Váltás világos nézetre
-
autóvásárlás
Már új BMW-t sem tudok venni
-
-
mercedes
Forma-1 szezonzáró Wéber Gáborral
-
crossover
A zajszintmérő nem kegyelmez
-
nepper tv
Roadmovie 35. – Három hulla AMG Merci
-
égéstér
Dizájnerek testközelből
Öreg oroszlán is nagyot harap!
Lassan öregszik a forma, különösen a Phase 2 és 3. A belső tér sem veszít az ergonómiájából, csupán az eltelt 20-25 év látszik meg rajta. Vajon az ereje is megmaradt?
Egyszerű konstrukció átgondoltan kombinálva lehetne a jó recept. Szerintem ennél az autónál ez bejött. Könnyű maradt, mert nincsenek túlbonyolított megoldások – ami nincs, az meg a legkönnyebb! Az a fránya motorsport pedig nagyon kompetitív, ott nem lehet ügyes marketinggel elsőséget szerezni. Az jellemzően a pályán dől el, időre megy, nem pontozóbírókkal működik. Nagy meggyőződéssel hiszem, hogy a francia mérnökök futómű iskolája a legjobb lehet a világon. Citroen DS és utódai, 2 CV, Peugeot 205, 306, tucatnyi versenyautó – mind mesterművei az egyszerű, de mégis hatékony felfüggesztésnek, futóműveknek.
Persze mi a motorért hívtuk az autó tulajdonosát. Az sem rossz darab. A motor erőteljesen hátradöntve helyezkedik el, ezzel csökkentve a tömegközéppont előretolását. Sok érdekes ötlet van ebben a DOHC 16 szelepes motorban. Nem örök életű, de kellemesen pörgő karakterisztikájú darab.
Meg is pörgettük rendesen:
Nem vártunk mást: megy, ahogy kell, főleg a 2000-es évek elején ment jól. Ma már az alacsony tömeg ezzel a motorral nem az autópályán, hanem városi, vagy nagyon kanyargós országúton az igazi. Minden másra ott van a formája!
Legyetek része ennek a történetnek, ti is jelentkezzetek a megújult formátumú Erőmérőbe!
Lesz még érdekes autó, de addig is kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!