004 év végén mutatták be, és csak rövid ideig gyártották ilyen formában, mert hamar jött a facelift, vele pedig a kicsit szebb, praktikusabb belső valamint külső. Műszakilag az autó változatlan maradt: 1137 kg a súlya, 208 km/óra a végsebessége, és 8,4 másodperc alatt megfutja a 100-at. Ne feledjük: a TeamRS abban az időben tervezte, amikor létezett ST220 Mondeo, Focus ST170 így Fiesta ST150 lett az ST modellcsalád belépőmodellje.
A mért autó 2005-ös, tényleg kevés készült belőle a frissítés előtt. Ezúttal a mérés is könnyű volt, a változó szívócső ismét bizonyított. A fenébe, megint vágyódhatunk egy újabb autó után.
Kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!