Váltás világos nézetre
-
égéstér
Dizájnerek testközelből
-
-
szentesi istván
Lemaradtál a V8-as Mesterkurzusról? Most megnézheted!
-
tuning autó
Miért életveszélyes a tuning autó
-
párizsi autószalon 2024
Könnyezünk, de letöröljük - TC Híradó 2024/10/19 [134.]
-
videó
Renault 5 – odavagyok.
-
becsületesnepper
Megint késik az a rohadt repülő
-
s350 cdi
Ganxsta Zolee és a tábornok
Az Alfa Romeo visszatér és bosszút áll!
Az Alfa Romeo a hátsókerekes Giuliával akkorát gurított, hogy a német prémium limuzinoktól megcsömörlött autós világ egyként rajongott érte. Viszont csak az autós világ, a valódi célcsoport valahogy nem kapott rá a Giuliára, az eladások sosem futottak fel. Mégis a QV-t, azaz a sportváltozatot imádjuk, hiszen nem csak erős, de különleges tűz ég benne, és túlzás nélkül pariban van a mai riválisokkal. Ezt az autót korábban már próbáltuk mérni, ám akkor nem sikerült, most viszont ismét nekifutunk a kérdésnek, hiszen nem maradhat rendezetlenül.
Az utolsó orrmotoros, hátsókerekes Alfa Romeo szedán a 75-ös volt, annak a gyártását idén harminc éve állították le. Épp ezért volt merész vállalás, amikor 2016-ban az FCA konszern úgy döntött, hogy készít egy vezetési élményre kihegyezett, hátsókerekes szedánt. Akkoriban az ipar már az elektrifikáció felé mutatott, a lóerőknél fontosabb volt az takarékosság, a nagy féknél a nagy kijelző. Viszont mégis elkészült, és maradandó is lett.
Ha nem is a csúcsváltozat QV-t nézzük, csak a polgári darabokat, akkor is látszik, hogy elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóművet raktak alá, és a kormány is gyors, pontos áttételezésű. Sok a könnyű, kovácsolt könnyűfém alkatrész, a QV változatnál pedig a szénszállal sem spóroltak, kifejezetten ritka, hogy egy 500 lóerőnél erősebb szedán autó beférjen 1,6 tonna alá.
A motor egy kompakt, 2,9 literes, biturbó V6, mögötte pedig az iparban széleskörben használt nyolcsebességes ZF váltó durvulásra hangolt változata, és a sperrdiffi sem maradhat el. Érdekes, hogy a polgári változatok menetbiztonsági elektronikáját nem lehet teljesen kikapcsolni, de a QV Race üzemmódban mindent és akármit is megenged, csak győzze az ember megfogni. Nem volt egyszerű a mérés, hiszen a valódi funkcióval rendelkező diffúzort le kellett bontani a biztonságos kikötéshez, de mivel ez az autó második köre a műsorban, nem volt opció, hogy feladjuk. És megérte dolgozni vele:
Kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!